Spelet har frusit HJÄLP!
Hjälp!
Mitt sims har frusit och det går inte att göra något😮
Vad ska jag göra,har provat allt jag kan komma på men ingenting funkar?
har du provat resetsim?
Ctr - Alt - Del fungerar för det mesta när spel/sidor/filmer fryser.
Sedan, när akut läget har löst sig så behöver du fundera på vad det kan ha varit som orsakade det så klart. Annars riskerar du att råka ut för det om och om igen…. Och du - glöm inte att spara OFTA! Gärna i mer än en spar-fil om något skulle hända med den första.
Me. Myself & My Sims
Tack för tipsen:)Ska försöka att komma ihåg att spara ofta och i fler än en sparfil:)
Har du löst det? För när jag har det så är det pga nedladdningar eller mods
simskakan.blogg.se
En blogg om TS4
#4 Japp,löste det i förrgår,fick lov att starta om datorn igen(det funkade inte första gången jag startade om den):)
Har aldrig haft problem med modsen förr men vem vet,det kanske är dom som spökar för mig🤔Hoppas det inte händer igen iallafall:)
Jag kunde inte göra någonting i spelet utom att klicka på windows knappen som gör att man kommer till skrivbordet igen:(så kunde inte få upp "Fuskrutan" och skriva in reset sim:(
Nästa gång, testa Ctr Alt Delete
Det funkar alltid för mig! :) Välj t.e.z aktivitetshandlaren (eller va de nu står) Då visar datorn vilka program som är igång, tryck på sims sen väljer du avsluta program :D
#7 Tack för tipset,ska prova det nästa gång spelet fryser:)
En sak jag fann igår när jag surfade runt efter lösningar på spelfrysningar är att man kan ta bort alla filer utom 1 i DCBackup mappen, filen man ska spara heter "ccmerged" och är en package fil. Allt annat är skräp som bara slöar ner spelet, ordentligt! Så den bör man rensa varje gång man stänger av spelet. Gjorde stor skillnad för min del i alla fall.
En av mina källor: