The Sims iFokus

The Sims

Etikett: världskaparverktyget
Läst 1873 ggr
Zingy333
0

Vad är det som är fel?

Jag är äntligen klar med min värld! Men när jag ska göra det absolut sista, ladda upp en bild på min värld så att jag kan spela den sen så får jag upp ett felmeddelande som säger att: Markerad fil är inte en PNG-bild med 24-bitars färger. Vad menas med det? Vad har jag gjort fel? Det är en PNG-bild som är 256x256 stor

myismyname
0

Har hört att fler haft det problemet då de sparar sina PNG-bilder i bl.a. Gimp (där man inte kan välja 24-bitars färger) :/ Vilket program gör du bilden i?

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Zingy333
0

Aha! Nej jag gjorde bilden i paint bara, men förstår inte hur jag ändrar det här med 24-bitars färger? Kan jag göra det i paint också eller måste jag använda något annat program för det?

myismyname
0

Jag har tyvärr inte heller någon koll på hur man fixar det i något annat program än photoshop :/

xtezz
0

När man sparar bilden kommer det ju upp en rutan där du bestämmer vart du vill spara den. Där kan du ändra filformat. Jag kan göra det i paint så det borde gå för dig också!

Zingy333
0

Jag får bilden till PNG i paint men de går det inte att få den till 24-bitars också! Provar allt möjligt men det funkar inte, blir galen!

myismyname
0

#5 Om du vill kan du skicka bilden till mig så kan jag testa spara om den i photoshop! :)

Zingy333
0

#6 Åh det vore jättesnällt! Nu har jag provat allt möjligt å inget funkar :(

Vart vill du att jag ska skicka den, jag vore väldigt tacksam!

myismyname
0

#7 Du har ett PM med min mejladress! 😃

Zingy333
0

Åhh det funka wihiii!! Tack så mycket :D

myismyname
0

Åh, vad skönt att höra! 😃 Ingen orsak :D

faanny94
0

Jag har samma problem, skulle någon kunna skicka en bild till mig som funkar? jag bryr mig inte om hur bilden ser ut, bara det funkar!