The Sims iFokus

The Sims

Etikettlegacy-och-historier
Läst 8538 ggr
Jusse.
19

Släkten Emmagan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom Familjen Mason raderades startar jag en ny legacy, Släkten Emmagan.
Grundaren heter Teyla Emmagan (Japp, Stargate Atlantis).
Teyla har alltid varit den där söta tjejen som aldrig gör något förbjudet, gör sina läxor, läser sina böcker och håller sig helt enkelt för sig själv. Men den dagen hon fyllde 18 bestämde hon sig för att allt skulle förändras. Teyla skrev en lapp till sina föräldrar där hon förklarade att hon hade rymt för att börja om långt borta. Sedan tog hon alla sina sparade pengar och flyttade helt enkelt till Starlight Shores. Väl där på sin tomma tomt insåg hon att det kanske inte var så smart det här. Nästan alla pengar hade gått åt till flytten och bara ytterst lite återstod. Men Teyla bestämde sig för att göra det bästa av situationen och åkte in till stan för att köpa det nödvändigaste. Där fick hon syn på en grupp fnittrande tjejer i tajta kläder som gick ut från stadens stylistställe. Hon gick in och berättade för chefen att hon hade utmärkt modekänsla och var duktig på att klippa hår. Och hon blev anställd.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

amandanormaan
0

ååh, vilket fint hår!

följer :)

Te sunt non solus ♥

[Ponnyflicka]
0

Följer!:D

Jusse.
0

#1 Det är ett Anubis-hår :D

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

amandanormaan
0

#3 okej, tack får kolla lite där senare :D

Te sunt non solus ♥

Jusse.
1

På sin lediga dag bestämde sig Teyla för att ge sig ut och träffa lite folk.
När hon gick förbi ett gigantiskt lyxhus såg hon en kille komma ut.
"Hej, jag heter Teyla Emmagan. Jag är nyinflyttad här", sade hon till killen och räckte fram handen. Han tog den och tittade ganska nyfiket på henne. "Jag heter Finnigan Sawyer."
"Bor du här?" sade Teyla och nickade mot jättehuset.
"Japp, jag och min syrra, Madeleine." Hon höjde på ögonbrynen. Det skulle dröja länge innan hon hade ett sånt hus.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

[SallysPigge]
0

följer :-D

Mumsing
0

följer! :)

Pétit
0

Tass

Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 Hjärta Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina

Smullis
0

Följer! :D

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Jusse.
1

Teyla stortrivs på sitt jobb. När hennes chef inte ser det ger hon folk makeovers. Även om det kan gå lite fel ibland - Som den gången hon råkade raka av en killes hår - så är dom flesta hon stylar nöjda. Plus att det gör att hon får lite extra pengar i fickan… Men hon hatar verkligen sina jobbkläder.
Teyla träffade en kille på simfestivalen också. Men som hon alltid sade till sig själv, det var inget seriöst, bara tidsfördriv i väntan på den rätte.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jetta
0

Följer

Jusse.
2

Eftersom det inte var något seriöst med killen hon träffat (Wayne Martin), ville hon ogärna bli tillsammans med honom. Men Wayne ville bara kyssas eller prata medans Teyla var intresserad av att ha myspys för första gången. När dom träffades på gymmet och Teyla försökte dra med honom till en dusch protesterade han väldigt starkt och backade undan.
"Vad är det för fel?" utbrast hon frustrerat till slut och lade armarna i kors över bröstet.
"Vi är inte ens ihop änn, och vi vill ju inte att folk ska börja prata", svarade Wayne och log mjukt mot henne. "Men eftersom det här är ett utmärkt tillfälle att fråga, vill du bli ihop med mig?"
"Visst", sade Teyla och tvingade sig att le. Det kanske skulle göra honom mer medgörlig, och hon kunde alltid dumpa honom sen. Men icke sa nicke, inte ville han ha myspys nu heller.
"Jag tycker bara att vi går för fort fram, älskling", sade Wayne när hon irriterat frågat varför han vägrade.
"Men jag vill ha dig", sade Teyla flörtigt och blinkade under sänkta ögonfransar. Det verkade funka eftersom Wayne drog henne till sig och började kyssa henne. Just då fick hon syn på en stor klocka på väggen. Den var nästan nio så om hon inte ville komma försent till jobbet fick hon lov att skynda sig. Hon fick försöka senare helt enkelt.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
1

Huset börjar sakta men säkert arta sig. Teyla är missnöjd med väggarna eftersom dom är så gråa och trista, men för tillfället måste hon spara in på pengarna.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

saffran123
0

Bra! Följer

//Fanny Cool

Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!

'Live, Love and Laugh when you are young'

[lillakaninen]
0

Följer :D

Jusse.
1

Efter att Teyla tillslut lyckats få med Wayne ner i sängen började hon få oönskade symptomer… Som att spy…

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Misarn
0

Följer :-)

Jusse.
1

Det var antagligen bara magsjukan som gått i Starlight Shores, så det var inget att oroa sig för. Teyla tog bara ledigt några dagar och sen mådde hon bra igen.
Hon bestämde sig också för att göra slut med Wayne när hon var hemma hos honom och han skurade handfatet.
"Du Wayne…."
"Vad är det, älskling?" sade Wayne varmt och fortsatte gnugga med tvättsvampen.
Teyla skruvade lite på sig. "Jag är färdig med dig. Din exfru smyger runt i huset hela tiden och avbryter oss medans din son tar sin mammas parti och gillrar fällor åt mig hela tiden."
Han stirrade på henne med öppen mun.
"Jag går nu", meddelade hon och vände sig om för att gå.
"Vänta Teyla!" ropade Wayne och högg tag i hennes arm. "Jag säger åt Aurora (exfrun) att skaffa något eget och Nigel (sonen) kan bo där några veckor tills allt har ordnat upp sig. Snälla gå inte! Jag älskar dig verkligen!" Han såg på henne med vädjande, tårfyllda ögon.
"Jag är ledsen, Wayne, det här funkar bara inte längre." Teyla vred loss sin arm, låtsades stryka bort en tår innan hon rusade ut ur huset. Väl ute på gatan började hon springa så fort hon kunde. Inte mot något bestämt mål utan bara för att springa. När hon snubblade till i sina klackskor stannade hon för att ta av sig dom och med skorna i ena handen sprang hon vidare, barfota. När hon kom fram till en äng utanför staden blev hennes blick suddig. Hon släppte sina skor och fortsatte som bedövad att gå i det mjuka gräset. Plötsligt bara rann tårarna och hon sjönk snyftande ner i gräset. Vad höll hon på med? Var det så här hon ville att allt skulle vara?

