The Sims iFokus

The Sims

Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 1080 ggr
mejamylove
1

Går inte att starta!?

Mitt the sims går inte att starta, den säger att skivan inte är i, fast den är det. jag plockade ur skivan och blåste bort "dammet" som jag inte tyckte fanns för säkerhets skull, men det funkar fortfarande inte! 

Hjälp tack?

[miorph]
0

Är den repig?

mejamylove
0

Nope, skivan är nästan ny :(

[miorph]
0

Hmm… testa att tvätta den under vatten och torka med handduk eller så :/ är inte jätteteknisk men det har funkat på några av mina skivor :)

Det kanske är damm i datorn annars?

mejamylove
0

Annars så har datorn helt slutat! den har redan börjat fucka upp sig, och typ flimrar ibland och gör massa skräckljud :P

[miorph]
0

Haha, då går det ju att prova med en annan skiva och se om det är datorns fel ^^

SimsBrooke
0

Det kan vara så att Cd-romen har slutat att fungera. Testa med en annan skiva som #5 säger och om det inte funkar med en annan skiva så är det så att cd-romen är trasig. Det finns Externa cd-rom på clas ohlson du kan köpa =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

mejamylove
0

Ska göra det, tack :)

Pinglan00
0

#7 jag hade exakt samma problem tog ut skivan och ominstlerade allt sedan laddade ner från origins hemsida. Vilket jag då inte behöver en skiva

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

mejamylove
0

#8 Oj, låter väldigt avancerat :P Jag tror jag kör old-school med skiva ja ;)

Pinglan00
0

#9 inte så avancerat, bara ta ut skivan och avinstalera sims (sök i startmenyn avinstalera så kommer det upp avinstalera program om du har windows 7) Sedan gå in på origin och dra musen över spelet och klicka ladda ner

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Bara Anna
0

#10 Måste inte spelet ha varit registrerat på Origin också?

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

[xMondSy]
0

#11 om man laddar ner det via Origins program man installerar på datorn så måste du ha registrerat spelen på Thesims3.com för att du ska få ladda ner dom på så sätt. 

Det enda man gör i själva Origin programmet är att man skriver in produktnyckeln och sedan letar man upp spelet bland "mina spel" och håller musen ovan och trycker på ladda ner som #10 säger :)

Pinglan00
0

#10 jo, men måste väll ha det registrerat där?

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4