Caw - turkietinspirerad
Hej på er!
Jag har byggt många världar i CAW, men jag avslutar aldrig mina projekt, jag har avslutat ett. Anledningen är att jag aldrig blir nöjd och att det tar för lång tid. Den här gången är jag nöjd, än så länge och den har gått relativt snabbt att göra när det kommer till grunderna.
Jag var i Turkiet förra veckan och fick ett sug efter att bygga någonting som påminde om landet i The sims. Jag var i södra Turkiet, där de har en egen flora av träd och bergsstrukturer. Världen är inspirerad från Turkiet, men kommer ha egna drag också.
I staden ska det vara "turkiska" hus, någon moské, och annat som jag såg under min resa. Ruiner kommer det finnas lite överallt också, kanske även någon gravkammare :P
Om ni vill kan ni följa bygget här, så lägger jag upp bilder när jag gjort någonting nytt.
Ni får gärna komma med namnförslag till staden under processens gång.
Den ser väldigt lovande ut. Mycket bra gjort! Berget blev asballt. : )
Jag kan bara instämma. Bra gjort med bergen.
Ni får gärna tipsa mig om vad min stad ska ha för lokaler och tomter :)
Tack så mycket :)
Är faktiskt nöjd med bergen själv :)
Följer! Ser superfint ut hittills ;)
Gärna en massa parker man kan besöka! Och fiskeplatser är också bra. Sen beror det ju på vilka expansioner och prylpaket du har också ;)
Simsblogg: http://chesims.blogspot.se/
Tumblr: http://simaricia.tumblr.com/
Jag har alla expansioner förutom det nyaste, kommer få det i julklapp av sambon :)
Det beror helt på vart du var i Turkiet såklart, men när jag var där var det en hel massa otroligt vacker mosaik och liknande! Det skulle jag tipsa om.
Jag var i Alanya (en av de vackraste platserna jag sett i mitt liv, tror jag) men när man åkte utanför staden var det en massa fruktgårdar och floder, det skulle jag också gärna se för den där turkiska känslan. :)
I övrigt, nivåskillnader är fint i egna världar, samt välgjorda hus. Jag laddar gärna ner CW och något jag märkt är att den som skapar världen lägger allt fokus på CAW istället för att se till att alla detaljer (som boningshus) ser lika fantastiska ut som resten.
Lycka till, följer gärna!
Vänliga Hälsningar Lina
Låter som en väldigt bra idé och början ser toppen ut! Spännande att få se ditt projekt :-)