Bugg med egenskaper
Okej, så jag laddade ned en hel del nya världar för ett par dagar sedan, och tänkte alltså spela lite med dem idag. Jag är speciellt förtjust i Silent Hill-världen, så otroligt detaljerad och sådär precis lagom skrämmande och obehaglig!
Iallafall.
Sedan jag laddade ned dessa har jag fått ett stort problem i CAS, men även utanför. När jag ska välja egenskaper till min sim så är det helt grått, och inga egenskaper finns i rullisten. Jag hittade en bild från en person med samma problem, så här är en bild.
Är det någon som haft ett liknande problem och vet vilken CC jag har som krockar?
Detta hände alltså i samband med att jag laddade ned nya världar.
De jag har är;
- Silent Hill
- Sunset Died
- Lucid Cove
- Neverglade
- Roseward
- Dragonfalls
- Waikiki
- Planet sr-7
Någon som vet om det finns problem med dessa världar? Jag är otroligt förtjust i alla av dem, så att avinstallera alla vore tråkigt.
Vänliga Hälsningar Lina
Jag har ett nytt problem i att jag raderade världarna jag gissade problemen kom från, och de finns alltså inte i rullisten längre. Dock finns de fortfarande och skapar problem i mitt spel!
Hjälp, någon?
Vänliga Hälsningar Lina
Har du raderat dom via "installerade" på launchern?. För även om du plockar bort dom från mappen så är de installerade.
#2 Jag har gjort det nu, ja. Är inte så bra på sims3packs, haha!
Problemet med CAS är kvar fortfarande dock. Det är även också endast en blank ruta där egenskaper ska vara om jag spelar på en redan "gjord" sim.
Vänliga Hälsningar Lina
Den buggen vet jag tyvärr inte hur du ska bli av med.
Var det bara världar du installerade eller har du installerat något mer som kan ha haft någon åverkan på spelet? Typ kläder/hår eller dylikt.
#4 Nej, det har jag inte. Jag har ju lite CC sedan innan, men det var bara världarna jag installerade som gjorde att det blev såhär.
Vänliga Hälsningar Lina
Pröva att köra utan CC (Alternativ finns i launchern att kryssa i). Funkar inte det så kanske du får fundera på att ev. installera om spelen tyvärr :/
Problemet kvarstår, hjälp någon?
Vänliga Hälsningar Lina
Jag har sökt på problemet och alla källor jag hittar säger att det beror på en icke uppdaterad mod, som inte är kompatibel med spelet längre. Awesomemod, bland andra, kan orsaka det här problemet. "Hidden trait"-mods kan också orsaka det här problemet.
Om du tar bort allt CC (och ovanstående mods om du har dom) och sen startar upp spelet, går in i Skapa en Sim och klickar på Slumpa (tärningen högst upp bland egenskaperna) några gånger så ska enligt andras erfarenheter saker och ting komma tillbaka igen.
Jag söker vidare så länge på fler eventuella orsaker. 🙂
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot