The Sims iFokus

The Sims

Etiketteget-innehåll
Läst 2596 ggr
Hallonsmurfen
2013-12-29 15:04
0

TSR Workshop

Ja, var ska jag börja… Sedan jag upptäckte att man kunde ladda ner saker till TS3 har jag velat kunna göra egna saker.

Jag hade inget att göra så jag tänkte att jag kanske skulle försöka lära mig idag.

Jag började kolla på MTS, men det var över 40 program man behövde ladda ner, och alla guider var skrivna som om de trodde att man redan kunde allting. (Riktigt dumma i huvudet är de! De hade skrivit typ "detta är ingen guide för nybörjare, utan för såna som vet hur man ska göra." Sjukt dumma!)

Sen gick jag till TSR, och laddade ner Workshop.

Det verkade enkelt när jag väl fick upp det, men när jag skulle börja så fattade jag absolut ingenting!

Jag fick igenom hela TSR, men hittade bara en guide om hur man skulle använda det där idiotiska programmet.

Men det var en guide som man var tvungen att ladda ner, men länken var bruten! Så alltså finns det ingen guide överhuvudtaget, som visar hur skitet funkar.

I alla fall… Är det någon här som har någon idé om vad jag ska göra? Vad som helst… Jag måste bara höra något som inte kommer från någon idiotisk "erfaren CC-creator" som tror att hen är cool för att hen gör en guide som ingen fattar.

Medarbetare på Pokémon iFokus

DiamondIce
2013-12-29 15:39
0

Jag har precis samma problem! :o (vilket som inte var så hjälpsamt att skriva, förlåt ^^'')

jjjosa
2013-12-29 18:56
0

Youtube har massa filmer om hu folk förklarar. Kollas där :)

jjjosa
2013-12-29 18:58
0

Vet inte vilka sidor du redan har kollat på. Men hät är en länk http://www.thesimsresource.com/workshop/guides

Hallonsmurfen
2013-12-29 19:55
0

#3 Tack, det var till lite hjälp… Nu vet jag i alla fall hur jag använder programmet!

En annan sak. Nu när jag kommit igång lite smått har jag börjat med att installera de program jag behöver. Man behövde ett bildredigeringsprogram, så jag valde att ladda ner Gimp.

Det är installerat och klart, och själva programmet finns på datorn. Men Gimp-ikonen finns inte på skärmen, och jag kan inte få igång (alltså jag kan inte använda) programmet. Någon som vet?

Hallonsmurfen
2013-12-29 20:06
0

Alltså jag börjar verkligen inse att jag inte ens bör vara i närheten av datorer!

Det står "Install TSR Workshop then go to C:\Program Files\The Sims Resource\TSR Workshop\Extras\Milkshape Plugins and grab the two files named msTSRWorkshopExport.dll and msTSRWorkshopImport.dll. Now go to C:\Program Files\MilkShape 3D 1.8.5 and paste them there. Now your milkshape has TSR Workshop plugins!" Men jag har letat igenom hela datorn, men kan inte hitta program files eller något av det skitet.

Hallonsmurfen
2013-12-29 20:09
0

Okej… Nu har jag fått nog! Jag ger upp, jag kommer aldrig lära mig, och nu vill jag inte ens lära mig för att det är så äckligt svårt att jag mår illa av bara tanken. Det är mer än äckligt… det är omöjligt. Speciellt eftersom det bara är en massa idioter som gör alla guider, de tror att man är värsta ***** datorgeniet. Riktigt ***** dumma i huvudet är de!

KastKatt
2013-12-29 20:48
0

Bort från datorn! Ta en kopp te, en bit choklad eller frukt och lämna programmet ifred! Vänta med att ta upp det förens tidigast i morgon. 

Mitt internet är slut men letar efter ngt användbart!

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

KastKatt
2013-12-29 20:50
0

http://www.youtube.com/watch?v=ZRd-r4YhMiw

http://www.youtube.com/watch?v=Wl8khRXycSY

Är meshing rätt? I så fall kanske denna:

http://wiki.thesimsresource.com/images/d/d4/Riccinumbers_TheBeginnersGuideToMeshing.pdf

(kan inte riktigt kolla igenom allt på grund av internet men de kanske är till ngn hjälp!)

Greetings.

Legacy Mwari.

Hallonsmurfen
2013-12-29 21:10
0

Jag får utbrott ibland när det kommer till teknik, ni får ursäkta. Jag får se om det blir något imorgon, annars så är det bara att strunta i det. :)

KastKatt
2013-12-29 21:11
0

#9 Been there done that! Jag brukar dock inte vara lika duktig som du som fortfarande kunde formulera meningar!

Greetings.

Legacy Mwari.

Hallonsmurfen
2013-12-29 21:16
0

#10 Haha, du skulle hört mig. Jag använde svordomar som jag inte visste fanns. Det blir alltid så när jag får ett "litet utbrott." Sen när jag skriver så vill jag inte bryta mot sajtens regler. 0=) Men om det hade gått hade tangentbordet haft svåra inre blödningar. 0=•

jjjosa
2013-12-29 22:05
0

Antingen ligger dom under program. Eller program (x86). troligtvis den sist nemnda :).