The Sims iFokus

The Sims

Etikettbilder-och-filmer
Läst 2310 ggr
Mitchika
2

Gissa simmen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det någon som kan gissa vilken karaktär som den här simmen ska föreställa? 😃

Jag blev lyckligast i världen när jag snubblade över honom på nätet och laddade ner honom på direkten! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Bara Anna
4

Min favorit alla kategorier att vara förälskad i ett visst spel :-)

För visst börjar hans namn på G?

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Mitchika
3

#1 Nej, inte på G och nu blir jag genast nyfiken på vem du tänker på! 😃

Hallonsmurfen
3

Yoda! ☝️

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
3

#3 Yodas väldigt långa (i jämförelse) kusin, kanske… 😃

Hallonsmurfen
3

Nej, nej, nej, vänta! Han är ju från Spiderman, en sån där skurködla! ☝️

Mitchika
3

#5 Kanske några hans släktingar, men inte han specifikt. 😛😂

Bara Anna
3

Sorry, jag och namn…. Fel namn, förhoppningsvis rätt karaktär. För att behålla spänningen för andra som vill gissa så sträcker jag mig till att säga att namnet jag tänkte på (som var fel då) är  från samma spel, eller hur? Och med risk för att göra bort mig totalt  så ändrar jag mitt "tävlingsbidrag" till att börja på T….?!

Me. Myself & My Sims

Hallonsmurfen
5

Men… just det ja, han är ju den där… tandfen? 🤔

Mitchika
3

#7 Jajamän, det börjar på T! 😃

Exakt, det är från samma spel (vilket jag misstänkte då G är en av mina favoriter där) och vad kul att du kände igen honom! (Och jättekul att se en till spelare av det spelet här!) 😃

Mitchika
4

#8 Jag tror Hallonsmurfen har listat ut det! Det är så tandfen ser ut! 😃😂

Bara Anna
3

#10 Säg inte det till min 8-åring som fortfarande mutar tandfen vid varje tappad tand…. Eller han kanske skulle bli mer motiverad :-D

Me. Myself & My Sims

Mitchika
3

#11 Om jag hade varit i hans skor och blev utlovad att det där var tandfen så skulle jag absolut blivit mer motiverad! 😃😇

KastKatt
3

THANE!!!!!

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

KastKatt
3

SÅ FIN! Tror du Mordin finns?? ELLER, GARRUS 😮Hade dött lyckan. (mitt internet har tagit slut så kan knappt komma in på TSF-

Greetings.

Legacy Mwari.

Mitchika
3

#13 JAJAMÄN! Thane Krios! 😃😍

#14 På samma sida som jag hittade Thane så fanns det även OTROLIGT läckra Asaris att ladda ner, samt otroligt välgjorda simversioner av Liara, Aria och Samara! Även Jack med alla sina läckra tatueringar fanns att ladda ner där och en välgjord male Shepard också! 😃

För Elder Scrolls-fans så finns det även Khajiits och Argonians att ladda ner där. En av dom bästa Simsbloggarna ever! 😍

Mitchika
3

#14 Tillägger att jag inte hittat någon Garrus ute bland bloggarna, men den dagen jag gör det kommer jag posta om det här för jag kommer troligen inte kunna sluta gråta av glädje…! 😃

Hallonsmurfen
6

Njae… jag tror fortfarande att det är tandfen. 🤔

KastKatt
2

#15-16Alltså, jag tyckte SÅ mycket om honom, han var liksom en blandning av en badboy och en trevlig mjukis typ!

OH Jack, jag är så kär i henne. Min femShep och hon hade ett sånt där bråkig förhållande och hade de inte varit för Garrus så hade de varit ett stormigt par!

KHAJIITS <3 Oh my, så jäkla underbart! Jag brukar inte gilla neko-grejer men Khajiits är helt underbara.

Kan du skicka länken i ett pm?

Garrus är ju typ den sötaste som finns, fnissade och skämdes så när jag romance'ade honom!

Greetings.

Legacy Mwari.

