Doctor who-legacy?
Skulle behöva lite hjälp med brainstorming och vet att ni brukar vara bra på det här :)
Jag har precis laddat hem en Matt Smith-sim och skulle vilja göra någon kul historia med honom.
Tänker att första målet måste ju vara evigt liv för den kära tidsresenären, och att han ska ha olika kvinnliga följeslagare, precis som i serien. Men frågan är vad man kan ha för mål med varje generation följeslagare? Att skaffa barn känns ju inte riktigt som doktorn stil…
Om det går kanske han kan skapa barn med vetenskap
// Linnea :)
Legacy Challenge: Legacy Stare.
I framtiden tror jag faktiskt att det ska gå, om man klickar på sjukhuset har jag för mig att det dyker upp något skapa-barn-alternativ..
Coolt!😃
Vilket gulligt hus :)
#5 Tja tekniskt sätt är det inget hus, utan en telefonkiosk. Men jag tror inte vår kära doktor är särskilt kräsen ;-)
Me. Myself & My Sims
#7 Precis, Doktorn får ta vad han får, inte så lätt att bygga Tardis exakt som den ska vara precis, får bli lite fusklösningar ;)
Nu har jag en enkel skiss klar på hur jag ska bära mig åt, kan hända att det ändras på vägen. (är dock inte så kräsen, vill mest göra något nytt :P )
Doctor Who Legacy, Dragonvalley.
Det ska vara kvinnliga ungdomar som flyttar in i Tardis, och blir doktorns följeslagare. Hon kan vara både från Dragonville och framtiden.
När en följeslagare blir vuxen är det dags för henne att flytta ut, och en ny flyttar in. Innan detta sker ska ett uppdrag klaras av.
Doktorn själv kommer att hålla sig ung/vuxen genom elexiret ung på nytt.
1) Doktorn ska uppnå nivå 5 i logik, samt hitta sin första följeslagare.
2) Åk till framtiden och lös mysteriet med det kraschade rymdskeppet i öknen samt uppnå nivå 7 i logik.
3) Bli spökjägare och fånga in 5 spöken, uppnå nivå 10 i logik och skapa ung-på-nytt-elexiret.
4) Ändra framtiden till en dystopi och besök den, ta med en robot till medeltiden.
5) Bli förvandlade till varulvar och hitta en flock.
6) Åk till framtiden och bli tillräcklig duktig på botbygge för att skapa en robot som kan vinna på botarenan.
7) Prova på livet som vampyrer, förvandla minst två simmar var.
8) Bli vän med ett spöke, en älva, en häxa samt skaffa en drake.
9) Gör framtiden till en Utopi, hjälp din följeslagare att hitta kärleken i framtiden.
10) Dags att bli vuxen på riktigt, hitta en riktigt bra följeslagare, bekänn din kärlek och skaffa familj!
Är ingen Dr Who fan men tycker att detta ska bli spännande :-D