Mods hjälp!!
Jag vill ladda ned några mods som jag har hittat, masterControlle, woohooer, storysrogression men jag får inte till att ladda ned dem. Någon som kan hjälpa mig?
hittade info om dem på spacesims.blogg.se
// Linnea :)
Legacy Challenge: Legacy Stare.
Ska man ladda ned från nraas hemsida eller är det dåligt Nraas.wikispaces…….?
Du ska ladda ner från nraas hemsida. Men har du använt dig av mycket mods innan?
typ inte bara olika poser.
nraas är väldigt kraftiga mods. Dom ska man inte använda om man inte förstår sig på dom. Men vill du så skickar jag pm.
Det skulle vara jättesnällt :)
Vad bra att du får hjälp av jjosa! Modsen som du laddar ner är ganska stora och kan vara ganska överväldigande ! :-) Tycker dock visst att du kan använda dig av dem även som ren mods-noob! :-) Ingen av dem skapar i sina grundinställningar något som på något spel-förstörande etc… Det kan man bara lyckas bra med själv^^ Här är dock lite råd på vägen:
- SPARA ALLTID innan du gör en förändring (framför allt de som du är osäker på) med dessa mods På så sätt kan du alltid komma tillbaka till gamla inställningar om det blev galet.
- Börja med att lära känna EN MODS I TAGET. På sätt så lär du dig vad respektive mods gör mer specifikt utan att de går in i varandra.
- Lär dig VARFÖR du installerar en viss mod! Och inte bara för att någon säger att: "Den modden MÅSTE DU ladda ner, om….."
- VÅGA EXPERIMENTERA! Så länge du har sparat innan, eller jobbar med en oviktig sparfil så tycker jag att du skall våga roa dig av hjärtans lust och testa vad olika saker gör :-)
Jag är väl lite lat kanske, men de enda ändringar jag har gjort i någon av moddarna ovan är i Storyprogression: Där ändrar jag hur efternamn ges ut vid giftemål och jag ändrar, vid större världar, hur många meddelande om händelser i stan jag får. Det är allt. Så det krävs inte så mycket pill för att komma igång. Men sen kan du pilla hur mycket du vill i princip ! ;-)
Me. Myself & My Sims
Tack så mycket för hjälpen. Ska testa experimentera med ett mods i taget. :)