Sortera bilder
Nu börjar det bli många bilder i min screenshotsmapp. Så jag började fundera på hur ni andra sortera era bilder, framför allt ni som spelar legacys då jag kan tänka mig att det blir rätt många då :)
Behåller ni dem huvudmappen? Skapar ni nya beroende på vilken sparfil bilderna hör till? Tar ni isåfall bort de från huvudmappen? Döper ni om bilderna?
Jag skulle gärna vilja ha lite tips och inspiration från hur ni andra gör helt enkelt :)
Så fort jag har spelat så sorterar jag mina bilder. I screenshots mappen har jag ytterligare två mappar. En som heter "övrigt" med bilder jag vill spara och en annan som heter "kapitel" där jag lägger de sorterade bilderna.
Jag förhandsgranskar dem, väljer ut dem som är bäst. Sedan trycker jag på de bilderna som ska bilda ett kapitel medan jag håller in ctrl så att alla bilder blir markerade. Sedan högerklickar jag på en av bilderna och väljer "byt namn", sedan byter jag namnet till typ "23" för kapitel 23.
Om jag sedan vill lägga till en bild i ett kapitel byter jag namnet till typ "23b" så ställs alla på rad. :)
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
Jag har aldrig kvar mina bilder i screenshots mappen, då de kan sega ner spelet en hel del! Flyttar dem i stort sett varje gång jag är klar med mitt spelande.
Jag har en mapp i Bilder som heter ''The sims 3'', i där har jag en som heter screenshots bla. och sedan i screenshots mappen skapar jag en seperat mapp för varje familj. Sen har jag även en mapp i där för varje familj jag lägger alla bilder jag har användt, ibland har jag även en mapp för de bilder jag redigerat.
Det låter kanske rörigt, men jag tycker det blir bättre ordning såhär! :)
Jag flyttar bilderna från Screenshots när det börjar bli 1-200 stycken där, blir det fler så är det så jobbigt att hitta rätt bild om jag vill hitta någon speciell. Sorterar dom inte mer än att skapa en mapp med ett nytt nummer varje gång jag flyttar ut dom. Så jag har en mapp där det finns numrerat från 1-59 (det är några tusen bilder vid det här laget) med alla mina bilder från sims i ordning.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.