The Sims iFokus

The Sims

Etikettteknisk-hjälp
Läst 766 ggr
bunnyheart
0

Semesterparadis glassbils bugg

Hej! I julklapp fick jag "sims 3 semesterparadis" och provspelade lite på förmiddagen och det gick jättebra och var väldigt kul. Samma sak igår på förmiddagen, inga problem. Men sedan på eftermiddagen igår så började det bugga. 

Simmarna fastnade hela tiden, jag använde "resetsim" men det fungerade bara precis för stunden. Simmarna fastnade lite här och var. Samt så försvann symbolerna på kartan, ni vet symboler för t.ex. stranden, stadshus osv, de bara försvann. Zoomade jag sedan in på då t.ex. stadshuset och sen zoomade ut igen så kom symbolen tillbaka, men då försvann någon annan symbol, och så höll det på så.

Men den främsta buggen är med glassbilarna. Mitt i allt "vanligt buggande" så invaderar bokstavligen glassbilarna staden. På kartan så ökar antalet symboler för glassbilar hela tiden och tar till sist upp nästan halva skärmen, och i staden så finns det glassbilar överallt. Samma problem idag, och idag så tog spelet även en evighet att starta upp!

Kan tillägga att jag uppdaterade till den senaste patchen innan jag började spela då man var tvungen att göra det för att det skulle gå att spela. Kan det vara patchen som är boven? 

Har något liknande hänt er? Tänkte ringa EA idag men kanske bäst att se här först om någon av er vet något! Har testat att starta om datorn och spelet.

Tack på förhand!

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

MozillaFireFox
0

Har du CC? Har du mods? Du mstt även uppdatera mods.

our actions cannot be undone, but can however be learned. thats how we gain experiences. experience is another key to success friend. keep in mind that youre important. 

bunnyheart
0

Jag har inga mods och de CC jag har har aldrig tidigare krånglat, jag har inte laddat ner något nyligen.

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

MozillaFireFox
0

OKej, avinstallera semesterparadis, fungerar spelet som vanligt?

Hände samma sak med mig med semesterparadiset Den buggade som fan och mina båtar körde upp och ner osv.

Nu utan den så fungerar spelet bra och jag kan säga att den var inte värd för pengarna :/

our actions cannot be undone, but can however be learned. thats how we gain experiences. experience is another key to success friend. keep in mind that youre important. 

Bara Anna
0

Orkade inte skumma igenom hela tråden, men på Sims3-forumet finns en låång post dedikerad till IP-buggar. Kanske hittar du ditt fel där? http://forum.thesims3.com/jforum/posts/list/686687.page PS Du måste ha språkinställningen på engelska för att kunna läsa (lärt mig den hårda vägen) DS

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se