köpa via origin
Hej!
Jag har köpt sims via origin och det står att jag måste avinstallera det innan jag kan installera det, men när kontrollpanelen dyker upp så finns inte simset där, och jag vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga. Någon annan som gjort detta innan mig och är lite mer kunnig?
MVH Sara
Okej, frågan jag nyss ställde har jag lyckats lösa själv, men nu till nästa problem:
Det står att jag har fått ett bekräftelsemejl med koden för att installera spelet, men jag har inte fått kod? Bekräftelsemejl, ja. Men inte någon kod. Kommer det senare eller vadå?
Kan nog hända att det dröjer lite, har aldrig köpt direkt från origin själv. Men får du ingen så kan du ju alltid ringa till EA supporten så hjälper dom dig och kan fixa en kod.
När jag köpt direkt på origin så har jag inte behövt en kod utan det dyker upp direkt under "mina spel" i origin programmet då det registreras på ens konto direkt.
#3 jag börjar installera där, men sen kommer det att jag måste ha kod :/ har mejlat dom nu, hoppas att jag får hjälp, men jag köper nog aldrig därifrån igen. 🙂
#4 kikade nyss i min email, där har jag i alla fall fått en köpbekräftelse/kvitto när jag beställde. Med alla nycklar. Kolla emailen som du använder på origin och dubbelkolla spam lådan om du inte ser dem i inkorgen.
jag ahr kollat meilen, har en kod till ett spel jag fick TILL semesterparadis, men inte koden till semesterparadis. lagom irriterande då spelrådgivaren jag skrivit med säger att jag har fått allt. :/ kan inte skicka tillbaka heller då jag köpte det under rean
Nu förstår jag inte vad du menar, om du har en kod till semesterparadis så har du… vad är det för kod du inte har?
Har du loggat in i Origin programmet och kontrollerat, du borde ha semesterparadis där. Om du köpte digital download.
Förlåt att jag är lite otydlig, ska ta det från början :)
Köpte semesterparadis på digital download och fick ett spel till på köpet, i meilet så står bara koden till spelet (prylpaketet) jag fick till och ingen kod till semesterparadis.
Så jag kontaktade en spelrådgivare som sa att jag skulle ladda ner prylpaketet via simshemsidan då koden inte fungerade någon annanstans, så jag gjorde det och har fått till att prylpaketet finns. Men semestertid har ingen kod och när jag ska ladda hem det via origin står det bara att jag måste ha en kod, och den lyckas jag aldrig få. Vet inte hur jag ska gå tillväga heller 🙂
Har försökt fått till semesterparadis för det står på "mina spel" både på origin och simshemsidan att jag har det, men kan inte installera det
Oj. tror inte jag behöver hjälp nått mer, fick nog faktiskt till det själv! 😃
Det låg INTE i meilen där det stod typ överallt att den ska vara. utan den var på produktinformationen 👍
Jo jag tänkte just säga det att koden står där. Kan va lätt att missa. Bra att det har löst sig. 😉