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

hanna-linnea
0

följer :)

Jusse.
1

Teyla kom över sin så kallade "tillfälliga svaghet". Redan en vecka senare hade hon haft en affär med en kille hon inte ens visste namnet på. Det började med att Finnigan Sawyer - som hon blivit väldigt god vän med - ringde.
"Hey Teyla! Vad sägs om en rundtur på teatern?" sade han med en konstig brytning.
"Visst, varför pratar du sådär?" svarade hon förvånat.
"Äh, jag var på bio igår med Delly (random tjej)."
"Pratade dom så på filmen?" sade hon skeptiskt och skrattade.
"Kanske inte riktigt så, men hänger du med?"
"Det är klart!" Teyla gjorde i ordning sig och mötte upp Finnigan vid teatern. Dom gick in tillsammans med resten av hans gäng. Och när alla andra sprang för att kolla på specialeffekterna som användes stannade en blond kille kvar och började flörta med henne. Teyla kände sig lite förvånad men var inte sen att hänga på.
Några dagar efter började hon flirta lite smått med en kille som hette Richter Steel. Trots att Richter hade en tjej lät han henne ta med sig honom till hans dubbelsäng…

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

blondie4you
0

följer :-D

Jusse.
1

(Hinner inte skriva långt)

Teyla sa tillslut till Richter att hon inte ville träffas mer eftersom det bara gav upphov till en massa rykten. Han blev inte direkt glad…
"Vad menar du med att du inte vill träffas mer?!"
"Vi var inte ens ett par, så du kan inte ens bli arg!" utbrast hon tjurigt.
"Det är klart jag kan! Jag gjorde slut med en tjej jag varit tillsammans med i två år för din skull!" gormade Richter argt.
"Lägg av! Det var inte ens något seriöst! Jag sa att du inte behövde dumpa din tjej eftersom ingen skulle få veta något om oss!"
"Men till skillnad från dig har jag känslor!"

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Kommer inte kunna uppdatera legacyt på ungefär två veckor :)

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Eftersom min pappa är och har varit i Italien med datorn där jag har mitt sims så har jag inte kunnat spela…. Men han kmr hem in ngn vecka C:

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Datorn tillbaka! Jag kommer börja skriva i jag-form nu också, vi följer arvtagaren från det att den blir ungdom + att när det är snedtext är det tankar c:

Jag var på gymmet och tränade när jag kände illamåendet tränga sig på. Jag tog det lite lugnare och trodde att jag bara överansträngt mig. Men illamåendet tilltog och tillslut fick jag springa in till toaletterna för att kräkas. Vad i? Jag bestämde mig för att gå hem hellre än att fortsätta träna eftersom jag fortfarande kände mig lite darrig. När jag kom hem borstade jag tänderna noga innan jag åt lite rester och och borstade tänderna igen. Jag kollade om jag hade feber innan jag gick och lade mig, men det var helt normalt.
Nästa morgon hann jag knappt in till badrummet innan jag spydde igen. Det var då jag började fatta misstankar…
När jag kom hem och stod med handen på dörrhandtaget spärrade jag plötsligt upp ögonen. Nej, nej, nej! Det kan inte vara sant! Men det var det. Och det betydde bara en sak. Pappan var min bästa vän Finnigan Sawyer (Som helt oförklarligt fått illrött hår).
Det var helt oplanerat. Vi var hemma hos mig i min nya bubbelpool när han plötsligt lutade sig närmare och kysste mig. Mitt hjärta dunkade och jag lade händerna på hans axlar, om det var för att fösa bort honom eller dra honom närmare vet jag inte. Jag kunde inte tänka. Han lade armarna om mig och… Sen minns jag inget mer. Antagligen för att jag skäms så mycket över det att min hjärna helt förträngt det. Om jag skulle försöka så skulle jag antagligen minnas, men det vill jag inte. Men en sak är jag säker på. Saker hände i poolen, saker som gjorde mig gravid.

Vad tycks? Bra elr dåligt? c:

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Gerbilles
0

Följer, den är jättebra! :D

Jusse.
0

Tack :D

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
1

Allteftersom min mage växte undvek jag Finnigan alltmer. Istället började jag ägna mig åt fiske eftersom jag hade ledigt från jobbet. Men en dag ringde mobilen och utan att kolla vem det var som ringde svarade jag.
"Hallå?"
"Teyla! Varför har du inte svarat när jag ringde dig förrut!?" Nej, det är Finnigan!
"Eeh.. Jag var upptagen", svarade jag undvikande.
"Jag ringde igår också, och i förrigår", sade han surt.
"Jag tappade bort mobilen", improviserade jag.
"I över en vecka?" sade Finnigan skeptiskt.
"Nej, den var inne på lagning eftersom jag… Tappade den i sjön", hittade jag desperat på. _Dålig lögn, dålig lögn.
_"Jaha", och det hördes att han inte trodde på mig. "Hänger du med till Brandon Woods sen då? Han ska ha fest."
"Nej, jag ska.. städa", sade jag snabbt.
"Hörru, beter du dig såhär pågrund av vad som hände i poolen?"
"Nej", sade jag och svalde. Ajdå.
"Nähä, men jag kommer hem till dig ikväll då, så kan jag hjälpa dig och städa."
"Nej det gör du inte!" utbrast jag panikslaget.
"Vad är det, Teyla?" sade Finnigan krävande. Dags att bryta kontakten… Men det ville jag inte. Inte för att jag hade ett val.
"Okej, jag ljög. Det är pågrund av vad som hände i poolen. Det känns bara konstigt att umgås med dig nu." Efter ett ögonblicks tystnad tillade jag: "Jag tror inte vi kan vara vänner längre, inte som förrut." Det blev knäpptyst i luren innan Finnigan sade med iskall röst: "Okej." Och så klickade det till. Jag lade på med tårar i ögonen. Jag gillade honom verkligen. Men det här skulle bli bäst för alla inblandade, även mitt barn.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
1

Jag var på biblioteket och läste i en bok om fiske när jag kände värkarna sätta igång. Snabbt ringde jag upp en taxi och kämpade för att hålla mig lugn. Få inte panik nu! Det här kommer gå bra, mer än en miljon kvinnor har fått normala barn och det här är inte ett undantag.
Sedan bar det av mot sjukhuset.
Efter förlossningen fick jag och min lilla baby stanna kvar under natten för undersökning. Men nästa dag fick jag ta hem mitt mirakel som fick namnet Jade. Jag hade byggt ut och gjort iordning för Jade där hemma. Om det inte varit för att jag fått ärva gammelmoster Mirabelle hade jag nog inte haft råd. Men nu hade jag rätt mycket pengar över också.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
1

Jades rum :3

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
1

Resten av huset :D

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Tufsenmilano
0

Följer! :)

Gerbilles
1

Va fint rum Jade har! :D

Jolinn
0

Vart finns håret hon har? Kan du länka ;)

