Familjen McQuest
Idag nådde vi upp till 50 röster i omröstningen angående om det var av intresse att se en Legacy med Eithan Request och Liam McMillan som grundare! Det var målet och därför presenterar jag och Namiko nu stolt:
**Familjen McQuest (Bloggen)
**
Prologen: Två stjärnor har landat
Ska sanningen fram så påbörjade vi projektet någon dag efter vi lade upp omröstningen då vi själva blev så entusiastiska att vi inte kunde behärska oss. 😇
När vi dessutom nådde upp till målet i omröstningen blev det bara extra kul och nu har jag suttit hela kvällen och designat den allmänna bloggen för Familjen Request! (Med hjälp från Namiko, naturligtvis)😃
För att läsa lite mer om Eithan och Liam, klicka bara på deras bilder under "Karaktärer" på bloggen. Sen finns hela Liams andra, riktiga liv att läsa i Namikos Legacy "Familjen McMillan" och Eithans liv och äventyr… finns lite över hela The Sims iFokus. 
Självklart uppdaterar vi i tråden allteftersom nya kapitel kommer ut på bloggen, så ni missar ingenting. 🙂
Vi hoppas att ni har lika kul med att läsa bloggen som vi har med att skriva den! 
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Följer!
Don't just sit there and hope to become something, fight for it.
#1 & #2 Wow, det var snabbt! 😮
Yay! 😃
Här går det visst hett till :D
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
FÖLJER :D
Men får läsa i morrn =) Måste sova då jag ska upp 4.30 igen
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Jaaa!!! Jag gråter av glädje!! 😢 Nästan. 😂
Medarbetare på Pokémon iFokus
Wow, vad roligt med så fånga som följer!! 😃🤗
Tack allihopa! 😃
Helt underbart med så många följare direkt :D
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
#8 Tja, ni borde ju få minst 50 följare inte sant? Om man tänker på undersökningen. 😉
#10 Jaa, faktiskt… 😇😉
Jag tror nästan att det här inlägget kommer bestå av mer kommentarer från medlemmar än uppdateringar från bloggen. 😃
Weeeeei äntligen :DDD

Rapportera gärna länkar som inte funkar i bloggen här så att vi kan fixa det! 🙂
Jag är lat och kopierar länkar istället för att skriva dom på nytt, vilket resulterar i att dom kan krångla då jag glömmer att redigera dom ibland. 😇
Jag följer helt klart! 🙂
Jag vet inte om det är flera personer med samma problem, men jag kan inte se bilderna i prologen. 😕
#14 Samma här.
Märkte nu att jag inte kan se någon bild alls på bloggen, bortsett från headern och bilden på Eithan under "Karaktärer".
#16 Tack för att du skrev, jag var rädd för att det skulle hända.
Men jag kan lösa det om ni bara ger mig några minuter! 🙂
#17 Så lite så. Ser fram emot att se bilderna och att läsa mer. 😃
#14 Samma här också.
Följer! :)
Nu kan jag meddela att alla bilder fungerar som dom ska på bloggen :)
#21 Tack så mycket för hjälpen! 🤗
Nästa gång Eithan trollar bort bilder sådär igen blir han av med hästen…! 😡
#22 Du ska ju inte behöva sköta allt själv, det är min blogg med :) Men ja, ta hästen från honom om han gör om det :P
FÖLJER!!! :D:D:D
Följer! :)
Följer helt klart :D
Följer såklart, superkul att den har kommit igång! 😃😇
#24, #25, #26 & #27 Åh, så roligt! 😃
Funkar bilderna för alla nu? 🙂
#28 För mig funkar det🙂
Följer
Haha, omg, nu när jag tittar på tiden alla kommentarer är skrivna är det typ 1 följare i sekunden! 😂
Jag hittade häst-posen. 🙂
Kapitel 1: Ett rörigt välkomnande
Jag och Mitchika har så roligt med det här att vi har blivit bättre än någonsin på att distrahera oss själva och varandra. Men vi lyckades skärpa till oss länge nog för att skriva klart kapitlet till slut.
Kvinnan kommer gående emot Eithan och Liam med lätta men bestämda steg och synar dom båda lite diskret medan hon går. På respektfullt avstånd så stannar hon med armarna i kors och ena ögonbrynet lätt höjt. “Jaa, så kan man också anlända till ön…”
#34 Tack, så roligt att höra att du gillar det! 😃
Heja borgis!! 🥳
Måste bara säga att ni är betydligt bättre på att göra simmar än vad jag är, haha… 😃 Spännande so far! Väntar på update. :)
Vänliga Hälsningar Lina
Får jag fråga hur ni gör detta rent praktiskt? Här ni samma simar och världar på bådas datorer? Tycker iallafall att historien har börjat bra! :-D
#38 Enkelt sagt så finns det två sparfiler, som är två olika exemplar av samma fil. 🙂
Namiko skapade den på sin dator med alla simmar utplacerade. Sen skickade hon över sparfilen till mig och efter mycket krångel (jag hade en gammal version av hennes värld och kunde inte uppdatera den så enkelt) så fick vi det att funka. 
