The Sims iFokus

The Sims

Etikettskapat
Läst 5326 ggr
Eriikaa
2012-07-03 15:31
0

Generationer!

Mitt simsspelande går just nu ut på att göra så många generationer som möjligt, och jag är just nu på generation fem (eller sex, beroende på om man räknar skaparna som första). Alla barn i släkten har namn i bokstavsordning och har även mellannamn som är något engelskt ord, som typ 'Snow', 'Joy', 'Summer' och liknande. :3

Det är två fyrlingpar, två trillingpar, sex tvillingpar och fem 'ensamma'. Släkten är långt ifrån klar med det är såhär långt jag kommit för tillfället, 38 stycken. :D

Hur långt har ni kommit i era generationer? :3 Skriv gärna ett inlägg!

Erika ♥ Simon Heartwall.

- Alexis, Bella & Charity

- Destiny

- Eliaz

- Felicha

- Gawin & Hannah

Charity Heartwall ♥ Jordan Houska

- Isaac, Jace & Kayden

- Liam

**Kayden Heartwall *♥ Faith Lowry***

- Milian & Noah

- Oliwihn, Phoenix, Ramon & Savannah

- Tamilyn & Vawin

**Savannah Heartwall *♥ Kyle Haydar***

- Wriver, Xillie, York & Zahara

- Aleia & Bentley

**Xillie Heartwall *♥ Julius Holloway***

- Ceverus

- Deliah & Elodie

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

[SallysPigge]
2012-07-03 15:50
0

Jag tror jag är på generation 5 i min legacy, och jag har aldrig spelat så många generationer innan, mitt tidigare rekord var nog 2-3 då jag alltid tröttnade, men nu är det 10 generationer minst som gäller för mig :-)

SimsBrooke
2012-07-03 15:57
0

Beroende hur man räknar är jag på generation 5 om man räknar med grundarna annars fyra.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Jesperlinden97
2012-07-03 16:59
0

Spelar med en färdig familj i Riverview och om man räknar med grundarna så är jag på generation 2 :) 
Dock hade kvinnan en familjen redan en död mor, räknas det som en generation då? Jag har liksom inte spelat med henne, isåfall är jag på generation 3 :D

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

Emmy
2012-07-03 17:03
0

1# Kan du inte lägga upp bilder på dessa simmar? :)

Namiko
2012-07-03 17:07
0

Jag är på generation 3 i min legacy och längre än så brukar jag inte komma, ofta för att jag tröttnar men har också kommit fram till att det är generation 3 som brukar utsättas för flest buggar och det får mig snabbt att börja på en ny familj istället.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Eriikaa
2012-07-03 17:07
0

#1 - Åh, ska kolla in din blogg! :]

#2 - Vad kul! Spelar du legacy eller vanligt? :3

#3 - Vad kul, kämpa på! :]

#4 - #1 har bilder i sin blogg tror jag. :)

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

[SallysPigge]
2012-07-03 17:08
0

#4 Menar du mig eller trådskaparen?

SimsBrooke
2012-07-03 17:19
0

#6 Jag spelar som legacy med familjen Jones men med andra regler. Grundarna gjorde jag själv och flyttade in i ett hus som redan fanns men har nu gjort om huset ganska mkt =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[SallysPigge]
2012-07-03 17:21
0

#6 ja jag har ett släktträd inne hos mig.

Lite därför jag undrade om #4 Menar mig eller dig?

Scorpio97
2012-07-03 17:31
0

Själv tröttnar jag alltid. Skapar nya simmar hela tiden, dom får barn, sen vill jag byta familj. Så generation tre är det längsta jag kommit till (om man räknar med grundarna).

//Jessie

[SallysPigge]
2012-07-03 17:37
0

#10 Så var jag med hela tiden tills jag började med min Legacy, men visst det går segt ibland, som just nu …. men jag får kämpa på :-)

[SallysPigge]
2012-07-03 17:38
0

Ts gillar din idé med namn efter alfabetet :-D

Eriikaa
2012-07-03 21:36
0

#12 Tack! :D Ja, det är väldigt kul tycker  jag. :3

pigelina
2012-07-03 21:59
0

Jag är på 7 generationen och kör också med alfabetisk ordning med namnen, min yngsta heter Zuper nu :) jag har dock två dubbletter en som börjar på samma bokstav som en annan och en som råkar heta samma sak.