Mitchika
2

#18 Jag ÄLSKAR Garrus och jag älskar Thane, två av mina eviga favoriter! 😍

Ååh, det känner jag igen! Jag blev SÅ ledsen när min femShepard inte kunde romancea henne… men jag fick vara glad över det lilla och min femShepard fick Garrus istället! (Vi kör ganska lika, märker jag! 😃)

Min allra första femShepard i Mass Effect 2 hade dock en romans med Jacob. (Jag började spela Mass Effect 2 innan jag kört ettan, då jag fick tvåan i samband med Dragon Age 2 har jag för mig) Jag var dock tvungen att ge upp på det ganska snabbt, då jag irriterade mig på att Shepard visste mer om vad som hände i spelet och vilka alla var än vad jag gjorde… 😛

Så jag köpte Mass Effect 1, sträckspelade ut det (awesome spel), hamnade i romans med Liara, flyttade min Shepard vidare till tvåan och hamnade i romans med Garrus! (Dock ville jag ha ihop den femShepard med Tali, men så kul fick jag inte ha det…) 

Herregud ja, romansen med Garrus i tvåan är ju något av det pinsammaste som finns! Jag facedeskade säkert 10 gånger varje gång som ämnet kom upp…! 😂 

(Hmm, har inte vi diskuterat detta i en annan tråd…? Får deja vu-känsla av det här…🤔) 

Du har PM! 😃

Mitchika
3

#17 Jag kan få honom att likna tandfen ännu mer om du vill… 😃

KastKatt
1

Garrus är ju den sötaste som finns. Hans personlighet är verkligen SPOT ON! Gillar Thane också, men man lär inte känna honom på samma sätt.

HAHA! JA! Det var så jag gjorde också, hahah. Renegade eller paragon?

Oh då förstår jag. Det är inte riktigt ett spel man kan spela utan att spela första. Då är DA II lättare. OMG trean kommer väl "snart"?! Är inte jätteförtjust i Jacob men jag gillade hans quest, det var udda och kul att spela.

:O Jag med hahaha! Har inte spelat klart trean för jag "råkade" göra så min femShep blev för närgången med sekreteraren sen ville ingen ha en romance, och.. ja vet inte. var inte nöjd med valen jag gjort. Nu har jag börjat om igen och då tog jag tag i Liara och sa att det inte fungerade då jag vill fortsätta med Garrus :P

Alltså SÅ awkward. Hela den här "jag har hittat medlet som gör att vi kan… du vet 😎 😉" och stackars Garrus som bara "Ehhh…😞" Sicken scen alltså.. Jo! Jag tror det… kan det vara i HBTQ-Speltråden kanske? haha

TACK! :)

Greetings.

Legacy Mwari.

Mitchika
1

#21 Jag brukar nöja mig med att bli best bro med Thane, faktiskt. Garrus har man mycket mer historia med, även om han är… lite av ett tool ibland. Oavsett om jag kör Renegade eller Paragon Shepard så lyckas jag få Garrus att hålla med och stötta mig i allt jag gör, i stort sett. Men han är fortfarande så himla härlig och min favoritkaraktär i Mass Effect! 😃 (Åtminstone av dom som är romanceable, räknar man alla så konkurrerar Mordin och Wrex rejält plus att jag är väldigt förtjust i Zaeed) 

Paragon! 😃
Jag kör mestadels ParagonShepard, för jag får dåligt samvete när jag är elak och spränger saker/dödar folk/utrotar arter som jag räddade i min Paragonrunda… 

Men mitt sadistiska alterego har inget problem att ta på sig den rollen när jag väl får för mig att köra Renegade och sabotera universum så mycket som möjligt bara för att man inte orkar bry sig om en bättre, trevligare lösning. 😃😇

Nej, jag märkte det. 😕
Tur att ettan inte var så dyrt eller svårt att få tag i, i alla fall! 🙂

Dragon Age… 😍
Ja, trean eller "Inquisition" som det heter släpps hösten 2014, som det ser ut nu. Jag LÄNGTAR, men försöker att inte få för stora förhoppningar på spelet. (Bättre att bli blown away över hur awesome det är än att bygga upp enorma förväntningar som spelet inte har en chans att leva upp till och bli besviken) SkrattarKär
Men att kunna spela som Qunari…! Ah, hur kan inte längta!? Kär

