Spelar både HANS OCH MINA
Hej, jag spelar på mittsims och fick idag in i framtiden och årstider. (Får man någon värld med i det?) Min bror har kvällsnöjen och husdjur… Men jag kan spela med hans sims även om jag är inloggad på min gubbe. Jag ville inte spela med husdjur eller kvällsnöjen då det bara känns jobbigt med dessa expansioner enligt mig. Vet bara inte varför… Men kan jag ta väck allt hans sparade så jag kan spela med mitt utan att radera det?
simskakan.blogg.se
En blogg om TS4
Om ni spelar på samma dator och installerar spelen på samma dator så slås alla expansioner ihop till ett spel. Det går tyvärr inte att undvika. Du skulle kunna avinstallera Kvällsnöjen och Husdjur från datorn, men det lär inte din lillebror uppskatta då han måste installera om dom igen när det är hans tur att spela.
Sen kan han ju bestämma sig för att göra likadant när det är hans tur och därmed avinstallera Årstider och In i framtiden så att du måste installera om dom igen när du ska spela. Vilket inte blir så kul i längden.
Expansioner är inte separata spel, det är tillägg till The Sims 3 som ger nya funktioner, prylar och möjligheter. Därav finns det bara ett enda spel, The Sims 3. Så det enda sättet att bli av med Husdjur och Kvällsnöjen är att avinstallera expansionspaketen.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
#2 men kommer det inte med en värld till årstider?
simskakan.blogg.se
En blogg om TS4
#2 Nej, det gjorde det tråkigt nog inte. 😕
#3 Men hur ska alla saker så komma ut måste jag placera det? 😕
simskakan.blogg.se
En blogg om TS4
#4 …? 🤔
Vilka saker är det du menar? Festivalparkerna?
#5 Ja, typ men såg att det placerades ut av sig själv, skulle börja legacy i sunset valley men tomten som man skulle ha vr upptagen av ett nytt ridcenter
simskakan.blogg.se
En blogg om TS4
#6 Japp, på nya sparfiler placeras sakerna ut automatiskt. På äldre sparfiler från innan expansionen installerades kan tomterna behöva placeras ut av en själv. 🙂
#6 Det är därför jag diggar "Edit World" :-) Du går in där och väljer helt enkelt att radera ridcentret från jordens yta. Det enda du sedan behöver göra är att göra om din tomma tomt till bostadstomt (tror inte det sker automatiskt) och vips så kan din Legacy-familj flytta in :-)
Me. Myself & My Sims
#8 Jag försökte det men det fanns mass´vis av saker och sen ville det inte bli grönt överallt utan bergsbitar här och där vilket det inte brukar va och så råkade jag ta sänder tomten helt ;)
simskakan.blogg.se
En blogg om TS4
#9 Aj då! :-) Men om det är samma tomt som jag tänker på så används den flitigt i många olika utmaningar/Legacies/Dynasties etc så det BORDE gå :-D
Me. Myself & My Sims