Jusse.
1

Jag har fyllt år nu igen. Som nybliven mor och vuxen bestämde jag mig för att ändra frisyr. Så jag gick till frisören och klippte mig och numera har jag håret i en fläta.
Det var bara ett litet firande med Jade och födelsedagstårta. Men jag är nöjd ändå.
Min lilla trädgård börjar växa nu också, och jag var inne i stan idag för att köpa en bokhylla. Där mötte jag en av mina vänninor, Karen.
"Hej Teyla! Det var så längesedan vi sågs!" ropade hon till mig när jag kom ut ur matbutiken. Busted. Jag log ansträngt, Karen hade hängt efter mig på gymnasiet, nu hade hon precis flyttat hit. "Hej."
"Hur mår du?" frågade hon och log brett när hon kom fram till mig.
"Bara bra", svarade jag, "du då?"
"Helt underbart!" utbrast hon och jag förstod att det skulle komma en förklaring. Jag behövde inte vänta länge.
"Jag har en ny pojkvän, han är den mest underbara, charmigaste personen i världen! Och så himla, himla snygg!"
"Vem då?" frågade jag och hoppades att det inte syntes hur ointresserad jag var.
"Finnigan Sawyer! Han har precis flyttat in hos mig!" sade Karen och fortsatte babbla om hur underbar han var. Men jag lyssnade inte, hela mitt inre var i uppror. Det var inte särskilt länge sedan jag bröt upp med honom. Och han hade redan hittat en ny tjej. Frågan var om han älskade henne. Jag kände hur hela jag kokade. Han hade tydligen redan glömt bort mig. Finnigan, som fick mig att känna mig välkommen här. Som hade varit min enda fasta punkt detta kaosartade år av olika killar och vänner. Han ska allt få se.
"Vad roligt, jag och Finnagan är väldigt goda vänner. Förresten har jag fått en dotter nyligen", sade jag och log mot Karen.
"Grattis! Har du gift dig?" frågade hon och spärrade upp ögonen.
"Nej."
"Vet du vem pappan är då?" sade hon och jag kände genast igen hennes ansiktsuttryck. Hon väntade på saftigt skvaller att föra vidare. Men det tänkte jag inte ge henne.
"Nej, jag och Jade bor ensamma", sade jag och såg hennes besvikna min.
"Jade, vilket gulligt namn! Men du, vad du har förändrats!" sade Karen häpet. "Om du inte vet vem pappan är betyder det att du har haft flera killar på sistone. Den tjejen jag kände i skolan hade aldrig ens haft en pojkvän. Och titta på dina kläder! Du har mycket snyggare klädstil nu!"
"Jag är stylist", sade jag och visste inte riktigt om jag skulle bli förolämpad eller glad.
"Gud vad kul att se dig! Vi måste ses sen, men jag måste hem och laga middag, kan vi byta nummer?" Vi bytte nummer och jag såg henne vinka innan hon satte sig i sin bil. Vilken misslyckad dag.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

#32 :D #33 Tack c: #34 http://anubis360.blogspot.se/

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jolinn
0

#36 Tack :D

Jusse.
1

Jag känner mig så lycklig över att jag blev gravid trots allt. Särskilt när jag tittar på min lilla nyblivna femåring. Hon har så vackert, gyllene hår att jag inte kan förmå mig att klippa av det. Antagligen har hon ärvt det från någon av Finnigans föräldrar, för det är inte från min sida. Jag hoppas av hela mitt hjärta att hon inte gör som jag har gjort. Det hade varit bättre om jag bara hade stannat hemma istället för att rymma. Men gjort är gjort. Och det kom något gott ur det i alla fall.

(Jag vet faktiskt inte vart Jade fått sitt hår ifrån. Antagligen från ngn av Finnigans föräldrar, ja. För innan han fick illrött hår var han typ rödblond - se första inlägget. xP)

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
1

Det dröjde nästan en månad innan jag hörde något från Finnigan. Men det var inte via telefon, nej, han kom på besök istället.
Jag hade precis nattat Jade när det plingade på. Vem kan det vara så här sent? När han stod där i dörröppningen kände jag känslorna sjuda inom mig. Var jag glad eller arg? Jag vet inte.
"Hej", sade han rätt försiktigt.
"Hej", svarade jag.
"Får jag komma in?" frågade han när jag inte rörde på mig.
"Visst", sade jag och flyttade på mig så att han kunde komma in.
"Slå dig ner", sade jag rätt stelt och visade på stolen vid matbordet. Finnigan satte sig på den ena stolen och jag började göra i ordning varm choklad. Om han inte ville ha var det inte mitt problem.
"Karen sade att du har fått en dotter", sade han rakt på sak efter ett ögonblicks tystnad.
"Ja."
"Är det mitt barn?" frågade han.
"Är det viktigt att veta?" sade jag långsamt och koncentrerade mig på att hälla upp kakao.
"Ja, det är det", svarade Finnigan uppriktigt.
"Isåfall, ja. Ja, det är ditt barn", sade jag utan att titta på honom.
"Hatar du mig?" frågade han och jag hörde att han var precis bakom mig.
"Nej", svarade jag och vände mig om innan jag fortsatte, "på vissa sätt är jag faktiskt gla.." mer hann jag inte eftersom han lutade sig fram och kysste mig. Jag kände hur mina handflator blev helt svettiga när han pressade sina läppor mot mina. Det pep till bakom mig och jag bröt mig loss från kyssen för att ta bort chokladen från spisen. Jag hällde upp den i två muggar medans han stod kvar bakom mig. När jag vände mig om sade Finnigan:
"Vart var vi?" och kysste mig igen.
När jag vaknade nästa morgon med honom brevid mig i dubbelsängen kände jag mig ganska lycklig. Jade skulle få växa upp med sin pappa trots allt. Jag vände på mig och somnade om.
När jag vaknade igen hörde jag att Finnigan var i duschen. Jag gick upp och klädde på mig innan jag kollade till Jade. Hon sov fortfarande. Jag kände mig ganska nervös inför hennes första möte med sin pappa.
"Godmorgon sömntuta", sade Finnigan när han påklädd kom in i sovrummet igen. Jag log när han sträckte sig fram och tog mina händer. Vi svängde fram och tillbaka med dom en liten stund när jag tog ett fastare tag om hans händer och kände någonting. En snabb blick nedåt talade om för mig att någonting var en ring. En förlovningsring. Han är förlovad!?
"Vad i!?" fräste jag och drog åt mig händerna.
"Jag tänkte berätta.." sade han hastigt när han såg vad jag syftade på.
"Du har ingenting att berätta. Du så mycket som rör aldrig min dotter! Ut! Ut ur mitt hus!" skrek jag åt honom och puttade honom mot dörren.
"Det är min dotter också!" gastade Finnigan tillbaka alldeles röd i ansiktet när jag knuffade honom.
"Nej det är det inte! UT!" skrek jag och drog upp dörren. Han slank ut med en arg blick på mig.
Jag drämde igen dörren och sjönk ner på golvet medans tårarna rann. Jag hatade honom. Hatade. Hatade. Hatade.
Men jag kände på mig att skadan redan var skedd.
Och mycket riktigt.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Loveu
0

Följer :D

Jusse.
1

Och så kom tillslut min lilla familjs tillökning, tvillingarna Damon och Crystal.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
1

Jade hade precis börjat skolan. Men jag tog beslutet att skicka henne till internatskola istället eftersom jag känner att jag knappt har tid med Damon och Crystal som det är nu. Jag kan säga att beslutet inte var populärt.
"Varför ska jag skickas bort?"
"Du skickas inte bort, Jade. Det är bara tillfälligt, du kommer hem varje lov", sade jag i ett försök att blidka henne.
"VARJE LOV!?" skrek hon och såg gråtfärdig ut. "Jag vill inte dit, jag vill inte!" Där brast det för henne och tårarna trängde fram när hon vände sig om och sprang in i sitt rum. Jag suckade och följde efter henne, jag ville inte ha det så här heller. Men det skulle bli bäst så.
När jag kom in i Jades rum låg hon i sängen och snyftade. Jag satte mig på hennes sängkant och strök henne sakta över håret. 
"Tänk såhär, du slipper dina småsyskon där borta. Och när du kommer hem igen så är säkert huset större, trädgården är ordnad och vem vet, vi kanske till och med har ett djur här", sade jag mjukt.
"En häst?" sade Jade genast och tittade upp på mig.
"Kanske", sade jag och log.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
1

Tvillingarna har fyllt år. Crystal.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
1