Jag har inte heller spelat klart trean hela vägen… bara nästan. Huvudsakligen för att jag såg slutet på YouTube, läste om slutet, behövde titta om på videon fyrtiosju gånger för att acceptera det och sen ragequitade jag fram tills… ja, nu. Jag känner mig fånig (samt tjurig och envis som en barnunge), men efter det fick jag för mig att jag skulle försöka spela om från början och sträckköra hela trilogin, men det här året har inte varit det bästa för det. Det blir av när det blir av, helt enkelt. (Mer exakt: det blir av när jag lyckas bestämma mig för om jag ska sträckköra trilogin med en male eller en female Shepard) 

Herregud, ja…! XD
Det är något av det absolut pinsammaste jag har varit med om i spelväg! 😂

Jag tyckte så synd om Garrus, man såg hur obekväm han var och Shepard var shameless…! XD

Ja, just det! Där tog ju snack om Mass Effect och Dragon Age över ganska rejält! Skrattar

KastKatt
0

#22 Jo men samma här, han är för gulligt för att romance'a typ, samtidigt som han är ascool assassin. Haha, jo men det är sant. jag vill helst spela med dem man känner väl även om jag denna gången är mycket mer förtjust i Vega än vad jag var första gången. Ja min ABSOLUTA favorit är Wrex, sedan kommer Garrus och på delad tredje plats kommer Mordin och Grunt :P Ja, Zaeed är cool, riktigt badass!

Ja är samma här! Har svårt att vara ond i spel.. Även om jag tar renegade valen när jag känner att det passar, bara för att ge lite mera edge till karaktären.

Haha, jag önskar jag också kunde göra så! Försöker lära mig att vara ond via sims :P

JO men precis. Jag försöker att vara nollställd så det inte blir som med tvåan, det är snyggt men… eh. Inte så bra.

JAG VET! Älskade Sten, har var hur cool som helst!

Jag sträckkörde ettan och tvåan och blev klar strax innan trean så det blev lite too much för mig, spelade igenom halva trean men sen tröttnade jag. Nu försökte jag nästintill tvinga mig att spela men tänkte vänta tills jag får lust igen. Det är ett snyggt och känslosamt spel. VET EJ HUR DET SLUTAR! Så inga spoilers 😮

Jag har bara spelat med en och samma karaktär, min Jane Shepard är Shepard för mig. ingen annan!

Det är nog till och med DET pinsammaste jag varit med om i spelväg! kan inte komma på något mer pinsamt!

Det kändes som en dialog och scen tagen ur en Harleqiunn-roman! (stavning?) Kändes nästan som om Shepard uttnytjade Garrus alltså..

Haha, det blir lätt så. Jag menar… Zevran!

Greetings.

Legacy Mwari.

Mitchika
1

#23 Om inte min Shepard hade haft ögonen för Garrus (och min första Shepard i tvåan inte redan var på g med Jacob) så hade jag låtit henne romancea Thane på en sekund…! 😃

Sen så har det bara inte blivit av med just Thane, mest för att jag har för mycket fokus på övriga romanser eller spelar en manlig Shepard. 

Jag har väldigt blandade tankar om just Vega, men det var länge sen jag spelade nu. Det börjar bli dags att damma av Mass Effectspelen och försöka köra igenom alla tre från början till slut. Frågan är bara om jag ska vara sann mot mig själv och köra Paragon, eller om jag ska skicka ut mitt sadistiska alterego och förstöra galaxen…? 🤔

Sims är ett jättebra sätt att lära sig vara ond! Särskilt om man laddar ner Assassination-mods och sätter igång att döda folk! Det blir extra effektivt om man har hjälp av typ Jeff the Killer eller Slender Man som jag så gärna spelar med. Myron är också bra för att utforska andra varianter av ondska och elakheter… 😃😇

Dragon Age 2 var SÅ mycket sämre än ettan om man jämför båda spelen, men… jag hade obeskrivligt kul när jag spelade Dragon Age 2 oavsett. Mest för att jag inte riktigt hade några förväntningar. När jag körde det första gången så njöt jag från början till slut och minns fortfarande hur hakan föll i golvet när jag nådde slutet och… ja, jag undviker att nämna spoliers, men jädrar vad jag måste ha sett ut. XD

