The Sims iFokus

The Sims

Etikettthe-sims-medeltiden
Läst 13506 ggr
hallberg90
2011-03-30 12:36
0

Uppdrags problem!

Hej.

Jag håller på med uppdraget "preludium för pest" och ska göra 1 stark hälsosalva och 1 starkt läkande tonikum. Problemet är att jag INTE kan hitta "änglagräs"! Jag har samlat varende buske i hela spelet men kan inte hitta de. Har även försökt köpa de i handelsboden men de finns inte att köpa! Har varit där flera ggr men aldrig något änglagräs!

Varför?

Queenemma
2011-04-02 11:57
0

Läste någonstans att det går att hitta änglagräs i utkanterna av kungadömet om man letar noga. Jag fastnade också på det så jag valde att avbryta uppdraget - får ta det senare.

skijlu95
2011-04-02 13:26
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

HEj, HAr letat ett tag nu, har hittat EN. Har inte letat överallt än men ska fortsätta. Förhoppningsvis har du redan hittat men annars
Jag har fått en mur runt mitt rike, vet inte om du fått det än men man behäver nog den för att jag ska kunna förklara noramlt. när man går till handelsboden så är det en utgång i muren, om man går med kameran lite åt vänster från vakten som står där, ska du förmodligen gitta ett hus. Man kan inte gå in i det. Så det är nog en bostad. Precis brevid finns en buske, med änglagräs.

Det var den bästa förklaringen jag kom på just nu :P hoppas du fattar vad jag beskrev :P

skijlu95
2011-04-02 13:33
0

Hittade en till, haha Är på hugget idag :P

Dåliga är bara att jag hittar bara buskar med EN. JOOOBIIGT.
Precis utanför muren vid gången vägen mot skogen. Hittade jag den

Ikajo
2011-04-06 20:14
0

Jag behöver en hemkomstpresent till monarken, det står att det ska gå att köpa den på handelsboden men det står inte vad man ska köpa och något annat kommer inte upp!

Någon som kan hjälpa?

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

skijlu95
2011-04-07 18:16
1

#4 har du läst allt som astår i den lilla ''uppdragsfliken'' där det står vad man ska göra. Vet inte vad den heter.
Vet att jag hade svårt att hitta ''dekorativa stenar'' förut till smeden.
Jag letade på google förgäves, sen läste jag det ''finstilta'' i uppdrags flicken panelen och det stog rakt där att jag kunde köpa det i handelsboden.

HAr du hållt muspekaren över däer och läst precis allt??

Diablo_lino
2011-04-08 02:59
8

jag är på ett uppdraget "kitsch-dagen" man ska hitta en försvunnen björn som ska finnas någonstan i tronrummet, dom ända ställena att leta efter björnen som jag kan hitta är kistan framför sängen och hans garderob men den finns inte där.   någon som vet var den finns??

maxyy
2011-04-08 14:10
0

hej jag är på ett uppdraget kitsch-dagen oki ska hitta den heliga eken vet någon vart den är

currykott
2011-04-10 20:51
0

#4 du som letar efter hemkomstpresent till monarken om du går till handelsboden och handlar så finns det en liten låda som heter välkomst present till monarken eller nåt liknande :P

jag är också på uppdraget kitsch-dagen och jag kan inte hitta den förbannade heliga eken nån som et vart den är??

currykott
2011-04-10 21:03
0

haha jag hittade den heliga eken tillslut den är mellan klostret och den där byggnaden som heter nåt med katedral för er som undrar sen får ni leta i gräset efter föremålet..

myismyname
2011-04-12 11:34
0

#6 Sätt dig på monarkens tron :) Där hittade jag den.

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

sofiaL
2011-05-05 21:12
0

Hej när jag är läkaren får han vissa dagsuppdrag, ibland står det att han ska medicinera två personer vid operationsbordet. Har försökt med att "bota sjukdom2 eller nått liknande, eller ge botemedel direkt till patienten, men inget funkar? Hjälp! han tappar jätte mkt fokus varje gång.

skijlu95
2011-05-06 12:39
1

#11 Går och läsa om det i lektioner.

MEn har du iglar? För det är dom man använder för att bota sjukdommar vid operationsbordet

fels
2012-05-21 11:51
0

Vart hittar man "dekorativa ädelstenar" till smeden? får lite smått panik! kan någon hjälpa tack?

Ikajo
2012-05-28 18:45
0

Det stod om det lite längre upp. Handelsboden!

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

__Jen__
2013-12-02 15:34
0

I Preludium för pest ska min åderlåtare fråga patienter hur de mår, men det kommer inte upp på några av simmarna.. Hela uppdraget har kommit ner till bronsnivå för att han inte kan ställa den frågan..