The Sims iFokus

The Sims

Etikett: fel-och-buggar-med-spelet
Läst 1288 ggr
KastKatt
0

Simmarna fastnar mellan våningar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Helt plötsligt har jag fått en bugg och jag tänkte höra om någon annan känner till detta. Mina simmar fastnar liksom I golvet, som om de går ner en halvvåning?

Reset sim fungerar inte utan jag måste flytta på dem med moveobjects. Detta är irriterande för om man inte har koll hela tiden så fastnar en och missar jobbet :(

På bilden ser man hur simmen är kvar trots att jag gått ner en våning, men detta sker också på marken :/

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

KastKatt
0

Jag TROR att detta fungerade!

http://sims3.crinrict.com/en/2011/03/bug-sim-sinks-into-the-ground.html

I fall någon stöter på samma problem.

Greetings.

Legacy Mwari.

Mitchika
0

Precis det där problemet hade jag på Legacy Barlow, förutom att dom sjönk igenom övervåningen tillbaka ner till bottenvåningen igen. Det såg för kul ut! 😃

Bästa rådet jag kan ge för att undvika det i framtiden är att stänga av spelet utan att spara varje gång du har använt moveobjects on för att placera simmarna rätt i poser. 🙂

Spara innan varje fotosession, fixa i ordning simmarna i poser och ta alla bilder du vill ha och behöver. Sen avaktiverar du alla fusken och går ut till huvudmenyn utan att spara eller så stänger du av helt och startar om spelet utan att spara. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

KastKatt
0

#2 usch vad det låter jobbigt! Men hellre det! Det är så himla tråkigt att det fastnar!

Får se om de fastnar när jag sätter på när jag spelar nästa gång, det vore jättetrist :(

Greetings.

Legacy Mwari.

Calcifer
0

Haha, min butler sjönk genom golvet i föräldrarnas badrum om och om igen. Har för mig att jag gjorde nåt dödsfult för att fixa det, som att typ flytta på lampan eller dörren in dit. xD

Hon var väldigt bestämd med att hon skulle till just DEN toaletten dock, trots att hon hela tiden sjönk ner till första våningen och fick börja om haha!

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

KastKatt
0

#4 hatar buggar! :P De gör mig arg och frustrerad! Skönt att du lyckades fixa det iaf!

Greetings.

Legacy Mwari.