Hundvalpar utan avel
Finns det något lättare sätt att skaffa sig en hög med hundvalpar av en specifik ras än att:
- Adoptera valp från härbärget
- Gå in i CAS mha Mastercontroller och ändra ras/utseende (Är detta överhuvudtaget möjligt? Du kan ju intre ändra en vuxen hund till valp via CAS tyvärr)
- Gör om från 1 tills önskat antal valpar.
Hur lång tid tar det att avla med sims hundar? Hur många dagar är tiken dräktig? Kanske går fortare?
Me. Myself & My Sims
Det jag skulle göra om jag ville ha en hög valpar av samma ras är att skapa två föräldrar av önskade rasen, flytta in dom i ett hushåll och sedan klicka på NRaas, Mastercontroller och sen tror jag det är "Direkt" och så ska alternativet "Omedelbart barn" eller något liknande finnas.
Där kan man välja antalet avkommor, kön och döpa dom. Det är nog det enklaste sättet jag kommer på! 🙂
(Om det inte finns ett alternativ som heter "Omedelbart barn" så kan du behöva ladda ner Mastercontroller Cheats från NRaas, vilket är ett extra tillbehör till Mastercontroller som låser upp ännu mer möjligheter via moden)
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
#1 Funkar det bara på hundar och katter eller funkar det på alla djur?
#2 Jag testade aldrig hennes tips då det hela föll på att jag inte hittade nog med valp-poser/interaktioner att leka med. Men det enda djur jag kan tänka mig att det fungerar med är hästar, då häst, hund, och katt är de enda djur du faktiskt kan avla på…
Me. Myself & My Sims
#3 För provade igår på en häst men det kom inte upp någonting Omedelbart barn fast än jag har Masterkontroller Cheats…