Damon.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
1

Och så började tvillingarna skolan. Damon.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Hallonsmurfen
0

Följer :)

Medarbetare på Pokémon iFokus

Jusse.
1

Crystal.
När jag var inne på datorn så såg jag en annons om ett föl som såldes billigt pågrund av att det var helt odresserat och att det dessutom var väldigt rädd av sig och knappt gick att lämna ensam. Det skulle bli en perfekt födelsedagspresent till både tvillingarna och Jade. Jag kontaktade ägaren och bestämde mig samtidigt för att döpa fölet till Athosa.
Nu är det ju såhär att jag alltid velat ha en häst.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Hhanniie
0

följer lätt, du är jättebra på att skriva! :)

Mida
0

Följer :)

Jusse.
1

#48 Tack! :D
Ingen arvinge kommer bestämmas tills tvillingarna blir tonåringar och jag vet hur dom kommer se ut. Men tills dess kommer vi följa Jade som blivit tonåring! (:

Jag slog upp ögonen. Åh nej. Första dan i den komunala skolan. Och det var första dan för Crystal och Damon med. Vilket betydde att det skulle vara som om vi precis flyttat hit. Nykomlingar. Utbölingar.
Jag suckade och kastade av mig täcket, gick upp ur sängen och började välja kläder. Det fanns i alla fall en cheerleader klubb här. Och den hade jag redan anmält mig till. På idrottsakademin hade jag varit en av dom bästa. Jag hade därför varit en av dom populäraste där. Vi får väl se vilken roll jag får här.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Hallonsmurfen
1

vilken fin frisyr hon fick!!! :D

Jossina
0

Följer! :D

Jolinn
1

Vart har du laddat ner sängarna?! :O :O :O

lillysam
0

Följer! :)

Vilket sims spel spelar du på? Funderar nämligen att köpa ett nytt snart, går det att spela till Macbook?

Jusse.
0

#53 Kommer inte ihåg men länken finns i DragonflyRED's "Familjen Salenborn". C:

#54 Jag har alla EP utom Övernaturligt. Jag har faktiskt ingen aning… Du kan ju söka eftersom det finns flera trådar där folk diskuterar dom bästa speldatorerna men det går nog säkert. :)

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
1

EDIT: Jag har bestämt mig för att arvingarna får flytta ut från legacyhuset om dom vill. (Bara för att jag är sämst på att bygga husOskyldig)

Jag speglade mig i helväggsspegeln medans mamma fixade till det sista på mitt hår. Jag rättade till klänningen och log mot henne i spegeln.
Det skulle bli en underbar kväll. Jag hade blivit bjuden på skolbalen av Darren Hedström. Han var snygg, populär och mina nya kompisar var extremt avundsjuka. På min dejt, min klänning, min frisyr, det faktum att jag skulle åka limousin till balen, men framförallt på min mamma. Hon var Starlight Shores kändaste stylist och hade hjälpt mig att göra mig iordning till balen.
När jag klev ur limousinen vid skolan såg jag Darren som väntade på mig utanför. Jag log mot honom och han visslade till när jag stängde dörren.
"Snygg kärra."
"Tack", svarade jag och flinade. Jag gick före honom till dom öppna dörrarna där andra par vällde in.
Det blev faktiskt en väldigt lyckad kväll, tänkte jag när jag rättade till balkronan på byrån. Jag hade blivit vald till balens drottning, Darren hade kysst mig och vi hade blivit utsedda till kvällens sötaste par. Jag antog att vi räknades som ett par nu.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
1

Teyla har fyllt år.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
1

Crystal har fyllt år.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
1

Damon har fyllt år.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
1

Damon har skaffat en flickvän. Christina Uhrenberg. Det känns rätt skumt att min lillebror har en tjej. Även om hon är rätt trevlig. Men jag och Crystal ägnar oss hellre åt cheerleading än åt att lyssna på dom. Jag svär på att jag och Darren aldrig uppfört oss så. Men det är klart, vi är ju bara tillsammans för syns skull. För populäritetens skull. Det känns lite sorgligt faktiskt. Att inse hur mycket jag förändrats.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
1

Glömde skriva att Athosa var dräktig! :D

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
1

Zeus! :D

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Jag kan seriöst inte bestämma mig. Men jag ska sluta med jag-form. Tror jag. Typ. -.-'

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
1

Har inte riktigt bestämt mig vem som ska bli arvtagare än… Det var svårt….

Jade har blivit ungdom!

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Jade har tagit examen med högsta betyg. Hon var klassen hederstalare. Men det känns ju sådär lagom kul när klassen också utsett henne till "Den som antagligen bränner ner sitt hus". 
Jade har länge skrivit böcker, men det var efter att hon tagit examen som hon insåg vad hon ville göra av sitt liv. Hon ville bli författare på heltid. Så nu har hon registrerat sig som författare, och satt igång att skriva.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
1

Crystal håller på vid kemibänken dagarna i ända. Så när Jade kom med ett recept hon fått från forskningsanläggningen som hette "Låtsaskompis Metamorfium" var hon inte sen att testa. Det tog några gånger att få det rätt men tillslut lyckades hon. Crystal gav elixiret till Jade som nästan hoppade upp och ner i sin iver.
"Jade, vad ska du med elixiret till?" frågade hon precis innan Jade hann smita in på sitt rum.
"Ååh… Bara ett litet experiment", svarade Jade svävande innan hon slank in på sitt rum. 
Och vad det var hon gjorde för experiment, det fick snart hela familjen reda på…

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
1

Vi välkomnar familjen Emmagans nya familjemedlem! Låtsaskompisen Patrick Emmagan!

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

eeeliiinnn
0

följer :3

Hallonsmurfen
0

han fick också jättesnyggt hår!! :3

Jusse.
0

#69 Anubis det med c:

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Hallonsmurfen
0

måste kolla upp Guld i mun

Jusse.
0

#71 Tungan ute

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Hallonsmurfen
0

Jag hittade det!! Skrattande

Får testa ladda ner det senare, jag spelar just nu :D

julolagus
0
Jusse.
0

#73 Det är ju bra eftersom alla åldrar kan ha det Skrattande

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

BunnyWunny
0

bra skrivet följer :)

Always <3

Hallonsmurfen
0

Har du ett konto på the Sims 3.com? (jusse.)

Jusse.
0

#77 Japp, kommer bara inte ihåg vad jag heter…. Men någonting med Jusse var det. Hurså? C:

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Hallonsmurfen
0

#78 jag kommer faktiskt inte ihåg varför jag undrade det.. xD

Jusse.
0

#79 X) Men på Origin heter jag Jusse18. Är det samma förresten? Obestämd

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
1

Zeus har blivit vuxen! Han har både hoppgener och kapplöpningsgener så Teyla räknar med att få ett bra pris för honom. Crystal som är helt tokig i hästar ville bara rida in honom först, och det kan ju bara höja priset så Teyla gick med på det.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
1

Crystal var ute och tränade med Zeus när han plötsligt blev skrämd av något och började skena. Hon kämpade för att få kontroll över honom medan han sprang längre och längre bort från huset.
Rätt som det var tvärnitade Zeus så att Crystal nästan flög iväg över halsen på honom. När han märkte att hans ryttarinna var kvar på ryggen började han sparka bakut. Crystal pressade sig mot hästhalsen och höll sig fast för glatta livet när Zeus gjorde en särskild krängning, först åt höger, sen åt vänster. Hon slängdes av och landade med en duns. Det enda Crystal kände var en skärande smärta i armen och att det dunkade i huvudet, innan allt svartnade för hennes ögon…

(Ignorera hennes icke existerande underarm.)

