The Sims iFokus

The Sims

Etikettts1-och-ts2-allmänt
Läst 1857 ggr
MozillaFireFox
0

Snälla HJÄÄÄLP!

Ännu en ursäkt för massa forum TS2, men jag är en person som ALLTID planerar köp så jag är nöjd över dem och itne får ångest, nu tilll saken.

Jag har tänkt att köpa The Sims 2 Double Deluxe, problemet är att det står att Det ä DVD, Vad menas dem med det? DVD används väl till filmer eller är jag bara trög :(

our actions cannot be undone, but can however be learned. thats how we gain experiences. experience is another key to success friend. keep in mind that youre important. 

00eme05
0

Dvd går också bra. Jag använder Dvd, och du installerar in spelet på datorn med skivan i. Sedan måste du ta ut skivan och lägga det i fodralet. sedan tar du ditt "nyaste" sims spel, och spelar som vanligt =)

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

MozillaFireFox
0

Vad menar du med, sedan tar du ditt nyaste sims spel? #1

our actions cannot be undone, but can however be learned. thats how we gain experiences. experience is another key to success friend. keep in mind that youre important. 

00eme05
0

Hur många sims spel har du förutom Orginalsimset? 

När du har satt in skivan med Deluxe och installerat det, så ska du ta ditt "nyaste sims", alltså ta det simset som kom ut senast av alla dina sims.

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

SimsBrooke
0

#0 Din cd.rom kan spela upp en DVD skiva. på alla spel jag har eller i alla fall dem jag tittade på står det DVD-Rom(såg en som det stod CD-Rom också) det finns olika typer av cd-skivor, finns DVD-R, CD-R bland annat. Men oftast klarar en cd-spelare i datorn både CD-ROm och DVD-Rom skivor.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

KastKatt
2

Ett tips till TS! Skriv en rubrik som förklarar inlägget, så är det lättare att få svar även om du nu redan fått flera! :)

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

MozillaFireFox
0

#5 OKej #3 jag har inte sims 2, jag ska köpa det om ungefär 2 veckor :) 

Men tror ni att den klarar av Windows 8 Toshiba?

jjjosa
0

Det kan hända att Windows 8 inte stödjer Sims 2. Då till och med jag hat haft problem med Windows 8 till Sims 3. Så jag kör win 7 i stället. Men det är bara att testa. Det kan funka för dig. Gå in på sidan can you run it. Där kan du se om din dator klarar spelet. Du kan inte bara skriva datorns namn. Det hjälper inte mycket. Eftersom det är innehållet i datorn som gör det.

KastKatt
0

#7 Jag har Windows 8 och Sims 3 inga problem alls!

Spelat några äldre spel som typ heroes och det fungerar men man vet ju inte innan, borde gå att ta reda på kanske?

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

jjjosa
0

#8 om man har dom senaste sims 3 spelen brukar det inte vara några problem på win 8. Jag sa bara att jag hade problem eftersom  jag själv inte kunde spela på win 8. Hade inte bara problem med sims utan även spel på steam och wow.

Simssis
1

Jag är ingen data geni så jag reserverar mig för att det inte kanske är 100 % rätt. 

Det är svårt att om du kan spela sims på din dator då mycket beror på hur mycket RAM-minne man har vad man har för grafikkort samt processor etc.  Så bara för att en dator har win 8 betyder det inte att den kan spela ett spel…det beror på andra saker än enbart os.

Kort sagt: Kan du spela sims på din dator? Det går det inte att svara på om du kan spela sims på din dator enbart med ditt operativsystem och att du har en Toshiba man måste kolla på vad som finns inne i datorn. :)  Det är olika från  dator till dator. Allt beror på vad som finns i datorn dvs processorn, grafikkort, ram. etc,  

Lite svårförklarat men kan försöka gå in djupare om du inte förstår. :)

“Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim.”  - Vicki Harrison

"At the touch of love everyone becomes a poet" - Platon

MozillaFireFox
0

Jag kan spela sims 3 utan problem, denna dator är ny (köpte den i somras förra året :)

jjjosa
0

Jo datorn är ny. Men Sims 2 är ett gammalt spel. Du får testa dig fram och se om det funkar. Det är den ända lösningen tills vidare. Funkar det inte. Så har jag en annan lösning.

Misarn
0

Vi har en rätt så ny dator med windows 7 , och den kan vi inte spela äldre spel på :-/

Mitchika
0

#13 Inga äldre spel alls?! 😮

Jag kan spela The Sims 2 och Caesar III på min Windows 7-dator utan problem alls. Vad konstigt att det ska krångla så ibland. 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Misarn
0

Vi försökte med "age of empire 2", Diablo om jag minns rätt och några till, stod att det inte var kompatibelt eller något sådant :-/

jjjosa
0

Det spelar ingen roll vad man har för operativ system. utan det har med vad man har i datorn. The sims är ett spel som oftast inte klarar av mer än 4 i ram minne. Har man en dator med 16 i ram, då är det klart att spelet inte funkar eftersom den inte klarar av så kraftiga saker. Men om man har en dator som klarar av spel men att operativ systemet är problemet. Som tex årstider stöödjer inte win 8 utan är gjort för xp, vista och win7, Är det bara att höger klicka på skrivbords ikonen och gå in på egenskaper och sen kompatibilitet, där finns det en rutan man kan klicka i. Under den rutan kan man sen bläddra med att köra spelet  i allt från 95 upp till win 8 om man nu har det. Om man kör win 7 kommer det stå det. Bara ett tips om man vill spela ett äldre spel som inte klarar det operativ systemet man har. Men som sagt det är fortfarande sakerna man har i sin dator som visar om den klarar av spelet eller inte. Processon och grafik kortet plus ram minnet har en väldigt stor del i ett spel.

MozillaFireFox
0

#16 Jag har 2 datorer, en Windows 7 dator (Stationär) där jag har alla mina Sims 3 spel installerad och den klarar av CC osv utan problem (Den är från Compaq)

Och Windows 8 Toshiba datorn.

Windows 7 hårdisken är ungefär 3 år gammal men är kanon bra :)

jjjosa
0

Fattar inte vad problemet är då. Ger dig tips på hur du kan köra Sims 2 mer win 8. Du får testa spelet så du vet om det funkar eller inte. För märket på datorn spelar ingen roll. inte va du har för hårddisk heller. Så länge du har minne kvar på den.

MozillaFireFox
0

Det har jag :) #18

Men jag vill installera på en bättre dator, denna har ungefär 200+ GB kvar i hårddisken medan windows 7 har ungefär 5 GB kvar.

jjjosa
0

Bara att testa :). Så får du se om det funkar på den bättre :).

MozillaFireFox
0

#20, Ska köpa spelet idag, :) Tack för hjälpen alla :D