En fråga om myspys
Det här något jag har funderat rätt mycket på och skulle gärna höra vad ni tycker.
Det handlar om myspys. Simmarnas. Som det är nu kan man bara ha myspys med en annan sim om de är kära. Tycker ni att det skulle finnas en vits med att simmar skulle kunna ha myspys med en sim om de har ömsesidig attraktion? Utan en djupare relation? Eller skulle det bara vara irriterande?
//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här
Det tycker jag hade varit bra. :D Det är ganska irriterande ibland att man alltid måste fördjupa en relation för att kunna kyssas/ha myspys osv. Det skulle bli verkligare om simmarna kunde vara lite mer spontana. ^^
håller med, ;D
M_A_R_I_A 🌺
Fast å andra sidan - det är ju 11-års gräns på spelet… Ovanstående agerande går ju att få med bla NRAAS Wohooer. Så jag ser inget behov.
Me. Myself & My Sims
Jag har aldrig använt mods, tycker spelar laggar tillräckligt mycket i alla fall…
Nu kommer gammaldagsa jag… sorry för det. JAg tolkar det som att du menar att simmarna ska kunna ha ONS och sen inget mer med det?
JAg skulle inte tycka det var lika roligt då om simmarna kunde woohooa med vem som helst när som helst. Då behöver jag ju aldrig bygga upp relationer mellan mina simmar för att de ska kunna skaffa barn eller liknande. Det skulle vara väldigt tråkigt enligt mig om man aldrig behövde jobba lite för att få simmar att bli kära i varandra för att sedan kunna myspysa..Om en sim woohooar med andra hur som helst men kan aldrig bli påkommen med att whoohooa med någon annan..vad är det då för vits med att woohooa med fler än en sim om den aldrig kan vara otrogen mot någon? Tycker spelet inte skulle bli lika roligt då, mycket roligare om simmar kan vara otrogna och någon annan sim kan komma på dem med att vara otrogna.
Menar inget illa och som nån tidigare skrev så finns det mods för de som vill att simmarna ska kunna myspysa med vem som helst. :)
Jag använder fortfarande inte mods. Spelet ger mig tillräckligt med huvudvärk som det är.
Som sagt, det är bara något jag har funderat kring eftersom jag sällan bryr mig om att låta mina simmar ha relationer och att jag inte låter dem vara otrogna när de är i en. För jobbigt.
Allt beror ju på vad man vill ha ut av spelet. Det skulle vara lite närmare realism om de inte var tvungna att vara kära för att ha myspys men det är inte detsamma som att det inte skulle ha konsekvenser.
Det kommer i vilket fall ner till det faktum att det beror på vad man vill ha ut ur spelet. Jag spelar sällan med mer än en sim, jag tycker det blir för jobbigt annars så barn och allt det där kommer inte på fråga. Plus det faktum att det är fullt möjligt att välja myspys men välja bort barn. Däremot så dyker det upp en massa meddelanden om andra simmar som finner min sim attraktiv. I de fallen skulle det kunna vara intressant om det gick att gå enbart på attraktionen. Det skulle fortfarande kräva någon sorts relation men en relation som bygger mer på lust än kärlek. Ett tredje spår liksom. Just saying.
Och nej, jag kommer inte att använda mig av mods, så viktigt är det inte. Det var en fundering och en tanke nu när fyran är på G och hela känslogrejen och dess påverkan kommer att bli annorlunda. Det var allt.
Ja, jag vill ha mer spontanitet i spelet. Ibland vill jag inte ha några män inblandade i mitt hushåll, men de krävs ju ändå för fortplantningen… 😉
Heter det De eller Dem?
Har ni inte hört hur simmar förklarar för sina småbarn hur det blir barn?
"När två simmar älskar varandra väldigt mycket, kramas de under täcket och det faller hjärtan. Sen kommer storken med ett ägg till mamman, som mamman ruvar tills det kläcks en bebis."
Alltså måste simmarna älska varandra väldigt mycket, för att det ska kunna hända. ☝️
Haha, nej, men lite spontanitet hade varit bra. Som den där nya "Kyss i stundens hetta." 😃
Medarbetare på Pokémon iFokus