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
1

När Crystal vaknade såg hon att hon var i ett rum med vita väggar och vitt tak. Och att hon låg i en säng med vita lakan. Det kunde bara betyda en sak, hon var på ett sjukhus.
Crystal vred på huvudet med en grimas eftersom det högg till i huvudet av smärta. På ett vitt nattduksbord bredvid henne stod det en stor vas med grenar från ett japanskt körsbärsträd. Hon vred på huvudet åt andra hållet och såg att Teyla satt i en stol bredvid sängen.
"Hur kom jag hit?" frågade hon hest och harklade sig.
"Zeus kastade av dig i närheten av Buckshot-sjön. Du bröt armen och slog i huvudet", sade Teyla och såg medlidande på henne.
"Vem hittade mig?" frågade Crystal förvirrat och satte sig långsamt upp i sängen.
"Åh, någon kille bara", sade Teyla undvikande och fingrade på sin fläta.
"Vem?" 
"Någon nyinflyttad, varför vill du veta förresten?" sade Teyla snabbt och tittade på henne.
"Kanske för att jag vill tacka honom?" svarade Crystal irriterat och rörde sin gipsade arm fram och tillbaka.
"Jag kommer inte ens ihåg vad han hette."
"Mamma!" sade hon surt och tittade på Teyla som suckade uppgivet. 
"Han hette Alec Clearwater."
"Och vart bor han?" frågade hon och fingrade på sitt bakhuvud som dunkade smärtsamt.
"Han har visst flyttat in i Buckshot-herrgården", sade Teyla och gjorde en grimas.
"Ensam?" sade hon förvånat.
"Han är äldre än du, minst nitton", svarade Teyla vresigt.
"Jag är sexton och varför är du så sur? Jag tycker att Zeus artar sig fint…"
Teyla avbröt henne: "Zeus är mitt minsta problem, även om jag borde sälja honom direkt för vad han gjorde. Jag är orolig för dig. Du växer upp så snabbt…"
"Mamma, vad handlar det här om egentligen?" frågade Crystal förvirrat och tittade på Teyla.
"Okej då", sade hon och tittade rakt på Crystal, "den där Alec verkar vara en hjärtekrossare och jag vill inte att du ska bli sårad."
Crystal skrattade till. "Du behöver inte oroa dig, mitt hjärta är säkert. Jag har aldrig blivit kär i någon och kommer aldrig att bli det."

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
4

Teyla och Athosa hoppar genom eldringen! :D

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
1

Athosa hade just avslutat ett perfekt hopp genom eldringen när Teyla upptäckte att hon brann!

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
1

Athosa kastade genast av henne och galopperade iväg. Teylas min sammanfattar nog ganska bra vad som hände!

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
1

Som tur var fanns Crystal (utskriven från sjukhuset) där och modig som hon är släckte hon genast sin mamma!

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
4

Det är inte så trevligt att nästan ha blivit uppbränd….

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
1

Crystal var jätteirriterad på sig själv eftersom hon inte hade hunnit tacka Alec Clearwater än för att skolarbetet tog upp så mycket tid.
Direkt efter att hon kommer hem från cheerleadingen så gör hon sina läxor, och efter det sitter hon och läser i sina läroböcker. Det var knappt en vecka kvar tills hon och Damon skulle ta examen och hon var jättenervös. 
Damon tog det lite lugnare. Han pluggade också, men varvade det med besök hos sin flickvän.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
4

Athosa gör sig redo att sparka en jobbig papparazzi! :D

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
3

Kolla ansiktsuttrycket! Elak häst! FörvånadSkrattande

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

iJennie
0

#30 Vart har du fått sängen ifrån?

/Kram Jennifer

Jusse.
1

Crystal har ridit in Zeus och nu skulle han bara säljas. Crystal tillbringade så mycket tid hon kunde med honom innan han såldes för en väldigt stor summa simdaler till ett par som nyss flyttat till Starlight Shores med drömmar om ett framgångsrikt kapplöpningsstuteri. Athosa bodde kvar, och Crystal hade försökt övertala Teyla att skaffa ett till föl som sällskap till henne men Teyla hade inte riktigt bestämt sig än.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Hallonsmurfen
0

#94 är allt där gratis?

Jusse.
0

#95 Jag vet faktiskt inte. Jag har bara laddat ner barnrummet och det var gratis. Men antagligen är allt gratis där. Du kan ju kolla, för att köpa måste man ju bekräfta. :)

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
1

Crystal har blivit ungdom!

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
1

Damon har blivit ungdom!

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Hallonsmurfen
0

du gör riktigt snygga simmar!

Jusse.
0

#99 Tack! :D

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

iJennie
0

Tack!

/Kram Jennifer

Jusse.
0

#101 :)

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

iJennie
0

#95 för mig var inte barnrummet gratis :(

/Kram Jennifer

Hallonsmurfen
0

#103 inte? Vad hände när du försökte ladda ner det?

Jusse.
0

#103 Inte? Som #104 Vad hände? :O

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Hallonsmurfen
0

men under vilken kategori hittar jag barnsängen?

Jusse.
0

#106 Hur menar du? När man ska installera sakerna till Sims eller när man ska ladda ner dom från sidan?

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Hallonsmurfen
0

#107 jag har de i mods-mappen, men jag hittar de inte i spelet, därför undrar jag under vilken kategori man hittar den :)

iJennie
0

#104 När jag skulle ladda ner stod det att det kostade? Om jag inte klickade fel?

/Kram Jennifer

Jusse.
0

#108 Men när jag laddade ner dom var dom inte packages, är dom det för dig? Dom var såna där Sims-3 grejer som man måste installera innan dom kommer upp i spelet? :/

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

#109 Vart klickade du då?

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

iJennie
0

#11 På alla men det funkade inte!

/Kram Jennifer

Jusse.
0

#112 Du tryckte väl inte på "PayPal"-grejen bredvid? För det var om man ville ge ett bidrag tror jag.
Ärligt talat så såg det inte ens ut så där när jag laddade ner dom. :/

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

iJennie
0

#113 Jo det gjorde jag nog, men jag ''bidrog'' inte. Men ingen annan fnkade heller?

/Kram Jennifer

Jusse.
0

#114 Om du trycker på "CollectionFile" så ska den ladda ner den. Det gör den för mig i alla fall. Obestämd

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
1

Crystal har tagit examen med högsta betyg och hennes klasskamrater röstade fram henne som "Den som antagligen räddar världen". 
Efter det sökte hon jobb på Milda Mathilda-sjukhuset. Hon fick jobbet som organdonator.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
1

Damon tog examen med högsta betyg han med och blev dessutom klassens hederstalare. Han blev framröstad till "Den som antagligen blir en idrottstjärna". Men det har han inga tankar på att bli. Han ska bli en konstnär!

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
1

Athosa är dräktig! Teyla bestämde sig för att betäcka henne igen när allt kom omkring. Med samma hingst som är pappa till Zeus.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

[xDAMPBOBPSYKFALL]
0

lite random fråga nu, kan nån förklara hur man laddar ner och får in prylarna i spelet?

