The Sims iFokus

The Sims

Etikett: teknisk-hjälp
Läst 1057 ggr
Kaizy
0

vad har jag gjort för galet?

HEJ!

jag behöver råd och tips hur jag ska lösa mitt delema.. jag tyckte att min dator var väldigt seg, så jag bara för att testa la jag alla mina sims spel i papperskorgen för att se o det gjorde någon skillnad. vist fick jag en snabbare dator men när jag tänkte återskapa det så finns det inte i papperskorgen, och  den går inte på auto tömning, vet inte riktig vad jag har gjort för galet för att det ska bli så här. jag åste installera om alla mina spel, och min sims 3 original är näst in till inte läsbar för min dator (tack vare av oaktsamhet…) vet inte vad jag ska göra.. någon som har ett rd?

mikkan01
0

Fast lägger man dem i papperskorgen så är det väl bara genvägarna som kommer dit? Kolla i program mappen ifall du faktiskt tagit bort spelen helt och hållet. 🙂

~mikkan

myismyname
0

Har du registrerat ditt spel på thesims3.com? I sådana fall kan du ladda ner ditt spel från Origin istället för att använda skivan, om skivan är oläslig. 🙂

Gör först som #1 säger, i fall det skulle vara så enkelt som att det bara är genvägarna du raderade :)

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Calcifer
0

Det mycket mer komplicerat att ta bort ett spel från datorn än att bara lägga genvägarna eller andra ikoner i papperskorgen. Om det inte bara är genvägarna du lagt där, utan andra filer, och de tagits bort kan det strula så pass att du ja, måste installera om allt.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Kaizy
0

jag la HELA EA mappen från hårddisken till papperskorgen. hade jag raderat genvägarna så hade jag inte sagt nått men det är hela EA mappen som jag tillfälligt tog bort… och jag hittar inte den i pappers korgen och jag har smått panik då jag har lånat ut min skiva eftersom jag inte hade en dator som inte klarade spelet just då, han som fick låna spelet regenererade det på SITT konto och jag har ingen möjlighet att ta tillbaka den registreringen så jag vet inte vad jag ska göra :'(

och hälften av spelen har jag lånat av en kompis som bor numera i Kanada

Calcifer
0

Det är inte samma sak som att avinstallera, däremot har du förmodligen sabbat så pass mycket att du definitivt måste installera om. Däremot måste du förmodligen försöka avinstallera spelen på riktigt först.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Kaizy
0

hittar inte änns spelen så jag får ominstallera allt när jag kommer hem… *suck* :'(