The Sims iFokus

The Sims

Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 1944 ggr
[Decemberkiee]
0

Problem med The Sims 3-spel

Hej. Jag har ett problem med mitt Sims 3-spel som dök upp nu plötsligt på morgonen.

Min bror hade laddat ner The Sims 3 Leva livet åt mej till julklapp. De hade funkat bra hittills, men idag på morgonen kunde jag inte hitta ikonen någonstans! Den var helt försvunnen. Så jag klickade på dom gamla ikonerna, Semesterparadis och Husdjur, men ingen av dom funkade. För då jag klickade på ikonerna kom jag ju då till starten, som då alltid kommer då man ska starta sitt spel. Men direkt dök det upp ett meddelande: "Ett problem uppstod vid programstart. Mer information finns i loggen.". Jag klickar på "Ok" och hela allt stängs ner. Jag har uppdaterat både spelet och patchen nyligen, så jag tror inte det är nåt med den saken. Men jag har ingen aning om vad jag ska göra alls, jag behöver verkligen hjälp! Så ifall ni vet eller har någon aning om vad problemet kan vara är jag väldigt glad ifall ni vill hjälpa mej :)

[MinIda]
0

Har du laddat ner olagligt, eller via origin/The sims 3 hemsida ?

[Decemberkiee]
0

Nej, han har laddat ner det via Origin ;)

Sims3linnea
0

Försök att kontakta origin ifall dem kan lösa det.

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

Bara Anna
1

Alternativt: 1) Starta om datorn så att alla ev bakomliggande program (har varit med om att launchern t ex hänger sig) stängs ner. 2) Testa sedan att starta spelet via Origin.

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

[Decemberkiee]
0

Jag prövade att starta om datorn, men problemet försvann inte.

Jag har nu avinstallerat alla mina Sims 3-spel och installerat dom på nytt och nu är allt bra igen :) Fast jag vet dock inte vart Leva Livet-spelet försvunnit, fast jag tror att jag ska prata lite med min bror om det, har inte hunnit gjort det ordentligt ännu.