The Sims iFokus

The Sims

Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 975 ggr
Calcifer
0

Buggar sönder.

Fattar inte vad mitt spel håller på med, men det buggar sönder. Först började mina sims fastna överallt. Typ de stod mitt på öppen yta och skrek om att de inte kunde röra sig. Hände både barn, djur, vuxna och inte ens mina egna simmar. Nu kan jag inte klicka på sängar eller stolar längre - överhuvudtaget. Det går inte att klicka på dem helt enkelt, ingenting händer. Det finns ingen logik i det för det kom helt utan anledning, inte i samband med att jag installerade något nytt spel eller nya mods eller ny patch eller någonting. Det har fungerat perfekt i månader och nu helt utan rim och reson beter det sig så här så det går inte ens att spela längre.

Jag hatar när sånt här händer.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

MozillaFireFox
0

Okej, Vilka EP Har du installlerat, och när började detta?

Började detta efter du installera ep/ osv?

our actions cannot be undone, but can however be learned. thats how we gain experiences. experience is another key to success friend. keep in mind that youre important. 

Calcifer
1

Som det står i texten så nej.

Jag har alla EP. Har aldrig haft några problem. Har en dator som mer än nog klarar sims plus alla EP. Det är helt orelaterat till mina EP.

MozillaFireFox
0

När började det? Började det efter du laddade ner cc, Mods!
Har du uppdaterad dina mods?

our actions cannot be undone, but can however be learned. thats how we gain experiences. experience is another key to success friend. keep in mind that youre important. 

Calcifer
0

Nej det började inte i samband med någonting. Det började idag, utan anledning, jag har inte laddat ner något nytt, inte installerat något nytt, allt har varit uppdaterat ett bra tag utan problem.

jjjosa
0

Har du spelat på din familj länge?

MozillaFireFox
0

Har du rensat några saker i mappen? Vilken dator har du?

Calcifer
0

Jag har en extremt bra dator som jag redan nämnt.

Nej, har inte spelat på min familj länge.

Det finns som sagt ingen logik.

MozillaFireFox
0

Har du några misstankar vad det kan vara?

Calcifer
0

Nej.

MozillaFireFox
0

Okej, Kan du visa en bild på hur det ser ut?

Vilken dator har du? Alltså windows osv.

Calcifer
0

Det ser ut precis som jag beskrivit. 

Min dator är en speldator och kör hur många tunga spel som helst utan några som helst problem. Det är inte datorn det är fel på.

MozillaFireFox
0

Har du windows?

Smulan80
0

Testat att flytta dem till en annan tomt?

Bara Anna
0

Tror inte att det är detta som är problemet, men har du provat att rensa ut cashce-filerna? Det sägs snabba på spelet, så kanske….? http://alltomsims.blogspot.se/2012/08/snabbare-spel.html

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Calcifer
0

Har rensat har flyttat har pysslat och donat. Provat allt som går att prova. När det gäller datorer och spel har jag rätt bra koll.

Mitchika
0

Vilket kvarter spelade du i på den familjen som det började krångla på? 

Vissa kvarter är mer "ostabila" än andra och buggar lätt ihop sig (bland annat Isla Paradiso) så dessa kvarter uppstår buggar och krångel snabbare i än andra kvarter.  Ju större kvarter desto snabbare blir det värre och problem/buggar uppstår, för sparfilen blir gigantisk väldigt snabbt.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Calcifer
0

Har bytt kvarter. Samt att storleken inte är något problem då jag som sagt har en snabb och rejäl speldator.

Mitchika
0

#17 Jag har också en snabb och rejäl speldator, men det hjälper inte mig när jag spelar på Isla Paradiso och andra stora världar. Lagg och krångel uppstår, även om jag undviker problemen som du beskriver i inlägg #0 troligtvis tack vare NRaas Overwatch. 

Att simmar står fast och skriker mitt på öppen yta låter som ett routingfel. resetsim * kan fixa det temporärt, men orsaken är kvar och problemet lär återkomma.

MozillaFireFox
0

Har hört att det finns en mod som heter ErrorTrap!

Mitchika
0

#19 Error Trap är en av NRaas' mods och det är en core mod, så den ska man gärna vara lite påläst om innan man använder. Det viktigaste är att se till att man har rätt version av Error Trap beroende på vilken patch/uppdatering man har installerad. 🙂

Calcifer
0

Jag är rejält påläst när det gäller mods. Har använt mods sedan sims 2, så jag känner mig överhuvudtaget inte osäker där alls.

Mitchika
0

#21 I såna fall rekommenderar jag varmt NRaas' mods för att göra spelet lite stabilare och få verktyg för att hantera problemen som uppstår. NRaas Error Trap, NRaas Overwatch och NRaas Master Controller är en bra kombination. Glad

Calcifer
0

Jag ska prova dem.

Det enda mod som inte fungerar för mig från NRaas är storyprogression. Hur bra min dator än är trasas spelet sönder efter fem sekunder med det modet installerat, så det har jag naturligtvis tagit bort sedan läääänge. Har ingen aning om varför det är så, men jorå, det går inte att använda.

Calcifer
0

Errortrap registrerar nya fel (främst med andra simmar) hela tiden. Alltså, det är ingen mening att trycka på krysset för det bara matas på hela tiden. Jag flyttade till ett nytt neighborhood också med en ny familj, för det skadar inte att prova. Det buggar inte än, förutom att jag fick 130 000 från ingenstans, klirr i kassan. 🤪