Men jämfört med Origins så… ja, det bästa är att inte jämföra spelen. Vilket är rätt svårt att inte göra, med tanke på att det är tvåan i spelserien. (Jag avskydde deras nya design på alverna i tvåan, men konceptbilderna från Inquisition ser lovande ut) 

Jag älskar också Sten! Efter Zevran och Alistair som delar förstaplatsen så delar Sten andraplatsen med Morrigan på min topplista i Origins. 😃

Jag försöker alltid undvika att skriva spoilers så mycket som möjligt, så jag kommer inte avslöja något annat än att jag hatade det när jag först såg det. Jag ska försöka köra hela trilogin och se vad jag tycker om det nu. 🙂

Oj, jag har kört med säkert tio olika Shepard med massa olika namn, utseenden och personligheter. Det är så kul att testa alla olika romanser, alla olika val och se vad som händer. Skrattar

Hmm, jag får tänka efter lite då jag spelat många spel genom åren. Jag vet att jag facepalmade en hel del åt Squalls och Rinoas dans i början av FFVIII första gången jag såg den, men jag vet inte om det var så illa som Garrusromansen… Jag får eventuellt återkomma på den punkten. 🤔

Ja, faktiskt… Garrus verkar själv helt ointresserad av Shepard först, med tanke på hans reaktion när hon drar upp det. Och Shepard tycker jag inte är så smidig när hon drar upp det heller, för den delen. 😛 

Åååh, Zevran… 😍😃
80 % av mina Wardens, oavsett kön, slutar upp tillsammans med honom… OskyldigSkrattar

KastKatt
1

#24 För min del är han mer vänskapsmaterial än kärleksmaterial tror jag, det är vibben min Shep får iaf :P Oh, just det. Glömt av att det ine är som typ DA II när alla är bi. Det tycker jag är bäst! Gillar också när vissa karaktärer är gay, så som sekreteraren och maskinisten i trean exempelvis. 

Jo det är ju så jag känner också, men gillar hur han interagerar med min Shep, även om jag tycker han är lite "ung" för henne. Jag ser min Shep som typ 30-35, lite äldre liksom. Det är ett svårt! slå en tärning!

Oh, jag är lite sugen på den men vet inte HUR jag ska använda den, spelar ju mest legacy… Haha, jo jag har sett dina äventyr med dina onda minions! :P

Haha, :P Minns faktiskt inte riktigt HUR det slutar men minns att det var en episk slutstrid! jag gillade stridssystemet lite i tvåan, det var mer.. interaktivt och rörligt. inte bara samma fula backstabb-motion liksom. Men var överlag inte jätteförtjust i spelet i sig, kändes lite "platt". Varric var nice dock, och vem blir inte överförtjust i Merril?

Jag är tvärtom, jag gillade att de faktiskt försökte få alverna att se ut som något annat än små människor med spetsiga öron, men som med protheans i ME, det är inte riktigt okej att byta design i mitten av en spelserie.

Haha, Zevran är en helt klar favorit precis som Sten men Alistair är för mycket svärmorsdröm för min smak. Tycker dock att det är kil att spela med Alistair och Morrigan tillsammans :P Jag är riktigt svag för Shale! underbar karaktär :P

Har du sett båda? Eller det "andra" är väl mer en utveckling av det första som jag förstått! :P

Jag påbörjade en yngre femShep med rakad skalle som var galet renegade, men jag föredrar min Jane med stram nackknut. :P Sedan är jag en sån som har galet svårt att spela ut spel :P

Jag har tyvärr inte spelat FFVIII har bara spelat FFVII (grymt spel) och majoriteten av FFIX :P Återkom gärna!

Haha, jag tycker det känns som om han gillar henne men inte tycker det är någon ide, att han inte är "bra nog" och att alla kommer se ner på dem typ.. så jag ser det som ett romantiskt "vi ska ge dem fingret och älska varandra ändå"-förhållande :P

Första gången romance'ade jag Lelianna (stavning?) men de andra gångerna (alla utan en när jag av misstag romance'ade Alistair och inte har hjärta att dumpa honom) så romancear jag Zevran <3

Greetings.

Legacy Mwari.