Jusse.
0

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

LinaLj
0
Jusse.
0

Crystal bestämde sig för att ta en promenad till Buckshot-sjön, den låg bara en halvtimmes promenad bort. När hon kom fram fick hon syn på den snyggaste killen hon någonsin hade sett. Till hennes förvåning tittade han på henne med igenkännande och vinkade till henne. Crystal kände hur hon rodnade när han kom emot henne.
"Hej!" sade han när han kom närmare.
"Hej", sade hon nervöst, "känner jag dig?"
"Åh, förlåt, jag glömde presentera mig, Alec Clearwater". Han log och räckte fram handen. Crystal tog den och såg förvånat på honom.
"Det var du som hittade mig!" utbrast hon.
"Japp", svarade Alec och log.
"Tack! Jag har inte hunnit tacka dig för jag har haft så mycket att göra med skolan, fast inte nu längre… Och så har det varit rätt stressigt med… Vad jag menade var att…", Crystal avbröt sig och stirrade ner i marken med glödande kinder innan hon avslutade med ett, "Tack."
"Ingen orsak", sade han bara och flinade brett.
Hon hostade till och lyfte ena handen för att studera sina naglar. 
"Jag måste gå nu, men det skulle vara trevligt om vi träffades igen. Ska vi säga på torsdag? Vi kan gå på bio och äta middag på en restaurang efteråt", föreslog Alec med ett snett leende.
Hon kunde bara stamma fram ett "Visst". Dom bytte nummer och han vinkade hejdå innan han visslande försvann bakom ett par träd.
Crystal kunde bara stå där en stund efteråt.
Hon hade ljugit för Teyla. Hennes hjärta satt inte alls säkert. Hon hade sagt att hon inte kunde bli kär vilket uppenbarligen var en lögn. Eftersom hon precis hade blivit kär.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

På torsdag kväll när Crystal hade sminkat sig extra omsorgsfullt tittade Damon upp från sitt stafli.
"Vart ska du?"
"Ehm, ut?" svarade hon ironiskt och fluffade upp sitt hår framför spegeln.
"Sådär sminkad?" frågade Damon och studerade henne noggrant. "Du ska träffa en kille!" Crystal blev röd i ansiktet.
"Och? Vad har det med dig att göra?" snäste hon irriterat.
"Inget, såvida det inte är någon av mina kompisar."
"Ingen risk, du har ju inga", svarade Crystal överlägset och gick ut innan Damon hann svara.

Efter dejten hade Alec kysst henne! Crystal svävade som på små moln när hon satte sig i limousinen. Hon hörde knappt när chauffören frågade vart hon skulle.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

En aning sårad av Crystals ord ringde Damon sin flickvän Christina Uhrenberg.
"Hallå?" hördes det i andra änden.
"Hej, Christina!"
"Hej, Damon!" sade Christina och lät betydligt gladare.
"Christina, jag undrade om du ville komma över? Jag har en överraskning på gång", sade Damon och kände sig måttligt nervös.
"En överraskning? Jag älskar överraskningar!" utbrast hon glatt. "När kan jag komma?"
"Nu", sade han och svalde.
"Jag kommer på direkten!"

Tio minuter senare ringde det på dörren. Damon gick snabbt och öppnade. Christina stod i dörröppningen och log strålande. Han släppte in henne och hon såg sig förvånat om i det tomma huset.
"Är inte din familj hemma?" frågade hon nyfiket och tittade in i Damon och Patricks rum. "Eller killen med grönt hår?"
"Nej, dom hade några… ärenden", sade han och hostade till. Sanningen var att han kört ut dom ur huset för att få vara ifred med Christina. Crystal var ju ute på sin träff, Teyla hade bestämt sig för att styla om Christinas pappa och Jade och Patrick var och sjöng karaoke på någon bar.
"Oj, dom brukar ju alltid vara här omkring", sade Christina och skrattade till. Damon svalde hårt och torkade av sina svettiga händer på byxorna.
"Mm, men Christina, anledningen till att jag bjöd hit dig idag var…" Damon gick ner på ena knäet och hon spärrade upp ögonen.
"Damon, vad…" hon abröt sig och slog händerna för munnen när han tog fram sammetasken med diamantringen och öppnade den. Ringen glittrade inbjudande.
"Christina Sofia Uhrenberg, vill du gifta dig med mig?"

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Athosas föl har kommit! Vi välkomnar Poseidon Emmagan till familjen!

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Men vad är det här!? Jo, Jade och Patrick är ett par nu!

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Patrick ordnade en svensexa till Damon och lät Jade och Crystal ta hand om gästlistan. Inte helt otippat bjöd Crystal in Alec.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Crystal hade precis varit och bättrat på mascaran (Inte för att det skulle synas under hennes "snygga" goggles) när hon såg att Alec hade kommit in i själva huset. Festen var utomhus så hon blev väldigt förvånad över att han var inomhus.
"Hej", sade han och harklade sig.
"Hej", svarade Crystal och kände sig oerhört dum, ful och knäpp i sina kläder.
"Schyssta tavlor", sade Alec och såg sig omkring på alla målningar som hängde på väggarna. 
"Tack, det är Damon och min mamma som har gjort dom", sade hon och log lite förläget.
Han tog ett steg närmare henne och hon slutade nästan andas för att han var så nära. Alec log. "Det här var en trevlig kväll, jag har inte varit hemma hos dig förrut."
Crystal ansträngde sig för att samla tankarna och sade: "Jag tror att jag måste gå ut och lyssna på Patricks skål."
"Gå inte, vi har ju så trevligt här", sade han lågt och drog henne intill sig och kysste henne just som Patrick och Jade kom in. Crystal varken orkade eller ville bry sig så hon pressade sig bara närmare Alec. Patrick och Jade utbytte en konspiratorisk blick.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Efter festen stannade Alec kvar och hjälpte till att städa upp. När dom var klara med städningen frågade han Crystal om hon ville bli tillsammans med honom. Föga förvånande svarade hon ja. :D

(Ignorera Teyla i bakgrunden.)

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Poseidon har blivit vuxen! Crystal har ridit in honom och nu väntar alla bara på att familjen som köpt honom ska hämta honom.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jolinn
0

#55 oj! Jag läste inte det du skrev! Men jag hittade länken nyss.
Kostar sakerna riktiga pengar?

LinnsanLinnis
0

Följer:)

LinnsanLinnis
0

Följer:)

Jusse.
1

#131 Jag har bara laddat ner barnrummet, och det var gratis. :)

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

FARVÄL TEYLA!

Vi säger farväl till Teyla Emmagan som har vandrat vidare. Hon lämnar efter sig två döttrar, en son, en adoptivson, ett sto och en stor saknad! Hon levde i 92 år (92 simsdagar) men fick aldrig uppleva några barnbarn. Hela Starlight Shores kommer att sakna hennes stylingar, nu kommer förmodligen staden att förfalla i fulhet. Vi kommer att sakna dig Teyla! Gråter

(Patrick är helt omedveten om vad som händer i rummet bredvid.)

