The Sims iFokus

The Sims

Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 1057 ggr
Calcifer
0

Fungerar inte.

Jag vet inte riktigt vad det är som hänt. Inget har ändrats sedan min senaste spree, då jag spelade som en idiot. Men ändå fungerar inte mina spel längre. Det som händer är att jag öppnar spelet (genom launchern eller inte, spelar ingen roll vilket) och sen går det inte att göra något mer. Det laddar upp till dit man väljer familj eller startar nytt spel, men det går inte att göra något. Finns inget sparat spel (fast jag naturligtvis kollat att det ligger kvar där det ska vara), finns inga städer att välja, och det går inte ens att välja avsluta. Alla knappar är liksom helt blanka.

Vet inte riktigt vad som gått åt pipsvängen denna gången.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Calcifer
0

Fungerar inte att köra utan custom content, har provat.

Går inte att starta nytt spel eftersom det inte finns någon stad att välja. 

Har inte laddat ner något nytt eller installerat något nytt.

[xMondSy]
0

Har du prövat att installera om spelen? 

Glöm inte ta ut allt sparat och lägga på skrivbordet bara!

Calcifer
0

Tänker inte prova då jag har ALLA expansionspaket och precis installerat om allt en gång redan för bara några veckor sedan. Eftersom jag inte gjort något för att strula till det, dvs installerat något nytt, så är det inte värt att prova. Det tar flera timmar att installera om allt.

Calcifer
0

Fixat, utan att installera om något. :)

myismyname
2

#4 Hur fixade du det? Frågar av ren nyfikenhet 😃

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

PotatoEcho
2

Tänkte bara säga att när man installerar om spelen räcker det att enbart avinstallera grundspelet och installera det igen! Man måste bara komma ihåg att ta bort EA mappen innan man installerar om det!

Det sparar kanske er tid i framtiden om ni skulle behöva installera om! :)

KastKatt
0

#6 Testar detta i skrivande stund då mitt spel helt plötsligt har börjat stänga ner sig. (har en ny spellaptop)

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Calcifer
0

Jag får inte prata om hur jag gjorde för att fixa mitt problem här på sajten, men jag kan väl understryka att det är både lagligt och jag har alla spel köpta lagligt.

myismyname
3

#8 Du behöver inte berätta, men det finns inte någon regel som säger att du inte får prata om det om det gjordes på laglig väg 🙂 Det enda vi inte tillåter är snack om olagligheter 🙂 Tänkte bara om din lösning kunde vara till hjälp för andra med liknande problem :)

Calcifer
0

Enligt skrivreglerna stämmer det inte.

myismyname
3

#10 Då antar jag att du syftar på no-cd cracks (eftersom det är det enda som det råder tveksamheter kring), och anledningen till att vi valt att dra gränsen där kan du läsa om i regeltråden. :) Om du har synpunkter på reglerna får du gärna höra av dig till sajtvärden (simsbrooke) eller någon av oss Medarbetare (myismyname, mitchika).

Calcifer
0

Och det var just därför jag inte sa något, för jag har inget intresse av att argumentera för min sak, jag väljer hellre att bara hålla tyst och lösa mina problem på egen hand.

rebeka
3

#12 Jag tror inte någon tycker du ska argumentera om det, vi är nog mest bara nyfikna på att se hur du löste problemet om samma uppstår för någon annan! 🙂

A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing.