The Sims iFokus

The Sims

Etikett: the-sims-medeltiden
Läst 5189 ggr
Cimsan
4

Medeltiden och win8, funkar inte?

Jag har precis köpt sims medeltiden. Att ladda ner och installera gick perfekt. Men nu när jag ska spela händer inget :$ Jag klickar på "play"knappen, datorn tänker, startsidan försvinner men jag är kvar på skrivbordet. Försöker jag göra om det så säger den att spelet är igång, men det är det inte :$ även aktivitetshanteraren säger att det inte är något program igång :/ Så någon som kan hjälpa mig? Jag har windows 8, kan det vara det som är felet?

hallonflickan
3

Jag har också windows 8 på min dator och igår installerade jag sims 2 på den och det var ungefär samma problem jag hade då, den där rutan att spelet redan körs. :)

Jag fick det att funka genom att ändra kompatibilitet eller vad man nu säger för spelet. Nu är jag osäker på hur det ser ut med sims 3 och medeltiden men om du högerklicka på ikonen på skrivbordet och väljer egenskaper så kommer det upp en ruta. Finns det någon flik som heter: kompatibilitet då? :)

Cimsan
0

Jag googlade och felet är uppdateringen. Utan uppdateringen funkar det. Men inte med, då funkar det inte ens med kompabilitetssaken :/

loiizie
1

Jag har också det problemet. Men vad ska man göra om man nu har uppdaterat? Finns det inte nåt som kan fixa så man kan spela? :/

Cimsan
0

Avinstallera och installera igen :/