Behöver lära mig allt om poser.
Hejsan alla Sims 3 intresserade medlemmar!
Jag har länge försökt ladda ner poser till mina hästar i spelet men det lyckas aldrig. Vet inte alls hur man gör, jag har bara laddat ner och hållt tummarna.
Kan någon förklara i detalj, steg för steg hur man gör. Vet i princip ingenting om poser eller hur man får de att fungera så svara utförligt.
Tack! 😃
Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice.
Hej och välkommen till sajten! 😃
Först rekommenderar jag att du läser den här artikeln vi har som handlar om just att ladda ner eget innehåll till The Sims 3 (vilket poser är):
Har du fortfarande frågor och undrar över något så är det bara att fråga på. Kolla gärna i kommentarerna i artikeln om din fråga har ställts och besvarats först, då det kan spara dig lite tid. 🙂
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
#1 Tack så mycket, ska gå in där och läsa för att se om jag får koll på det här med poser. 🙂
#2 Artikeln berättar hur du gör för att installera eget innehåll, så som poser och Pose Player som krävs för att få poser att funka i spelet. 🙂
När du väl har lyckat få in både Pose Player och poser i spelet ordentligt kan du köpa Pose Player under Dekorationer - Övrigt. (Ett bra sätt att se om du har lyckats placera in filerna ordentligt) Därefter är det i stort sett "bara" att börja placera dom i poser. 🙂
#2 Förstod nästan ingenting ur den tråden, såhär långt har jag fattat att man behöver ladda ner en "pose player" för att kunna få poserna att fungera.
Vart laddar man ner Pose Playern? Är det en mapp, i såfall, Ska man sätta den under "The Sims 3"?
Vart laddar man ner själva poserna och hur använder man de i spelet? 🙂
#4 Du behöver först och främst ladda ner en Modsmapp, vilket förklaras i den artikeln. Det länkas även till Mod The Sims där du kan ladda ner sagda Modsmapp. Har du ingen Modsmapp kommer du inte kunna använda Pose Player, poser eller något eget innehåll till The Sims 3 som är Package-filer. (Pose Player och poser är i Package-filer). 🙂
Så fokusera först på att ladda ner en Modsmapp innan du börjar leta efter poser och hämtar hem Pose Player. 
#4 Tack, letar igenom tråden igen för att hitta länken till "modsmapp". 🙂
#4 Om jag förstår det rätt den här gången så ska man ladda ner en modsmapp från hemsidan Modthesims. Jag har laddat ner den och lagt den under "The Sims 3" nu.
I den mappen finns det två mappar till, "Overrides" och "Packages". Som jag läste i tråden du länkat måste man lägga vissa nedladdade föremål i mappen "Packages" för att de ska fungera i spelet.
😃
#7 Just det, helt rätt! 😃
Pose Player laddar du ner från Mod The Sims också, om den inte har flyttats. Det enklaste är att googla på "The Sims 3 Pose Player". Första resultatet leder till Mod The Sims och cmomoney's Pose Player. Pose Player laddar du ner och lägger sedan in i Packages-mappen i Mods-mappen. 🙂
Sen har du alla verktygen som behövs för att använda poser i spelet. Nu måste du bara ladda hem poser att använda. Dom finns lite överallt på nätet. Googla på "The Sims 3 Poses" så lär du få massa resultat och tonvis med poser att välja mellan. 🙂
#7 Tack så himla mycket, börjar förstå det här lite mer nu. Ska ladda ner Pose Playern och leta efter poser, du har varit till mycket stor hjälp! 🙂
#9 Det var så lite så, hoppas att allt fungerar som det ska nu. Annars är det bara att posta här igen så får vi försöka klura ut vad som är fel. 🙂