The Sims 2 och Windows 8?
Någon som vet om The Sims 2 fungerar med Windows 8 rent allmänt?
Jag har The Sims 2 med alla expansioner på EN skiva som en vän ordnat åt mig (Jag har köpt alla på skiva annars, men tappat bort skivorna) men när jag försökte installera grundspelet så var det något fel på uppdateraren så gick inte att installera varken University expansionen eller starta spelet som redan installerats. Är detta något "problem" med Windows 8 eller ska det fungera om jag lånar riktiga skivor någonstans ifrån?
Jag har som sagt tappat bort mina skivor… Vet bara vart jag har Livet i Lägenhet som det är nu…
Tycker i ärlighetens namn att The Sims 2 är roligare än The Sims 3 så vore underbart att kunna spela igen!
The Sims 3 ska självklart också installeras på min nya dator, och återigen så har jag tappat bort alla skivor utom Pets, men där har jag en kompis som kan låna ut skivor till mig så det löser sig lätt… Det är just The Sims 2 som ställer till med "problem" nu😢
Jennie
vad få du upp för problem? vad säger datorn?
Uppdateraren slutar fungera och kraschar🤔 Samma filer fungerade utmärkt på min gamla dator som hade Windows 7, så det är därför jag funderar på om det är Windows 8 som är problemet.
Jennie
Jag hjälper dig i kväll när jag sitter vid datorn. Så kan jag nog lösa problemet :) Windows 8 har jag haft jätte problem med när jag kör Sims innan. Så kör i Windows 7 nu fast jag har 8 :). Men förklarar sen
Bara för någon dag sedan hade jag win8 på min datorn och sims 2 funkade att spela men det hackade ibland och tog väldigt lång tid att ladda så jag instalerade om till win7 och nu funkar det alldeles utmärkt.
Jag är inte så bra på datorer och sånt men jag spelar väldigt mycket och upptäckte att win8 funkar sådär med spel. :/ Men finns säkert något sätt att fixa satt sims 2 funkar bra på din dator. :)
“Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim.” - Vicki Harrison
"At the touch of love everyone becomes a poet" - Platon
Jag har windows 8 och spelar både The sims 3 och sims 2! Funkar alldeles utmärkt!
Du höger klickar på din skrivbords i kon. Sen trycker du på egenskaper som står längst ner. Efter det trycker du på kompatibilitet. Då finns det en ruta du ska klicka i som det står "Kör detta i kompatibilitets läge för" så väljer du att köra i windows 7 :). Frågaa om du inte fattar. Men det är värt att testa. Går alltid att ändra tillbaka på samma sätt till windows 8:)