pose player laggar sönder
Hej! När jag ska vrida mina simmar i pose player så ser jag ej hur de vrids.. Det är först när jag släpper datormusen som jag märker hur mycket jag vridit simmen, vilket gör de väldigt svårt för mig att veta hur mycket jag ska vrida… Vad beror det på ?
Så är det för mig också, Ddu får räkna antal "klick" det brukar jag göra.
Ett tips är också att använda "," och "." då svänger de mjukare.
om du håller in "alt" när du flyttar, flyttar du mjukare i mellan rutor.
MEN om du FLYTTAR simmen när du har igång poseplayer så ska du alltid ta använda resetsim. (resetsim* reset'ar alla simmar)
För att vara helt säker att simmarna in börjar fastna mellan planen (asdrygt och krångligt att få bort) så spara innan du kör igång Poseplayer och flyttar dem. Stäng sedan av spelet UTAN att spara och starta om. (Mitchikas tips till mig!)
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
#1 tack så mycket! hade ingen aning om det där med att man skulle använda resetsim. :) men ska jag använda det före jag flyttar på simmen alltså?
#2 inte jsg heller har precis kollat upp en massa då jag precis börjat använda det och detta är vad jag sett/upptäckt.
Resetsim ska användas EFTER så att simmarna inte fastnar. Men det är om dy flyttar simmarna via moveobject. Men för att simmarna sen inte ska fastna så är det allra säkrast att starta om spelet.
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!