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Emmy
2012-07-03 22:13
0

Menade trådskaparen! XD

Eriikaa
2012-07-04 00:27
0

#14 - Åh, vad kul! :D

#15 - Det kan jag fixa imorgon! :] Tror faktiskt att jag har bilder på alla, förutom på de nyaste bebisarna, men ska fixa det imorgon. :D

Eriikaa
2012-07-04 23:29
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer bilder på alla generationer. :D Dock fattas några få simmar. Bilderna kanske inte är de bästa, för simmar vill inte alltid sammarbeta. ;)

Pétit
2012-07-05 13:12
0

Generation 6-7. :)

Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 Hjärta Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina

Eriikaa
2012-07-06 01:05
1

#18 Åh, vill också komma så långt! c:

Sweetbebban
2013-11-23 11:51
0

Men hur gör ni för att få så många generationer dör dom då så ni kan Max ha 8 åt gången eller? Kan man ha mer än 8 för när jag ska flytta mina vuxna simmar som ska bilda en egen familj så försvinner den andra familjen hur gör jag för att jag ska kunna vara inne på båda???? Snälla vet nån snälla svara!!!:)

Tiddelum
2013-11-23 12:01
0

Vad jag vet så kan man endast ha ett aktivt hushåll. Du kanske kan bygga ett till hus på din tomt där de kan bo?

Sims3linnea
2013-11-23 12:50
0

Jag är på generation 2 🙂

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

Namiko
2013-11-23 13:07
1

#20 Simmarna åldras och dör eftersom. Man kan bara ha ett aktivt hushåll, men även om du flyttar simmarna till ett annat hus i samma kvarter så finns släktträdet kvar där du kan se hur många generationer du kommit till.

Den här tråden är rätt gammal, jag har nu tagit mig från generation 3 till 6 på samma familj som innan och jag tror inte att det finns något som kan få mig att överge familjen nu. Inga buggar eller tekniska problem kommer få mig att ge upp.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Sweetbebban
2013-11-24 09:00
0

Okej men hur flyttar man dom ut till till samma kvarter då? Men om man flyttat dom till ett extra hem bildar dom en ny familj då??? Det var nån som skrv att man kunde kopiera staden sedan göra den ena man vill vara inne på till aktivt hushåll sedan gå in där man kopierat o slänga ut den andra. Men hur har du gjor då om du bara kan ha 8 simmar i taget?

Falathrin
2013-11-24 09:33
0

Jag är på generation 2 i min Legacy om man räknar med grundaren.

Life is better with dogs.

Namiko
2013-11-24 10:20
0

#24 Om du väljer alternativet "Flytta" via en telefon eller dator så får du välja att flytta hela eller delar av familjen till en ny tomt eller kasta ut dom. Väljer du en ny tomt så flyttar du med dom simmar du väljer som ska till den nya tomten och det blir det aktiva hushållet, väljer du kasta ut så flyttas dom valda simmarna till en random tomt och du stannar kvar i samma hus med dom simmar du inte valt att kasta ut.

Så genom att kasta ut simmar du inte vill spela mer på så får du mer plats i huset och kan stanna kvar på samma tomt. Det är så jag gör med dom simmar som jag inte vill ha kvar på tomten tills dom dör.

Emmy
2013-11-24 11:28
0

Eller så installerar man Core-mods ;) Eller/och köper en ny tom tomt.

Tilda155
2013-11-24 16:52
0

Jag är bara på min andra generation men undrar hur får man trillingar eller fyrlingar jag vet hur man gör för att få tvillingar Tack på förhand

Namiko
2013-11-24 17:29
0

#28 För att få trillingar så köper du en livslång belöning som heter "Fruktbarhetsbehandling" som ökar chansen för tvillingar och trillingar, sen gör du likadant som du gör för att få tvillingar. För fyrlingar krävs en mod, men jag minns inte vilken mod det är som gör det just nu.

nathaliejill
2013-11-24 17:53
0

Det hushållet jag kommit längst på har jag kommit till generation 2 fast utan barn ännu.

Bara Anna
2013-11-25 07:18
1

#28 och #29 Modden som behövs för att få fyrlingar (det finns säkert fler) heter NRAAS Woohooer.

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Namiko
2013-11-25 16:48
2

#31 Tack, jag har så många mods nu så jag har börjat tappa kollen på vilken som gör vad :P

Sweetbebban
2013-11-30 21:43
0

åå vilka fina hår alla har snälla kan du berätta vilka expantionspaket du har för att ha dom håren som man inte har på vanliga sims 3. kan du säga snälla har viljat ha dom håren så länge