The Sims iFokus

The Sims

Etikett: ts3-allmänt
Läst 876 ggr
carrot123
0

Hjälp mig med nedladdningar!

Hej! jag behöver hjälp med mitt sims, det är en del som jag inte förstår gällande origin, nerladdningar från the sims resource osv. Jag har pc dator. När man ska starta sims kommer det alltid upp "kan inte ansluta till Origin" och så får man klicka okej. Men sedan kan jag inte heller installera nedladdningar, det går inte äns att klicka på. blir jätte irriterad och arg, har suttit med detta i snart 3 timmar och kommer ingen vart. Snälla hjälp mig! jag har laddat ner FrameworkSetup och masssa såna saker och fixat allt det där. Men det går ju tyvärr inte att installera innehållet.😕 Kan någon snälla hjälpa mig?

Sims3linnea
0

När du laddar ned hur gör du? visa med bilder kanske?

Om du inte kan ansluta till origin kan det nog bero på internetanslutningen .

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

Smulan80
0

Om du inte kan ansluta till origin, så har du antingen strul med internetanslutningen eller en brandvägg som stoppar just det programmet.

MozillaFireFox
0

1. Ladda ner Framework

2. Klicka på den

3. Gå in i dokument, electronic arts, the sims 3, sen ska det finnas en mapp som heter Mods.

4. Klicka på den mappen, ser du 1 fil som heter recource.cfg, packages och overides (stav?)

Om du har kommit så långt  och det funkar, berättar jag mer senare :)

our actions cannot be undone, but can however be learned. thats how we gain experiences. experience is another key to success friend. keep in mind that youre important. 

carrot123
0

Jag har laddat ner föremål från the sims resource. 

När jag går in på framework så finns de tre filerna som du pratade om. men när jags ka gå in på tex. recource.cfg så står det att det inte går att öppna filen, ska man kunna öppna den?

Sims3linnea
0

När jag laddar ned från thesimsrecource laddas det ned och kommer upp en rad längst ned på skärmen och när jag trycker på dem laddas dem direkt in i spelet. (Jag har på spelet under tiden för att det ska gå snabbare)

carrot123
0

Aha ska lägga dem på skärmen då? Har du på spelet där man ska välja vilken familj man ska spela på?

Sims3linnea
0

Jag menade att jag hade startsidan (där man trycker på play) öppen. Jag tycker att det låter enklast för då laddas dem ned som om du skulle ladda ned från thesims3community.com och store, ungefär.

Bara Anna
0

Vilken ändelse har dina nedladdade saker? Om det är .rar så behöver de extraheras/packas upp. Är det .sims3pack så dubbelklickar du på filerna och installationen skall starta automatiskt. Det är som sagts ovan bra att ha startprogrammet igång. Origin kan jag tyvärr inte hjälpa dig med, då jag (peppar peppar) alltid har fått det att fungera.

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Sims3linnea
0

.sims3pack står det efter mina nedladdade filer och tycker det är ganska effektivt.

carrot123
0

Detstår ingenting alls efter mina filer? Är det något fel då?

Smulan80
0

#10 Snarare att din dator är inställd att inte visa filändelser.

carrot123
0

aha okej, men nu står det .sims3pack efter dem, hur gör jag nu?

MozillaFireFox
0

Du ska inte röra recource.cfg. den gör så du kan ha packagefiler.

I package mappen ska allt packagefiler vara :)

our actions cannot be undone, but can however be learned. thats how we gain experiences. experience is another key to success friend. keep in mind that youre important.