The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-allmänt
Läst 5873 ggr
Kutirai
7

Ändra längd på simmar

Är det inte någon annan som verkligen intensivt vill kunna ha möjligheten att justera längden på sina simmar i Skapa en sim-läget?

Mitchika
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det finns mods för det, en så kallad "Height slider". 😃

Jämför Slender Man (längst till vänster) med Myron (längst till höger). Myron är en Vuxen sim som står någorlunda rakt. Slender Man är synbart längre än honom. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Mitchika
0

En till jämförelsebild! Bägge två är ungdomar (eventuellt är Slender Man vuxen, jag har inte superkoll på hans ålder) men dom är ungdom/vuxen bägge två. Skillnaden i längd syns även här. 🙂

Kutirai
0

Åh. Fungerar det på Sims 3 och vad heter fusket?

Mitchika
0

#3 Mina bilder kommer från The Sims 3, så japp! 🙂

Det är en mod som heter Height Slider. Det borde gå att hitta en relativt enkelt (ibland finns det flera olika varianter av olika sliders) om du goolar på The Sims 3 Height Slider. 🙂

Det finns lite information om hur man installerar nedladdat innehåll här: 

http://thesims.ifokus.se/articles/4f24369088f47203be00ca14-installering-av-nedladdat-innehall?articles-1

Samt en artikel om Mods/Core Mods som jag ska uppdatera inom en snar framtid med lite ny. fräsch information: 

http://thesims.ifokus.se/articles/4ff7199ad3b4fd538100023b-angaende-mods-och-core-mods?articles-1

Bara Anna
0

Men visst är det så att spelet som sådant inte är gjort för olika höjd på "jämn-gamla" simmar? Så om tex Slenderman skulle föröska kyssa flickan i fråga skulle det se väldigt konstigt ut? Tyvärr…

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Mitchika
1

#5 Jajamän, det problemet uppstår. (Flickan ifråga…?) När det gäller att ta bilder för Legacys och stories så går det åtminstone att lösa med OMSP (One More Slot Please) och höja upp den andra simmen och fota från en vinkel som döljer det hela bra. 🙂

Bifogar en exempelbild nedanför. 

Slender Man är samma längd på bilden i inlägg #2 (samma familj). Bägge två står i varsin pose, men som du säkert listat ut så är inte posen anpassad för en så stor sim som Slender Man. Därför så hamnade Jeff längre ner än vad han är på bilden. Det fick posen att se jättekonstig ut (såg nästan ut som om Slender Man hade tappat/höll på att tappa Jeff) 

Med OMSP så höjde jag upp Jeff tills han hamnade i rätt höjd för att posen skulle fungera! Och eftersom att posen inte kräver att Jeff är i kontakt med marken så ser det bra ut i alla vinklar! 🙂

Man kan även sänka simmars höjd med OMSP, så kan man försöka trixa med lite längdskillnader och fotografering därifrån också. Försöka få det att se ut som om personen böjer sig ner lite, till exempel. 😃

Hallonsmurfen
3

#6 Åh, det måste jag testa! Jag skulle få två simmar att ligga i sängen i sina poser, men posen var på golvet, så jag fick sätta dem på en grund och sätta sängen så att grunden var mitt i den, riktigt knas. 😂

Medarbetare på Pokémon iFokus