The Sims iFokus

The Sims

Etikettteknisk-hjälp
Läst 1406 ggr
AkaiTsuki
0

Åh vadå lagga(klagomål)

Åh alltså startade sims igår från ingen stans, allt laggade. Musiken, spelet, allt som rör sig, loading skärmen 

Och jag förstår inte varför :C

Buhu ska börja med att raida mina installerade spel/saker, kontrollera hårddisk, virussöka, ta bort ev. saker, sänka kvalite i spelet.

Tänk om min dator bara kanske inte klarar av sims längre? :C 

Detta var min klagosång xD Förlåt om jag stör, men vetni kanske något mer man kan försöka göra?

//Joanna

MozillaFireFox
0

Har den fått problem tidigare? Hur var det då? #0

our actions cannot be undone, but can however be learned. thats how we gain experiences. experience is another key to success friend. keep in mind that youre important. 

AkaiTsuki
0

#1 Näe aldrig haft sånna här problem :/ Tänkte det måste vara virus eller så men näe det var det inte

//Joanna

AkaiTsuki
0

Det senaste programmet jag installerat varit BankID säkerhetsprogram. Ett program från handelsbanken för att man ska logga in säkert på deras internetbank, allt fungerade innan det :/

//Joanna

Bara Anna
0

#3 Om det är som det BankID som jag har så skall det inte på något sätt påverka ditt spelande. Oturlig slump tror jag mest.

Innan du börjar med de stora tidskrävande sakerna  (inser att mitt var kommer lite sent här) prova:

1) Starta ett spel med ny spelfil - kanske har din nuvarande sparfil blivit korrupt?

2) Om du har en familj du spelat väldigt länge - ladda ner familjen till biblioteket och skapa en ny sparfil. Sparfiler kan bli gigantiska!

3) Testa att rensa casche-filerna i ditt spel! Kan snabba upp rejält!

LYCKA TILL!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

AkaiTsuki
0

#4  Jag har aldrig varit den som gör allt för att allt ska behållas, försvinner det så gör det. 

Det laggade förut när jag gjorde en ny spelfil så tror inte det är det ;/ 

Hur rensar man cache filerna?  Är det bara att ta bort dem i mappen?

//Joanna

Bara Anna
0

Du har pm!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

AkaiTsuki
0

Tack :)

//Joanna

jjjosa
0

Testa att starta om datorn eller ta ner nya drivrutiner till ditt grafik kort. Kan hända att det behövs uppdateras :)

jjjosa
0

#5 Ingen ide att ta bort filer i sims. Dom kommer tillbaka så fort du startar spelet.