Svenska väggpaneler
God morgon!
Blev återigen grymt inpsirerad att bygga eget när jag läser om alla fina hus som folk har knåpat ihop. Men jag är så kräsen. Jag vill bygga svenska hus, med svenska planlösningar (kalla det fantasilös om ni vill) och jag vill deessutom i möjligaste mån skapa den där "Bullerby" känslan med röda hus och vita knutar. Alltså letar jag efter möjligheten att skapa YTTERväggar med klassiska svenska paneler. Hänger ni med? Någon som kan tipsa om vart sådana finns att ladda ner? Har letat utan framgång :-(
Me. Myself & My Sims
Andra färg på panelerna som finns?
Vilka paneler finns? Och jo, jag är ganska närsynt så jag kanske har missat dem. Men jag tycker mig ha letat och letat….
Me. Myself & My Sims
Det finns ju paneler under "Ytterväggar" som är träplankor en färg och "kantplankan" i en annan. Dessa kan du ju ändra färg på, och sedan göra samma med dem utan kant!
Hoppas du förstår vad jag menar/det hjälpte!
- Emmy,
Sajtvärd för Shetlandsponny på engelska versionen

Jag bygger mycket husmed röda plankor och vita knutar och det finns inne på paneler och då kan du bara ändra trästorleken om du förstår och färga om m.m. :-)
#4 har också för mig att det finns röda plankor med vita knutar inne på paneler. De använder jag ofta:)
Men, men - jag måste vara stenblind… 😕Hittar inte. Kan inte någon länka en bild på ett sådant hus eller liknande. De enda jag hittar är paneler på tvären. Suck.
Me. Myself & My Sims
#6 kan göra det såfort jag kommer hem!
Hittade till sist, även om det inte var på det allra mest logiska stället…
Me. Myself & My Sims

Va bra, hade tänkt gå in och fota idag för att visa dig :-)