Min version används för att spela enligt Legacyreglerna som vi följer. Fuskfritt, så att säga. Jag tjänar ihop pengarna, får upp dom i karriärerna och försöker få dom att överleva o.s.v. 
Namikos version används för att ta passande bilder till historien med hjälp av Poseplayer och lite annat. Den sparfilen begränsas inte av några regler, utan det som behövs för att ta bilder anpassade till historien vi skriver fixas. 
Vid behov (till exempel husbygge, dödsfall, förändringar i familjen etc.) så skickar jag den senaste versionen av sparfilen till Namiko så att båda sparfilerna har alla detaljer som behövs. 
Så hon tar så gott som alla bilder till kapitlen och bloggen (jag tror bara jag har tagit bilderna på Eithans karaktärssida och framsidebilden). Skriver gör vi bägge två ihop. Jag skriver Eithan och borgmästare Tamra, hon skriver Liam. Sedan hjälps vi båda åt med dialoger, händelser och knyter samman saker och ting så bra vi kan. 😃
#40 "Enkelt sagt" inte "enkelt genomfört". 😃
Därav tar det ett tag att få till kapitel. Båda ska vara på plats, ha tid, orka och fokusera. 🙂
Sen så måste man akta sig för det där livsfarliga som heter real life (verkliga livet) som har en tendens att komma i vägen också… 😮
#41 Glöm inte det där viktiga om att vi inte får distrahera varandra heller :P Jag tycker att den biten är allra svårast.
#42 Ja, det är ju faktiskt värre än real life… 😮
Nästan som jag tänkte, det är intressant att veta hur saker fungerar :-D Tack för förklaringen!
Idag var vi riktigt duktiga, Namiko och jag, och fick till ett helt nytt kapitel! Trots tonvis av distraktioner, både från varandra och verkliga livet, så fick vi klart det. Men vi är båda otroligt motiverade och har otroligt kul. 😃
En våg av unken doft slår emot Eithan när han öppnar dörren till det lilla skjulet. Han grimaserar lite, drar ett djupt andetag och går sedan in. Snabbt försöker han hitta ett fönster att öppna samtidigt som han tittar ut över det enda rummet som finns.
”Herregud, så litet,” mumlar han.
För den som läsa lite mer om Hjärtat av Gulds borgmästare så finns nu Tamra Sylvenius' karaktärssida uppe! 🙂
Vänta lite… vad tycker anden Kim och Klara om det detta? 😮
#47 Det här utspelar sig i ett parallellt universum där vissa saker skiljer sig från Eithans historier som finns här på i fokus och familjen McMillan.
Här lämnade Eithan Starlight Shores innan han hittade den dammiga gamla lampan som anden Kim bor i. Angående Liam och Clara så har dom aldrig träffats. Liam gick igenom sin barndom utan att hitta någon vänlig blond kompis och fick därmed aldrig någon flickvän.
Kapitel 3: Håll ögonen på målet
Puh, efter lite bloggkrångel så är kapitel 3 uppe! Jag kommer inte överens med Wordpress alls… *Saknar Blogger, men älskar funktionerna i Wordpress*
Det här kapitlet blev mycket längre än tidigare kapitel, men det tror jag inte ni klagar på direkt? 🙂
Namiko och jag är inte dom enda som har lätt för att bli distraherade, vilket märks i det här kapitlet… 😃 (Mitt favoritkapitel hittills)
”Men se det från den ljusa sidan, Liam,” säger Eithan. ”Du fick öva lite på matlagning i alla fall?” Eithan hade vaknat mycket tidigare än Liam nu på morgonen och hunnit både tillaga och äta sin frukost innan Liam väl vaknade.
Efter lite tystnad från vår sida har vi nu lyckats få ihop fler karaktärssidor! 😃
Nu går det att läsa lite mer om Lennart på bloggen. 🙂
Öns radiopratare har fått en egen presentationssida för de som är intresserade.
Jag har en liten fråga :)
Har ni skapat världen ni spelar i? (alltså Hjärtat av Guld)
Eller har ni laddat ner den någonstans? :)
På Lennarts sida när det stod "Lennart vill gärna ha fler barn, men det får bli aktuellt i framtiden när Ned är äldre och det finns lite mer tid." Jag bara "Vad i… ska han skaffa barn med sitt eget barn!?" 😮😂
#52 Namiko har skapat Hjärtat av Guld. 😃
Min favoritvärld att spela i, för den laddar så fort och har så läcker natur. 😃
#53 Haha, så kan man ju också tolka det. 😂
Småbarn tar mycket tid och uppmärksamhet, så det är klart att Lennart vill vänta med fler barn tills Ned är äldre och det finns lite mer tid över för ett tredje barn. 😛
#54 Hah, du hann före :P
Det är min favoritvärld med, gjord specifikt för ett senare projekt, men passar perfekt till McQuest med :)
Hur går det? 😇
#56 Vi har långt ifrån glömt eller gett upp projektet, det är bara så mycket annat som har kommit i vägen. Men när båda två har tid och ork till McQuest så kommer arbetet att fortsätta. När vi startade det här så var tanken att det inte skulle påverka övriga projekt, därför blir det inte prioriterat på samma sätt som tex våra andra legacies.