The sims 3 Launcher har slutat fungera...
Snälla hjälp mig…
fick världens spelsug,och köpte spelet.Installerade och så går det inte att starta spelet:S
varken från originprogrammet eller skrivbordet via genväg.
hur svårt skall det vara!?
please help!
Edit: Har gått in och tagit bort en svordom. Vi tillåter inte svordomar på sidan. du kan läsa om våra Reglerna Här. Tänk på detta i fortsättningen / Sajtvärden Simsbrooke
Jag har redigerat ditt inlägg då du hade skrivit en svordom. Vi tillåter inte sånt här på sidan!
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Ja ursäkta.
Ingen hjälp?
#2 Ta det lite lugnt. Tänk på att det är lördag och folk kanske gör annat. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig då jag inte vet hur du ska göra.
Jag brukar få det där ibland men kan få igång spelet ändå
Jag är lugn.
Men jag har försökt få igång spelet nu i tre dagar.och inget jag gör fungerar.
Har frågat Överallt och ingenstans får man hjälp,trots att sidor utger sig för att vara support.
Hur får du igång spelet?
Edit: Vet inte om du syftade på iFokus. Om inte strunta i detta inlägg =)
The sims iFokus är ingen support. Vi är ett forum med personer som är simsspelare, simsntresserade och simsälskare som försöker hjälpa varandra så gott det går. =)
Vi har ingen utbildad expert som sitter och väntar på problem att lösa. Alla vi här har en kunskap, en kunskap som vi har inhämtat av egna och andras erfarenheter, genom att läsa på och genom att söka information om olika problem som vi stöter på. =)
Jag hoppas du hittar en lösning på ditt problem. Har du tittat här på forumet så det inte finns en liknande tråd som din?
#5 Jag trycker på ikonen som läggs på skrivbordet.
Det du kan göra är att gå in på Den här datorn och trycka där för att få igång spelet.
Vad är det som händer när du försöker starta spelet?
Händer ingenting? Får du upp felmeddelanden? Slutar det svara?
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Hej Mitchika!
när jag försöker starta spelet så kommer det upp en ruta väldigt snabbt där det står att ''the sims launcher har slutat fungera''
Det är helt nytt spelet..:(
och att ''windows söker efter en lösning på problemet''….Men sedan händer verkligen inget mer…
#9 Händer det när startprogrammet till Sims 3 kommer upp, eller händer det när själva spelet är på väg att startas?
det händer när jag trycker på thesimsrikonen(genvägen) på skrivbordet…
tror inte jag förstår vad du menar riktigt( skillnaden mellan startprogrammet och själva spelet alltså):P
När man startar The Sims 3 så får man upp något som kallas Startprogrammet. Det är där man uppdaterar spelet om uppdateringar finns tillgängliga, samt hanterar nedladdat innehåll och laddar upp eget innehåll om man vill. Där kan man också få se lite nyheter om spelet, rabatter i Sim Store etc. 🙂
Via startprogrammet så startar man sedan upp själva The Sims 3 genom att trycka på Play-knappen. 🙂
Men du får inte ens upp startprogrammet alltså, av det du skriver att döma?
Lite utdaterat kanske men har du provat:
http://thesims.ifokus.se/articles/4d712e0fb9cb46221d044161-problemlosningar eller
http://www.carls-sims-3-guide.com/forum/index.php?topic=489.0
Me. Myself & My Sims
då förstår jag!
Startprogrammet fungerar korrekt vad det verkar som.
Men när jag trycker på play så kommer bara den där launcherrutan upp..
Jag forskar på lite problem just nu och hittade något du kan testa medan jag letar vidare. 🙂
Gå in i Dokument. Leta efter mappen Electronic Arts och gå in i den och därefter in i The Sims 3-mappen. När du är inne i The Sims 3-mappen så leta efter en mapp som heter DCCache. I den mappen finns det några filer.
Leta reda på filen som heter "missingdeps.idx" och radera den. Försök sedan starta spelet igen. 
#15 Ahaa, i såna fall vet jag inte om det hjälper att radera "missingdeps.idx"…
Har du provat att starta spelet utanför startprogrammet?
Mappen som heter DCCache verkar inte finnas:O
DU ska ha tack.
Ja jag har provat att starta spelet från mappen också:/
#18 Finns den inte? 😮
Är du inne i Dokument/Electronic Arts/The Sims 3 och kikar? Den borde finnas där. Om den inte ligger där så kanske det är det som är problemet…? 🤔
Jag bifogar en bild på hur det ser ut på min dator. 🙂
Förstärker bara det där om DCCache inte finns är det där problemet med största sannolikhet ligger….
Vid den förra uppdateringen fick jag problem och kunde inte starta mitt spel (univ.). Idag testade jag att installera om det men det funkar ändå inte. Jag har tagit bort missingdeps men det blir man en svart bild och en laddande cirkel. Vad sjutton är problemet.. ?
Ingen? Tråkigt att ingen ens försöker hjälpa.
#24 Dem försöker så gott det går att hjälpa men alla har kanske inte det problemet så dem inte vet hur det ska fixas. Leta runt på andra internet sidor om det inte funkar!
// Linnea :)
Legacy Challenge: Legacy Stare.
http://thesims.ifokus.se/discussions/4e94245288f47205e6015069-sims3-launcher-har-slutat-fungera Länk till ett annat inlägg med ungefär likadant problem
// Linnea :)
Legacy Challenge: Legacy Stare.
#24 Du postade för mindre än 24 timmar sen. Ge folk en chans att läsa, skriva och svara. Det är dessutom bättre att starta en egen tråd, speciellt när ämnet inte handlar om samma sak som den här trådens ämne.
Trådskaparen i den här tråden hade problem med startprogrammet, du har problem med att spelet inte startar och fungerat ordentligt.
Att leta runt är ju det enda jag har gjort. Hittar inget ändå.
Hade samma problem, men funkar perfekt nu, blir dock alltid nertabad en gång. Testa Lokal Disk C- program (x86)- Electronic arts- the sims 3- sen har jag en fil som heter TSM3EP11 och den behöver inte ha att lanchern funkar :) Dock nedtabbningen där när man precis startar som jag nämnde tidigare, men de är bara att trycka upp och spela!
*22. Har du provat att avinstallera alla sims spelen och sedan installera om alla sims spelen men inte installera den senaste uppdateringen? När du säger att det blev problem efter den så skulle jag prova att göra så. Vet inte om du bara installerade om universitet eller om du installerade om alla?
Kom ihåg att kopiera din the sims 3 mapp innan du avinstallerar. Ska gå att inte kopiera hela mappen och bara kopiera vissa delar. Men vilka det är kommer jag inte ihåg. Själv kopierar jag alltid hela sims mappen. som jag sedan kopierar och ersätter med i den nya sims mappen.
När jag haft problem med sims brukar jag installera om allting. Det är drygt men det har funkat för mig. Har dock inte haft ditt typ av problem men jag skulle ändå prova.
Du har inte gjort något annat nytt med datorn i och med den nya uppdateringen. Som att du uppdaterat ditt grafikkort eller liknande?