Legacy Copur
Jag har velat starta en ny legacy och nu har jag äntligen gjort det! Efter min avklarade lite opersonliga legacy har jag startat två legacys som tyvärr gick i graven pga av det faktum att jag är grymt dålig på att säkerhetskopiera sparfiler. Denna gång ska jag försöka utmana mig själv lite genom att planera lite i förväg ist för att improvisera allt. Bloggen är den samma som jag använt tidigare och jag jobbar fortfarande med designen och headern :)
Jag ska börja med att presentera grundaren, Joe Copur! (ett litet plus i kanten om någon vet varifrån efternamnet kommer ifrån). Man vet inte så mycket om honom än, förutom att han nyss flyttat in i Roaring Heights :)
"En svag doft av havsvatten fyllde den lilla taxin och stack till i näsan på Joe. Några mindre hus tittade fram mellan palmerna och en och annan havsfågel flög förbi. Han var inte säker kring sitt beslut, varför valde han just Roaring Heights? Det är känt att staden är fylld av äckligt rika snobbar, men det behöver inte innebära att en fattig man som Joe kommer att kunna bli en av dem. Han knackade på rutan som skilde honom från taxichauffören. "
(Länk till bloggen : Legacy Copur)
Skall genast kasta mig in och läsa!
Tips när det gäller sparfiler: NRAAS Saver! Den påminner mig var 30 min (icke-simtid) att jag behöver spara och det skapas 4 olika sparfiler. Alltså kan du som mest tappa 2h speltid. Klarar mig inte utan denna längre…. Dock så får du sköta säkerhetskopiering själv.
Me. Myself & My Sims