Ladda ner världar?
Hej, jag har försökt ladda ner världar men hur laddar jag ner dem? Jag har kommit dit en zip-fil öppnas inte längre vart ska filerna in?
simskakan.blogg.se
En blogg om TS4
Ja jag vet att jag ska vänta 24 h men vill bara putta upp denna lite nu. Behöver veta för fick ner en värld men ingen av sakerna (hus m.m) fanns där.
simskakan.blogg.se
En blogg om TS4
I The Sims-mappen ska det finnas Mods, och där inne Packages. Dit ska nedladdade package-filer. Men är det en zip eller rar-fil så måste de ju packas upp/extraheras först.
Vilken värld har du laddat ner? Lite krasst kan det ju vara så att du har laddat ner fel fil ;-) Är det en köpt eller spelar-skapad värld? Det är lite olika hur och med vad en fil laddas ner. Vissa filer är gigantiskt stora och laddas ner all inclusive och då kommer de som rar-filer. Rar-formatet används för att komprimera (förminska) en större fil. Andra världar (exempelvis från Mysimsrealty) kommer tomma, med alla hus, men utan familjer. För vissa av dessa världar har skaparen ordnat familjer i sk. save-filer. Du kan då ladda ner denna fil också, packa upp den och placera den i save-mappen. Eller så skapar du alldeles egna familjer!
Me. Myself & My Sims
Har du problem med att öppna zipp filen? Du måste nämligen ha ett program som kan öppna den. Vet inte om din dator redan har ett förinstallerat, men de flesta har det :)