Sparar i all evighet?
Hej! Jag skulle spara mitt the sims 3-spel men nu har det sparat (ni vet med den där snurrande ringen i mitten) i mer än en timme. Någon som vet hur man gör för att få det att fungera? Vill inte stänga ner spelet då inget skulle sparas. Jag kommer inte bort från "spara-delen". Hjälp! 😢
Are you toasted yet? 
Vad jag vet så kan du inte göra så mycket annat än att eventuellt vänta ett tag till eller så får du helt enkelt tvångsstänga spelet och spela om. Det finns nog tyvärr inte så mycket mer du kan göra. I fortsättningen så kan du spara lite oftare så att du kanske slipper spela om flera timmar.

Om du trycket samtidigt på knapparna ctrl+alt+delete på ditt tagentbort och sen klickar dig fram till aktivitetshanteraren, så kan du se om ditt spel har slutat fungera "The Sims 3 svarar inte" tror jag det brukar stå, vilket kan vara orsaken till varför den sparar fast spelet slutat fungera. Otroligt jobbigt och tråkigt, har hänt mig flera gånger, annars är det nog tyvärr bara att låta spelet spara i sin egen takt, kan också bero på om du laddar ner mycket saker till spelet beroende på hur lång tid den laddar :-)
#1 och #2 Tack för hjälpen! Just idag av alla dagar så glömde jag att spara var 10 minut 😐 Får nog spela om allt då 😕
Are you toasted yet? 
Det finns en mod till The Sims som frågar dig om du vill spara, ungefär varje halvtimme eller så.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
#4 Vet du var jag kan få tag på den? 🙂
Are you toasted yet? 
#5 Edit av Myismyname: Har plockat bort länken.
Den är hyfsat avancerad. Vet inte om det finns någon enklare version.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
#6 Den är inte tillåtet att länka direkt till mods här på sajten, så jag plockade bort länken i ditt inlägg. Läs våra regler för att få reda på varför vi valt att ha det så (längst ner hittar du förklaringen till varför). :) Det är däremot tillåtet att berätta namnet på en mod så andra får leta reda på den själv. 🙂
Kan tillägga att moden i fråga heter NRaas Saver.
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
#6 NRAAS Saver är inte särskilt avancerat alls. Ladda ner, insallera och voila! Du kommer få en påminnelse om att spara var 30 min. Eget finlir kan du sedan ställa in genom att klicka på Stadshuset i din spelstad -->
Och välja alternativ. Du kan tex välja hur ofta du skall få påminnelsen, om det skall vara sims-minuter eller "riktiga" minuter. Väl värt att prova!
Me. Myself & My Sims
#8 Beror lite på hur man själv är, skulle jag säga.
#7 Jag hittar inte era regler någonstans, vilket för mig är lite frustrerande, då du precis sagt att jag ska läsa dem.
-Stephen Hawking
#9 Här har du våra nålade trådar och här ligger alla de viktigaste trådarna man bör kolla igenom =)
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
#10 Tack! :)
-Stephen Hawking
Tack allihopa! 😃
Are you toasted yet?