Macbook air
Hur bra funkar det att spela the sims 3 på en macbook air 13" och hur stor plats tar ungefär endast grundspelet?
(vet inte riktigt i vilken grupp jag ska lägga tråden i)
Har hört att Mac är inte så bra för speldator, och jag rekommenderar dig Windows. Fast det finns hos många som kan spela på macbook, sims.
our actions cannot be undone, but can however be learned. thats how we gain experiences. experience is another key to success friend. keep in mind that youre important.
Hittar lite motsägelsefulla svar när jag googlar. Har du redan spelet/datorn? I så fall skulle jag prova. Eller låna skiva från kompis och testa kanske?
Just eftersom du skriver att det bara är grundspelet som du vill spela så kanske det kan fungera? Som jag har förstått det är det den stora mängden data och information som alla 11 (!) expansioner skapar som sätter käppar i hjulet för laptops generellt…
Om du tänkt köpa från Origin så har de ett jättebra öppet-köp erbjudande såg jag: Få pengarna tillbaka inom 7 dagar efter köp (Men 24 timmar efter första gången du startat spelet)
Me. Myself & My Sims
men macbok air har väl inte ens en cd lucka?? eller man kan ju kanske spela om man laddar ner på origin
M_A_R_I_A 🌺
#2 Jag har redan datorn. Vad är origin? Edit: på cdon står det att man kan ladda upp spelet på flera datorer, går det att göra samma på origin? Alltså om jag skulle köpa en annan dator någon gång skulle det va bra om man kan flytta över spelet.
#3 Nä precis de har ingen cd-lucka så därför hade jag tänkte jag ladda ner från cdon.
Tja, hur skall man bäst beskriva Origin? Ett ställe/företag där du kan köpa spel, registrera spel för att ständigt har tillgång till dem. Jag tror att EA har ett speciellt avtal med dem, så all registrering av ditt spel (oavsett om du köper via Origin eller inte) sker på Origin. Men jag är inte säker. Följ länken jag angav så kan du hitta till sidan och få lite mer kött på benen. Mycket av infon finns där på svenska.
Me. Myself & My Sims
#5 Okej men tror du att det går att spela samma spel på flera datorer om jag laddar ner från origon?
#6 Så länge du inte försöker köra samtidigt så kan det fungera. Däremot så är det skillnad på Mac och PC versionerna. Tror att du inte köper en kombo - utan du måste välja vad du köper. Kanske tom köpa två spel om du har en stationär PC och vill köra Sims på en Air. Men det får du kolla upp då jag inte är alls säker. Du kan alltid prova att ringa Origins kundservice och dubbelkolla. Eller låta någon vuxen hjälpa dig om du inte är så gammal.
Me. Myself & My Sims