Package -> Sims3pack
Finns det något program som man omvandlar Packagefiler till Sims3pack filer i? Laddat ner en massa hår-retextures och alla är i package. Jag tycker bara att package är irriterande. Notera att jag ej vill ha hjälp att installera Package filer, det vet jag redan hur man gör..
- Emmy,
Sajtvärd för Shetlandsponny på engelska versionen
Tyvärr finns det inget sådan program då skaparen av filen har gjort den i det formatet. Varför gillar du inte package filer?
Om jag inte minns galet så finns det ett program på ModTheSims som kan göra om package-filer till sims3pack. Sök bara på "sims3pack" inne på MTS så borde det dyka upp 🙂
Observera att det inte går att konvertera mods till sims3pack eftersom dessa inte går att installera via launchern.
Edit: Sök inne på kategorin "Downloads -> Programs and Utilities" så hittar du programmet. :)
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
#3 Jag har kollat upp det nu, och det finns ett program som omvandlar package-filer till sims3pack-filer. 🙂 Däremot verkar det vara längesen det uppdaterades, så om det fortfarande fungerar vet jag inte
Hitta faktiskt en nu när jag kolla på mod the sims. Men den är tyvärr bara gjord för patcher under 1.36 plus att man behöver andra program för att få just det här programmet att funka.
#5 Programmet som behövs är ett gratisprogram från Microsoft som är väldigt enkelt att fixa (jag har det på min dator utan att ha laddat ner det, så det kanske till och med följer med operativsystemet? Jag vet inte). Bara att följa länken från MTS så kommer man till nedladdningen. Som du säger är programmet inte uppdaterat för att stödja de senaste patcharna, vilket är lite synd. :/
Emmy: Jag ser att några på nätet tipsar om att använda sig av TSR Workshop (kolla här) för att konvertera filerna, men samtidigt finns det en hel hög med människor som rekommenderar att man inte gör så eftersom inte allt CC funkar att konvertera på det viset (som du kan läsa på sidan jag länkade till). Antingen får du testa TSR Workshop, testa programmet från MTS (som förmodligen inte funkar eftersom det är för gammalt) eller helt enkelt behålla filerna som package-filer 🙂
Om inte någon annan känner till ett bättre sätt att konvertera filer 😃
Såg också det med workshop. Men det verkade så komplicerat att behöva ta varje fil och omvandla en i taget