Bugg med internatskolan, hjälp!
Två av mina sim barn var på internatskolor, medan de var borta blev det skilsmässa mellan föräldrarna och mamman flyttade "som vanligt" i spelet. Men när pappans nya flickvän flyttade in i hushållet kom barnen tillbaka från Internatskolorna?
Problemet är att de inte åker tillbaka. Jag kan inte välja "hämta hem/skicka till internatskola" om just de två och det står fortfarande "inskriven på internatskola" där det står om skolgång/betyg. Alltså är de hemma i hushållet och jag kan spela med dem, men de går inte till skolan och åker inte heller tillbaka till internatet. Nu växte ena barnet upp till tonåring och jag fick inte välja egenskap pga dålig skolgång?
Trodde att jag skulle få alternativet "stanna kvar/åka hem" när hon växte upp som när de är på internaten men det står fortfarande "inskriven på internatskola". Snart blir den andra också tonåring = dålig barndom & får inte välja egenskap.
Någon som vet hur jag kan rätta till det här?
Dessvärre är det en bugg som man får leva med. Det rättar till sig när dom blir ungdomar. Nu är dom hemma och utan läxor vilket är positivt med det hela.
Om problemet är att du inte kan välja egenskap kan du ju fixa det med Testingcheatsenabled true🙂
Jag råkade ut för ungefär samma bugg förut. Jag bestämde mig för att skicka mina två tonåringar till internatskolan, men bara en åkte iväg. Den andra stannade hemma utan att gå till den vanliga kommunala skolan. 😕 Det var dock länge sedan och som tur är den enda gången jag har råkat ut för buggen! 🙂
måste fråga. hur skickar man sina ungar till internatskola?
#4 http://sims.wikia.com/wiki/Boarding_school Du måste ha Leva Livet för att alternativet skall finnas
Me. Myself & My Sims
#5 tack för svaret. har inte det spelet så det blir svår för mig att spela xD