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
3

Efter det var Liemannen tvungen att trösta Jade! *host*
Fast ni som har läst den andra tråden vet ju vad som hände… Oskyldig

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Ehm… Det var faktiskt inte meningen! Jag måste ha tryckt fel!Foten i munnen

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Damon blev väldigt chockad över att han skulle bli pappa mitt i sorgen över att hans mamma dött. Men han lovade Christina att han skulle bli en så bra pappa som möjligt till deras barn. Dom kom också överens om att det smartaste skulle vara att ha bröllopet efter att barnet var fött.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Athosa är dräktig igen! Det är ju Crystal som tar hand om henne och hon tyckte att det var dags för ett nytt föl. Med samma hingst som dom förra gångerna. (Kan säga att han heter Baltazar) Baltazar har så utmärkta egenskaper (Smidig, Snabb, Odresserad) att tillsammans med Athosas egenskaper (Smidig, Snabb) så ärver fölen alltid jättebra hopp- och kapplöpningsgener.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jolinn
0

#134 Åhh nu blir jag fustrerad, Jag hittar inte download knappen
Kommer du ihåg vart den ligger? http://simcredibledesigns.com/don/3/arcadiakids.html

Jusse.
1

#140 Det ser lite annorlunda ut än när jag laddade ner det tror jag. Men jag tror att du ska vara inne här: http://sims3.simcredibledesigns.com/
Sedan går du in på barnrum och under bilden på barnrummet du vill ha så ska man trycka på "CollectionFile". Tror jag. X)

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Damon kände sig väldigt lycklig när Christina kom över med deras nyfödda son Eugene (Det var inte jag som kom på det xp).

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jolinn
0

#141 hittar det inte, Åhh fustreraad :/

Jusse.
0

#143 CollectionFile? Det är bredvid den orangea "PayPal"-grejen. :)

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Christina och Damon har gift sig! Dom hade en privat ceremoni i trädgården när ingen var hemma.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Vi välkomnar Hermes till familjen! Det lilla hingstfölet Hermes (Är det någon som har märkt att jag ger alla fölen namn efter grekiska gudar?) föddes tidigt på morgonen medans det ännu var mörkt ute.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Jag ber om ursäkt för det långa uppehållet! Men jag har inte varit aktiv på iFokus i några månader nu. Jag kan inte lova att jag kommer igång med legacyn igen men jag ska försöka med lite uppdateringar åtminstone. :D

Tiden går snabbt! Jade och Patrick har både förlovat och gift sig. Damon har flyttat ut till Christina och Eugene. Och Hermes är såld!

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
2

Jade vägrar att ta på sig kläder efter att hon duschat! 

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Men vad är det här? :O

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Crystal har varit på kyrkogården och gjort i ordning en vacker gravplats åt Teyla. Hon har avsiktligt gjort den stor så att fler av familjens gravar ska kunna finnas där.
 Efteråt stod hon en stund och tittade på gravplatsen.
"Varför skulle du lämna oss?" viskade hon och torkade bort tårarna som rann.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

En drunknad mans spöke matade Athosa med morötter!

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Sedan behövde han sjukvård av Crystal som var alldeles sotig efter att ha varit inne i katakomberna.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Efter att ha mått dåligt en tid började Jade misstänka att hon var gravid. Men det kunde lika gärna vara influensan som Patrick haft förra veckan. Så hon åkte till doktorn som bekräftade att hon var gravid.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

När Crystal var ute och joggade en kväll så började det plötsligt spöregna. När hon sprang hem såg hon en genomblöt katt sitta och trycka under en gran.
"Men vad gör en liten misse ute alldeles själv?" mumlade hon och gick fram till katten som jamade ömkligt. Crystal satte sig på huk och lockade på katten. Den smög fram till henne och gned sitt huvud mot hennes ena knä. Hon strök den över den blöta pälsen och bestämde sig snabbt för att ta hem den. Visserligen hade dom väldigt värdefulla målningar hemma, men katten skulle säkerligen inte riva sönder dom. Hoppades hon.
 När Crystal kom hem letade hon upp några torra handdukar och torkade katten med dom. Patrick och Jade låg och sov och hon hade smugit in för att inte väcka dom.
 Crystal klappade den nu fluffiga katten och viskade till den: "Du ska heta Ethel."

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Ethel är en ganska skygg katt, men det finns inget hon inte gör för Crystal.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Emelice1206
0
Jusse.
0

Och lika hastig som hon kom till familjen, lika hastigt lämnade hon den.
 Bara några månader efter att Ethel blivit adopterad av familjen så blev hon hämtad - av Liemannen. 
 Visserligen visste Crystal att Ethel var gammal, men hon hade inte väntat sig att hon skulle försvinna så snart. Men det kändes bra att veta  
att Ethel hade haft det bra den sista tiden i sitt liv.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Jade var ensam hemma när hon plötsligt kände värkarna komma. Hon kämpade för att andas lugnt och slog in Patricks nummer på mobilen. Hon väntade en stund men han svarade inte och värkarna gjorde outhärdligt ont. Snabbt ringde hon Crystal istället.
 "Hallå?"
 "Crystal! Barnet kommer och Patrick svarar inte på mobilen! Vart är du?!" sade Jade och kände paniken komma smygande. Hon lade en hand på sin stora mage och drog ett djupt andetag.
 "Va? Nu? Är du säker? Jag är på kyrkogården, det tar säkert minst en halvtimme för mig att gå hem", svarade Crystal.
 "Ja, jag är säker. Borde jag ringa efter limousinen?" frågade hon och masserade försiktigt sin mage.
 "Definitivt, åk du, jag kommer till sjukhuset så fort jag kan!" sade Crystal och lade på.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Väl i limousinen höll sig Jade lugn och koncentrerade sig på att andas.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Förlossningen gick väldigt snabbt, och en glad Jade kom ut med en korg innehållande tvillingarna Jacob och Will.
 Crystal stannade kvar en liten stund för att kolla sitt arbetsschema för morgondagen.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Pojkarnas rum.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Crystal åkte till härbärget en dag för att adoptera en katt. Hon föll genast för bengalen Smiley som är en bedårande misse. Smiley är rätt gammal, men Crystal ville ge honom en bra sista tid i livet.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

plutotigertosen
0

Följer

Jusse.
0

Crystal blev väldigt förvånad när Alec ringde och stämde träff med henne vid Buckshotsjön. Han lät så otroligt nedstämd.
 När hon kom dit såg hon att såg nedstämd ut också. Hon gick fram till honom och tog hans händer. Han tittade på deras sammanflätade händer och drog på munnen.
 "Kommer du ihåg när vi träffades?" frågade Alec och såg henne i ögonen.
 "Det är klart", svarade Crystal och log.
Han suckade och såg upp mot den mörknande himlen. Hennes leende dog bort. Skulle han göra slut med henne?
Alec sänkte blicken mot henne igen. "Jag måste flytta."
"Va?" sade hon oförstående.
"Jag måste flytta", upprepade han och höll kvar hennes blick.
"Vart?" frågade Crystal och försökte svälja den växande klumpen i halsen.
"Moonlight Falls."
"Varför? Vad har du där att göra?" frågade hon medan hon kämpade för att hålla inne med tårarna.
"Det finns annat än monster där", sade Alec, tittade bort och släppte hennes händer.
 "Jag menade inte…" 
"Min familj bor där", sade han och tog hennes ansikte i sina händer. Han såg henne i ögonen och sade: "Jag kommer aldrig att glömma dig."
Crystal kände att tårarna började rinna och hon gav ifrån sig en kvävd snyftning. Alec log sorgset och kysste henne.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Jacob har fyllt år!

