Flytta över sparade filer (the sims 2)
Hej! jag har nyss köpt en ny dator och vill gärna kunna fortsätta med mina familjer, kvarter, nerladdningar (hår, kläder, hus) osv som jag har på min gamla dator, utan att behöva börja om från början. Så min fråga är hur jag får över allt detta från min gamla data till min nya. Tacksam för svar! :) //Simslover
För det första behöver du ett USB minne som är på några GB typ 8 eller så beror helt på hur många familjer och bilder du har i denna mapp.
Sen går du till Dokument där hittar du en mapp som heter Electronic Arts Kopiera den och lägg den på usb minnet. OCh sen när du kommer till den nya datorn går du in på Dokument och tar bort den electronic arts (du måste installera spelet först) och sen byter du ut dem mapparna bara :D
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Åh nu lärde jag mig något då jag aldrig sparat mina filer :-D
#2 Jag brukar lägga en mapp på skrivbordet dock ska man ju inte ha mappar på skrivbordet då det tar kraft på datorn. Men man kan ju lägga det på ett usb minne eller extern hårddisk =)
#1 Att kopiera hela Electronic Artsmappen är väldigt mycket och har man dessutom andra spel från EA så kan storleken bli enorm!
Bättre att gå in i EAmappen och plocka ut mapparna från The Sims 3mappen som man är ute efter. :) Så gjorde jag när jag skulle flytta över mina sparade filer etc. när min gamla dator pajade för inte så länge sen.
Nedanför följer dom viktigaste mapparna att kopiera när man ska flytta sitt Sims 3 från en dator till en annan.
**Saves
**I den mappen ligger alla dina sparade spelomgångar och familjer, vilket är bra att kopiera!
**SavedSims
**Simmar som du har gjort i Skapa en Simläge och sparat (till exempel simmar eller husdjur av en viss variant) ligger i den här mappen.
**SavedOutfits
**Klädstiler som du har sparat i Skapa en Simläge eller via byrolådor eller garderober (tror jag funkar också) ligger i den mappen.
**Downloads
**Där hittar du dina nedladdade filer! :) Observera att dom kan behöva installeras om igen i ditt spel på nya datorn, vilket du gör via Sims Startprogram under fliken Nedladdningar.
**Library
**Där ligger ditt familjebibliotek, där oftast kopior av din familj ligger och kan flyttas in i nya spelomgångar.
**Screenshots
**Inget måste, men det kan vara kul att spara dom bilder man tagit från spelet! :)
**Recorded Videos
**Har du videofilmat din familj någonting så ligger videofilerna i den här mappen. Också kul att spara. :)
**InstalledWorlds
**Den mappen behövs kopieras om du har installerat kvarter från SimStore i stil med Lunar Lakes, Hiddens Springs och Riverview. Har för mig att den dyker upp automatiskt om du installerar innehållet via Sims Startprograms, men man kan ta det säkra före det osäkra! :)
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
#3 Ha ha inga mappar på skrivbordet, Jag har 3 datorer fulla med mappar och annat på skrivbordet. Jag städar bort det men vips så ligger saker där igen. :-D
#4 Jo hehe.. BRa att du skriver den där listan :D Då förstår man lite mer =)
#6 Tack! :) Jag tror det är dom viktigaste mapparna att komma ihåg att ta med till den nya datorn. :)
Nu menad jag till Thesims 2 men antar att de fungerar på ungefär samma sätt?
#8 Åh, Sims 2! Det ska inte heller vara särskilt svårt. Jag har en backupkopia av min hela min Sims 2mapp på min bärbara hårddisk. Jag öppnar den och ser hur den ser ut för att påminna mig själv.
(Jag borde skämmas för att inte ha spelar Sims 2 på så länge…)
Låt oss se här..
Ur The Sims 2mappen, som bör ligga på ungefär samma ställe som The Sims 3mappen (en mapp vid namn EA eller Electronic Arts i Dokument), bör du kopiera följande mappar (om inte bara rubbet):
**Collections
**Jag är osäker på den här mappen, så att ta med den för säkerhetsskull skadar inte. :) Jag tror den skapas automatiskt vid installation av alla expansionerna o.s.v, men som sagt, jag är osäker.
**Downloads
**Här ligger alla dina nedladdningar, vilket du säker har koll på. Kopiera över hela mappen bara! :)
**LotCatalog
**Den kan du kopiera om du har simmar som ligger i Familjekorgen och väntar på inflyttning, då dom ligger här.
**Movies
**Om du har videofilmat någonting kul så är det alltid trevligt att behålla och det finns här! :D
**Neighborhoods
**Det är den viktigaste mappen att kopiera, då det är dina sparfiler om inte minnet sviker mig. (Jag är 94,3 % säker på att det är sparfilerna)
**PackagedLots
**I den mappen ligger hus och byggnader med eller utan familjer som du har flyttat undan och lagt i Byggnadskorgen, eller vad det nu hette i Sims 2… Kan vara bra att flytta med! :)
**Paintings
**Har du lagt in egna bilder i Sims 2 som simmarna kan måla med Staffliet, så finns dom här. Jag lade in tonvis med egna bilder, så jag har en kopia av den här mappen på min hårddisk. :D
**PetBreeds
**Här ligger hundraserna om man har Djurliv installerat. Jag tror även att raserna man designar själv och sparar ligger i den här mappen. Väldigt värd att flytta om man gillar att göra sina egna raser i Sims 2 och har några man inte vill förlora. :)
**PetCoats
**Liknande som PetBreeds, fast i det här fallet deras unika pälsar. Kan vara bra att flytta om man vill spara egengjorda pälsar.
**Projects
**Där ligger saker och ting som du har skapat själv! Egna kläder, frisyrer, hudfärger, bland annat. Noterade att jag också hade några saker liggande där, bland annat ett par helt bisarra kläder jag gjorde för länge sen! XD
**SavedSims
**Sparade simmar ligger här, även filerna från mina egna project så jag antar att simmar man gör i Skapa en simläget och sparar hamnar här. Kan vara bra att flytta med! :)
Jag tror att det är alla dom viktigaste mapparna att flytta med då man flyttar The Sims 2. Dess mapp är aningen mindre än The Sims 3 och jag har alltid haft tillgång till bärbara hårddiskar med stort utrymme, så jag har bara gjort som Pandiz på den metoden.
Flyttat hela stora The Sims 2mappen på en gång och sedan (efter att ha installerat alla spel, expansioner och prylpaket som min gamla dator hade) ersatt The Sims 2mappen i den nya datorn med den från min gamla dator. Så har det funkat gallant! :)
Kanske en dum fråga. Men jag måste installera alla expansions och så som jag spelat på för att detta ska fungera?
Har nämligen 11 expansions installerade och har inte kvar hälften av dem :(