The Sims iFokus

The Sims

Etikettövrigt
Läst 1359 ggr
ForeverEmma_
0

Staket för att göra boxar

Nån som vet vart man kan ladda ner snygga staket så man kan få ett stall se verklig ut?

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

jjjosa
0

Du har pm :)

[AmandaBorg]
0

#1 Du får gärna länka här så att alla ser, jag är också intresserad! 🙂

jjjosa
0

#2 Man får inte länka direkt sidan till downloads. Lite små komplicerade sidor eftersom dom är på tyska. Men kan skicka pm till dig med :)

[AmandaBorg]
1

#3 Man får länka till downloads, man får dock inte länka till mods. Men de är två skilda saker. 🙂

SimsBrooke
1

Man får länka till downloads precis som #4 säger, det är mods vi har förbjudit att länka till då det finns mycket som är olämpligt innehåll!

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

jjjosa
0

Men filer som ska in i mods mappen är väll ett mod?

Mitchika
4

#6 Ska man fokusera helt på ordets betydelse så räknas väl allt som är skapat innehåll av andra spelare för mods, då mods är ett låneord från engelskan som är förkortning för "modifications". Det betyder modifieringar eller ändringar på svenska och används i det här fallet för att beskriva förändringar gjorda i spelet av innehåll som inte skapats av EA. Allt nedladdat innehåll innebär icke-officiella ändringar i spelet, därav är väl allt nedladdat innehåll mods. 🙂

Men The Sims 3 har ett eget namn på innehåll som skapats av spelare (CC, Custom Content, Eget innehåll), som innefattar frisyrer, kläder, smink, möbler, extra tillbehör i Skapa en sim, simmar och tomter man erbjuder för nedladdning etc. 

Mods brukar därav användas för att beskriva innehåll skapat av andra spelare som antingen gör stora förändringar i spelet genom att antingen lägga till script (mods) eller ändra i spelets grundfiler för att uppnå önskad effekt (core mods), eller som lägger till något helt nytt i spelet som inte ska finnas där egentligen. (Som Pose Player eller One More Slot Please). 

Många skapare av eget innehåll erbjuder sina filer som .package-filer istället för Sims3pack-filer, något som jag uppskattar rejält! Jag har hellre mina frisyrer, möbler och annat eget innehåll i package-format i Modsmappen än att behöva hålla på och krångla med den ostabila, sega launchern. 🙂

Eget innehåll i Package-format är inte emot sajtens regler att länka till. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

jjjosa
0

Då vet jag. Tack för att du förklara :). Kör nämligen också nästan enbart med filer i mods mappen. Mycket smidigare. Men då vet jag att jag kan länka stallen här :)

[AmandaBorg]
3

#7 Stort tack Mitchika för att du alltid förklarar saker så utförligt och bra, man förstår i princip alltid allting på en gång när du skriver och förklarar. Så, tack för det! 😃

Mitchika
0

#9 Oj, tack så hemskt mycket…! 😊

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

aaamandie
0

Jag är också jätteintresserad av länk :D