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Will har fyllt år!

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

"Klarar ni er?" frågade Jade oroligt och tittade över Crystals axel. Will satt för sig själv och lekte med en klosslåda.
 "Det är klart vi gör! Åk iväg och roa er nu! Ni har inte ens haft en smekmånad än!" sade Crystal och tvingade fram ett skratt och ett påklistrat leende. Hon hade varit väldigt nere efter att Alec flyttat, men hon tvingade sig själv varje dag att bete sig som om allt var normalt.
 "Säkert?"
"Ja!"
 "Visst!" skrattade Jade, men kollade fortfarande oroligt på henne.
 Jade och Patrick skulle åka iväg på en slags smekmånad, en väldigt försenad smekmånad. Dom skulle vara borta i två veckor, och Crystal skulle ta hand om Will och Jacob så länge.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

När Crystal fick telefonsamtalet blev hon väldigt chockad. Det var polisen som sade att Jade och Patrick var döda.
  Några dagar innan hade dom åkt ut med en båt på havet. Men när dom inte kom tillbaka på kvällen började folk bli oroliga och polisen kontaktades. 
 På kvällen den tredje dagen sköljdes deras kroppar upp på stranden av tidvattnet. 
 Vad som egentligen hade hänt med dom förblev ett mysterium. Hade båten gått på grund? Ingen visste.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Crystal är gravid! Hon blev väldigt chockad och förstod genast att det var Alecs barn.
 Det går framåt med tvillingarna som i början undrade vart deras föräldrar var. Men sedan slutade dom helt med det, vilket fick Crystal att bli väldigt orolig. Kom dom inte ens ihåg sina föräldrar längre?

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Välkomna tvillingarna Arwen och Devon!

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Välkommen till familjen Zondra! Zondra är en liten ekorre som Smiley lyckades fånga.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Det dröjde inte länge innan Crystal insåg att Zondra inte trivdes alls, så hon släppte ut den lilla ekorren i naturen igen.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Smiley var snabb med att hitta ett nytt husdjur, dvärgigelkotten Ninja!

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Crystal har blivit vuxen! Hon kan helt enkelt inte låta bli att leta efter rynkor så fort hon går förbi en spegel.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Tvillingarna har fyllt år!

Devon har blivit ett småbarn! Han älskar att vara ute, i vått och torrt, kallt och varmt.

(Devon har seriöst den skummaste hårfärgen jag sett. Som ni ser har han typ ljusbrun utväxt i sitt "gröna" hår. Vart har han fått det ifrån? Lika skumt som med Jades blonda hår. 🤔)

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Arwen har blivit småbarn! Hon är väldigt, väldigt klumpig. Hon kan knappt ta ett steg utan att ramla.

LÄS: Arwen är arvingen, bara så att ni vet. Jag har planer för henne, planer. 😈

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Crystal kämpar och kämpar med barnen. Hon jobbar natt på sjukhuset som akutkirurg, och då är barnvakten Angel hemma hos dom. (Det är faktiskt en kille XD)
När hon kommer hem, runt 04.00 på morgonen, stapplar hon utmattad i  säng och sover några timmar innan hon måste upp för att ta hand om barnen.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

[Fridaakafrodo]
0

Åh, vad roligt! Du skriver jättebra och gör jättefina simmar! :)

Jusse.
0

#178 Tack! 😊

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Will har fyllt år!

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Jacob har fyllt år!

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Och så kom Starlight Shores första slappardag! Och med slappardagen kom sommarfestivalen!
Will var väldigt missnöjd med sin ansiktsmålning. Han hade velat vara en clown. Men ansiktsmålaren ignorerade honom totalt och gjorde något slags missbildat kamouflage med följden att Will vägrade betala och var sur en liten stund efteråt.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Jacob deltog i en ätartävling mot en tjej som hette Beatrice. Han förlorade ganska stort. Men han var väldigt stolt över sig själv när Beatrice sprang iväg för att spy och han själv lyckades behålla all mat.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

På kvällen sköt folk folk vackra raketer.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Crystal tog en liten promenad med Arwen när Will och Jacob spelade fotboll och Devon satt och tittade på.

(Jag tyckte den här bilden var så himla fin! 😛)

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Första skoldagen gick problemfritt för Will och Jacob.
Will hittade direkt en bästa vän som älskade science fiction lika mycket som honom. När han kom hem kunde han knappt tänka på något annat än den nya boken han fått av Crystal som hans nya bästis också hade.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Jacob blev snabbt väldigt populär. Alla barnen tyckte hans hår var jättehäftigt. När han kom hem satte han sig direkt för att titta på actionkanalen.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Smiley är oerhört intresserad av fiskekanalen på tv:n. 😃

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Sedan var det bara att gå direkt till sängen. 😴

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

På morgonen efter att matte och två av lillhussarna har gått kan man alltid gömma sig och jama lite lockande för att barnvakten ska komma och undra vad som står på. Sedan kan man alltid "råka" rivas lite. 🐱

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Men kommer det ingen får man leta upp ett nytt gömställe…

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Men kommer det ingen då heller så får man ta och vansinnesjama till en låt på stereon.🎧

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Och sedan utmattat falla ner på sängen för en lång och skön tupplur. 😴

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Sträcka på sig ordentligt också. 🙂

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

När lillhussarna kommer hem kan man alltid sitta i deras knä.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Även om Smiley inte är så förtjust i någon av pojkarna så måste han medge att Will är väldigt bra på att klia.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Och för det så förtjänar han en puss! 💋😘

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Efter att Crystal kommit hem efter att ha haft jouren på sjukhuset blev allt för mycket för henne. Att ta hand om Arwen och Devon, hjälpa Will och Jacob med läxorna, jobbet på sjukhuset, Athosa och Smiley. 
 När hon steg ut ur taxin i spö regnet kände hon för första gången hur trött hon var. Hur länge sedan var det sedan hon hade sovit?
 Crystal tänkte efter. Hon hade kommit hem vid 17.00, hjälpt Will och Jacob med läxorna, matat Arwen och Devon, lärt Devon att gå på pottan, fyllt på Smiley och Ninjas matskålar, städat Ninjas bur, läst häftet hon fått med sig från sjukhuset om den senaste forskningen inom medicin och…
 Världen började snurra och allt svartnade…

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Crystal ställde sig upp och såg upp mot himlen. Det regnade fortfarande.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Hur länge hade hon varit avsvimmad?

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Hon var helt genomblöt!

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Och självklart ringde Mattis Flisbom för att bjuda ut henne på dejt IGEN! 
Crystal kände att hon inte riktigt kunde hålla tillbaka irritationen gentemot honom längre.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Jusse.
0

Crystal har bytt klädstil. Eftersom hon är en doktor och har två egna barn och två syskon barn tyckte hon inte det passade med ett kort linne, höga klackar och en kortkort kjol.
Förresten är hennes nya stil mycket mer bekväm.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Squidon
0

Uhm, jo… Jag tyckte att legacyn var vädligt bra, finns det någon chans att återuppliva den?

Jusse.
0

#204 Tack så mycket! Tyvärr så var jag tvungen att radera hela mitt sims för att det helt enkelt inte gick att starta upp. Men jag tror nog att jag har familjen sparad i någon mapp någonstans. Så om jag installerar sims igen skulle det vara väldigt kul! 🙂

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.