Vad är bäst i en legacy?
Min dator är inne på lagning och innan där fungerade den inte så har inte spelat sims på… 2-3 månader kanske? Har SÅN abstinens.
Jag vet inte om jag kan slutföra min legacy, beror på hur det går med sparfilerna men jag tänkte börja planera min kommande så länge och därför vill jag ha hjälp av er!
Jag har ett tema, som jag inte kommer avslöja förens dagen D, men vad ni se?
Vill ni att man stannar kvar på tomten och bygger ut sitt hus mer och mer eller flyttar när man har "för mycket" pengar?
Vad är roligast med en legacy?
Blogg eller här på SIF?
Tips på "konflikt" eller "röd tråd"?
skriv allt ni tycker är kul eller mindre kul! vill göra så bra legacy som möjligt!
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
Intressant, följer för att själv få idéer :D
Svaret för mig personligen på alla dina frågor: Det som får dig att tycka det är roligt att spela legacy!!! Strunta i andras åsikter… Att stanna kvar på tomten ger en känsla av episk historia. Samtidigt som att byta värld då och då minskar storlek på sparfilerna och risk för korrupta filer (om du sparar din familj i biblioteket såklart). Tror det är fler som läser här än bloggar, samtidigt som du har fler kreativa friheter med en blogg…. Konflikt/Röd tråd kan vara så mycket! Jag brukar tycka att det hela ger sig med tiden allt eftersom personligheterna utvecklas…. Något som jag älskar är så kallad Random Legcy Challenge (googla för regler). I korthet så slumpar du alla viktiga saker varje genetation som tex yrke, antal barn och ev egenheter. Jättebra om du vill tänja på de kreativa gränserna. Inte så krångligt dom det låter då du kan använda en dator-app för att rulla fram allt specifikt.
Me. Myself & My Sims
#1 :)
#2 Haha! jo det är sant, det är ju det som är viktigast, tänkte mest bara om det var något speciellt man vill se, jag är sån som läser legacys väldigt till och från för jag har sällan tid med skolan men gör mitt bästa.
Jag tycker det är kul att spela på en tomt i typ 3-4 generationer men sen tycker jag att man får för mycket pengar, det roliga försvinner lite liksom..
Jo, min första hade jag en tydlig röd tråd hoppas jag i alla fall, men jag har svårt att komma på en nu, vad är "målet" liksom.
vad är det för app? Jo det hade jag absolut kunna tänka mig, att slumpa allt. Jag brukar slumpa egenskaper och väljer sedan det yrke som finns förslagna som passar bäst typ.
Greetings.
Legacy Mwari.
Appen är webbaserad och fungerar tyvärr bara för PC. Men du hittar den på regelsidan för utmaningen
Me. Myself & My Sims
Jag har inget emot att legacyfamiljen flyttar mellan olika tomter/städer. Det ger mer omväxling och gör saker mer verklighetstrogna. Sen gillar jag när det finns något som hänger med genom alla generationer, ett mysterium som sakta blir löst, något som är specifikt för just den familjen, en förbannelse, vad man nu kommer på.
Sen att man varierar sina karaktärer, utmanar sig själv lite (vilket man gör automagiskt om man slumpar egenskaper och liknande) men framför allt att man har roligt medan man spelar och skriver.
Jag föredrar att läsa på bloggar, det brukar innebära fler bilder som är lättare att se, utan att behöva klicka på varje bild, det är lättare att gå tillbaka till en viss tidpunkt och läsa om delar ifall man glömt något och det blir mer personligt. Jag minns lättare saker om familjen och tidigare händelser om jag kan koppla det till en bloggdesign än om det ligger på iFokus där allt ser likadant ut.
Angående konflikter, ta inspiration från allt du hittar. Musik, filmer, vänner. Ta det du hittar och gör om det till något eget som känns roligt att skriva (eller utsätta simmarna för).
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Ett tips, gå runt bland våra Legacys här på sidan och kolla runt och få idéer från dem :)
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
#5 Jag har en ide som kommer leda till att varje sim kommer bli unik och annorlunda men ändå hänga med i helheten. Har även kommit på en början! Vet bara inte var jag ska börja!
Jag är faktiskt lite sugen på att starta en blogg, just för som du säger att det finns så mycket mer tillfälle för bilder och så.
Tack för tipset! :)
#6 Det gör jag så ofta jag kan! Även om jag har svårt att följa med i alla konstant. Men går gärna in och läser, det finns så många bra här!
Greetings.
Legacy Mwari.
Har en ide till en övernaturlig story med sagolika inslag men vet inte vart jag ska starta legacyn..
Min pojkvän har köpt "in i framtiden" till mig i julklapp! Funderar på att ha den där, så det blir typ.. scifi möter fantasy typ :P
Vad tror ni?
Greetings.
Legacy Mwari.
#8 Det låter som att du håller på att skapa en väldigt unik legacy. Jag ser fram emot att få läsa :)
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
#9 Alltså jag vill egentligen berätta allt nu! Men vill att det ska bli en överraskning så det blir spännande att läsa! min dator kommer vara på lagning ett tag till men hoppas verkligen den kommer innan jullovet!
Har bara 2 veckor lov så vill passa på att spela en massa!
Är så pepp att jag skapar bloggen redan nu bara för att :P
Greetings.
Legacy Mwari.
#10 Det är bra med mycket planer och mycket pepp :) Förbered så mycket du kan, skriv ner alla planer du har så att du inte glömmer något och se till att bloggen är startklar så att det bara är att köra igång när du får tillbaka din dator.
Jag vet precis hur det känns med att vilja berätta allt, därför har jag två personer som får veta precis allt som kommer hända i min legacy, som jag sen kan bolla idéer med, och resten av läsarna får vänta tills det dyker upp på bloggen.
#11 Jag har tänkt skriva ner men har inte tid mitt i allt tenta plugg, men ska nog skriva ner liiite så jag inte glömmer ngt viktigt!
Hoppas datorn kommer snart!
SMART! jag har ingen att direkt diskutera med, diskuterar med min sambo men han spelar inte ens sims så även om han lyssnar och så, så är han inte jätteintresserad.
Greetings.
Legacy Mwari.
#12 Jag älskar att bolla idéer och peppa om sims om du vill ha någon att prata om det med utan att avslöja allt för alla :P
#13 Okej! Skönt att veta att man kan ha ngn att bolla med! :)
Greetings.
Legacy Mwari.