Hoppningsbara hinder?
För ett tag sedan laddade jag ner ett hinder-paket till mitt Sims, när jag sedan placerade de i mitt spel upptäckte jag att de inte går att hoppa. Det enda mina simmar(som rider) och hästar kan göra med hindren är "titta på" de.
Vet någon varför det är så? Har sett andra som lyckas hoppa över de så de borde fungera.
Skulle bli jätteglad om ni tipsade/länkade hinder som ni har laddat ner som ni vet fungerar. 😃
Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice.
Hoppningsbara hinder som du skriver finns inte i Sims 3. Punkt. Det är inte skapat i själva programmeringen, och går inte heller att fixa genom egna moddar.
Det du har sett, med hästar som hoppar är sk. poser - arrangerade bilder där ett program som kallas för PosePlayer + egenskapade (eller skapade av andra) poser (påser, poses????) hjälper till att arrangera det hela så att det ser ut som om hästen hoppar. Du kan sedan ta bild av detta och t. ex klistra in i en berättelse eller liknande. Men som sagt, du kan aldrig hoppa en bana som en del av spelet. Nu kommer jag inte åt länken, men Mitchika har precis börjat lära sig om just poser och skriver om det här på forumet. Du bör hitta hennes post på första eller andra sidan.
Me. Myself & My Sims
Okej, då förstår jag.
Tack för ditt svar! :)
Man kan hoppa över vissa hinder man laddat ned utan att fixa någonting,men en del måste man ha ett föremål som heter "invisible jump" som går att ladda ned på modthesims.det gör att man kan bygga egna hinder med hjälp av "moveobjects".
#3 Okej, kan du tipsa om nån länk för "hoppningsbara" hinder utan att man behöver mods. Har precis börjat förstå det här med mods men jag tror inte jag ska hålla på med såna för att hästen ska kunna hoppa.
🙂
#3 Men tänk vad jag lär mig! Tack för infon!
Me. Myself & My Sims
#4 Det är ingen mod utan en package fil eller en sims3 pack fil har jag också sett någonstans som den finns i:)
Mysims3blog finns det lite allt möjligt till sims
Equussims finns det mycket saker
Spotted Acres har hinder och lite mer
#5 Ja det är inte lätt att veta allt på en gång😉