Sims 3 - dator stängs av
Hej,
Jag har problem med mitt sims 3 (+ expansioner) då det inte går att spela det längre. Kan sitta 15minuter om jag har tur innan datorns stängs av. Någon som vet vad detta beror på? Som kanske har varit med om det? Går det att fixa? Är det datorn eller spelet det är fel på? :S
Fungerade det innan du installerade fler expansioner? Då kan det vara minnet. Har du kollat det?
Om datorn stängs av efter att spelet varit igång en stund så låter det som om datorn blir överhettad, vilket kan bero på damm. Är datorn gammal? Var det länge sen den dammades ur?
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#1 Ja, det fungerade innan. Men, det hände samma sak på den gamla datorn dvs datorn stängdes ner. Så jag funderar på om det kan vara ett tecken på att datorn är för gammal eller något?
#2 Har haft datorn ca ett år. Ja, damma av den kanske inte skulle vara så dumt. Den blir ju varm men det går att använda den till annat. Det är bara sims som stänger ner den.
#4 The Sims 3 med många expansioner kan bli ganska krävande för datorn. Spelar du andra krävande spel på den utan att den stänger ner sig?
När min gamla dator var för dammig så kunde jag sitta normalt vid datorn, surfa, skriva och arbeta på den. Men så fort jag drog igång ett spel (Mass Effect, The Sims 3, etc.) så stängde datorn av sig efter en dryg halvtimme, utan förvarning. Den bara slocknade.
Datorn dammades ur och efter det funkade spelen perfekt igen. Sen dess började jag få in som vana att försiktigt damma ur datorn ungefär en gång i månaden. 🙂
#5 Jag spelar inga andra spel så jag kan inte jämföra. Men det låter nästan på din beskrivning som det är det som händer för mig (överhettning pga damm). Är det svårt att damma av den? Tror inte jag gjort det själv någon gång innan utan har fått det fixat åt mig. :P
#6 Jag dammade av min gamla stationära när jag fick samma problem. Jag gick ut på balkongen. Jag, datorn och dammsugaren! :P Och sen fungerade den prima! Nu vet jag ju inte om det är bra för datorn, men det gick i alla fall!
#6 Svårt tycker jag inte att det är, inte på stationära datorer. (Laptops har jag aldrig provat på) Lite "luft på burk" (Dustoff) brukar vara tillräckligt. Var försiktig bara så att du inte skadar fläktarna när du blåser bort dammet. 🙂
#7 Dammsugare skulle jag inte rekommendera, åtminstone inte inne i själva chassit. Det kan ställa till med rejält med skada. Det är bättre med någon form av tryckluftsspray så länge man är försiktig med fläktarna.
#8 Kan tänka mig det. Nu var datorn så pass gammal att jag inte brydde mig så mycket om det inte pallade mer efter det. Så jag tror inte att jag hade vågat göra det på en ett år gammal dator. Men det gick lika bra varje gång i alla fall ^^
Jag har en laptop så jag antar att det blir lite annorlunda för mig då?
Räcker det om man öppnar upp och blåser med en pump som man blåser upp luftmadrasser med? Eller kanske till och med bara genom att blåsa själv?
Det visade sig att det inte går att öppna upp så man kommer åt fläktarna. Men jag löste det genom att bygga upp datorn så fläktarna luftas ordentligt. Testronden fungerade bra. Tack och lov! Har saknat att spela sims! :P
Hej problem med Semesterparadis sim3
Har problem med att spela Sim3 Semesterparadis expansionspaket.. Har alla de andra Expansionspaketen och alla går att spela utan problem med att simmen fastnar hela tiden.. Avinstallerade alla sim 3 och expansionspaketen och laddade endast sim3 och semesterparadis ändå så efter 10 min så fastnade simmen och gick igång igen och fastnade efter en kort stund igen..Har en dator som klarar de flesta spelen och datorn dammas av en gång i månaden.Jag tar bort alla Thumbnails och diverse Cache innan varje ny speltillfälle.
Att använda reset Sim är bara en tillfällig lösning och det är värdelöst för simmen fastnar typ hela tiden.
Simmen i Semesterparadis fastnar /fryser medan allt runt den rör sig typ vågor , vind mm . Har spelat utan några fuskkoder ändå beter sig simmen på detta sätt bara i detta expansionspaketet men inte i någon annan paket.
Har någon duktig spelare ett förslag vad man kan göra --
#12 Jag tror det beror på att fler och fler simmar "fastnar" ute i världen som du själv inte ser och för att lösa det på ett enkelt och bra sätt behövs mods. Tyvärr. Men ju fler simmar som fastnar desto sämre går det att spela ens familj.
http://sims3fixes.wordpress.com/2013/07/25/sims-3-freezes-and-lags/
Om ens dator stängs ner under spelande, så är det datorn som är överhettad och den stänger då av sig för att "skydda sig". En funktion som har funnits väldigt länge nu och tur är det.