The Sims iFokus

The Sims

Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 2594 ggr
KastKatt
0

Spelet stänger ner?

Helt plötsligt har mitt spel börjat stänga ner sig. Helt utan förvarning. Det bara stänger ner sig och så kommer det upp en notis där de står "Sims 3 har slutat fungera".

Min dator klarar av sims och har gjort det på höga inställningar utan några problem och jag har sänkt alla inställningar samt patchat spelet men det är likadant som innan.

Jag spelade ganska länge i en familj och då kraschade det inte, de kraschar alltså i skapar läget… 

Jag tror det kan börjat efter jag laddade ner ett package där spädbarn skulle ha dräkter och har nu tagit bort alla mods utan två som behövs för min sparfil, men jag har bytt ut dem som fanns i spelmappen till en ny "original" från winrarfilen.

Något som har några tips?

Har testat att installera om grundspelet men det fungerar inte ändå, är det bara att installera om alltihop?

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

KastKatt
0

Uppdaterar drivruter, nätverkskort och ljudkortet i skrivande stund och ska se om det hjälper.

Greetings.

Legacy Mwari.

KastKatt
0

Okej. Ovanstående fungerade inte så nu ominstallerar jag ALLT. Bah.

Greetings.

Legacy Mwari.

Bara Anna
0

HAr inget råd - men vill bara kasta in ett stort Lycka Till! (Roligare saker finns att göra en lördag liksom…)!!!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

KastKatt
0

#3 Satt uppe halva natten och installerade om (var ett h-vete att hitta allt igen!) Efter jag har pluggat så blir det till att föra över sparfiler och grejer. Om det inte fungerar nu så har jag inte en aning om vad som är fel!

Greetings.

Legacy Mwari.

Saddi
1

Mitt har blivit likadant. 😕 Raderade alla onödiga saker som sparas automatiskt för att få spelet att gå fortare då funkade det felfritt 4 dagar innan det började idag igen.. suck.. Orkar inte installera om allting men kanske får göra det. Berätta hur det går & Lycka till!

Saddi
0

Jag kom precis på att de dagar jag spelat felfritt har varit i Universitetsstaden började krångla kanske 1 dygn efter jag flyttade min sim till en vanlig stad. Slump eller kan det finnas någon anledning? Vad tror ni?

Hoppas inte du tycker jag kapar din tråd, är ju samma problem. :)

KastKatt
0

Saddi: Inga problem det är väl lika bra att dela tråd så man slipper skapa nya hela tiden :)

Mitt spel verkade fungera nu men det har varit i "Skapar läget" det har stängt ner, men vet inte om jag pallar sätta mig där och skapa bara för att se om det hänger sig.. men hoppas det fungerar nu.

Som tur är går det ju relativt fort att installera om.

Greetings.

Legacy Mwari.

PotatoEcho
2

Jag har exakt samma problem har haft det i över ett år (!!). Dock tror jag att jag hittat en lösning nu, dock har jag haft lite problem att få det att funka då det har varit massa fel med uppdateringar osv. 

Men om jag får det att fungera och så senare tänkte jag göra ett nytt inlägg här så fler får se det! För det är ett problem som mååånga har :)

KastKatt
0

#8 Ja gör det! Stänger ditt också ner i skaper-läget? Spelade i flera timmar igår i en familj utan problem.

Greetings.

Legacy Mwari.

PotatoEcho
0

#9 Det kommer nog komma nästa helg, allt krångla idag då jag skulle uppdatera så var tvungen att installera om och trixa.. Men nu ska jag snart provspela en stund om det går som planerat.

Ja, det kan hända vart som helst, när som helst ;)

Saddi
0

Nu är det ännu värre? Det stänger av sig redan efter jag valt familj och det laddar… Vad händer med spelet, blir tokig!! Aldrig krånglat såhär innan. 😡

KastKatt
0

#10 okej, mitt verkade bara krascha när jag var i "skapar-läget". Men har inte riktigt pallat skapa det sista.

Det jag gjort är iaf: uppdaterat datorns drivrutiner, ominstallerat allt och patchat spelet.

#11 Usch vad tråkigt! Har du patchat det? Hur stänger spelet av sig?

Greetings.

Legacy Mwari.

PotatoEcho
0

#12 Också gjort allt det, depat det och ALLT som jag hade hittat på internet… Vissa har otur och inget av det hjälper, Men nu så har jag hittat en sak som tydligen ska vara ''sista hjälpen'' haha, tyvärr hann jag inte testa att spela något innan jag åkte hemifrån så det får väntas till nästa helg! :)

alvawik
0

min stänger ner sig och så står det att det inte finns tillräckligt med utrymme så den måste stänga ner program… Jag hade ju förstått lite mer om det inte var så att jag spelar på min helt nya speldator, inte billig heller så hur kan det blir så?! :( jag har endast sims 3 plus late night på den, men jag har laddat ner kläder och hår från sims Resources och något mer kan det vara det?

KastKatt
0

#14 har du kollat hu mkt plats du har på datorn?

Greetings.

Legacy Mwari.

alvawik
0

#15 över 800 GB kvar om det är det du menar? Denna datorn ska klara sims jätte bra. Köpte den i fredags och har endast sims 3 installerat på den. Det borde ju verkligen inte bli så, datorn måste ju vara paj haha. En dyr speldator som inte ens kan köra the sims med ett expansionspacket… Testade att ta bort allt jag laddat ner från sims Resources och installerade om det men nej nej såklart det inte ska funka :(

Bara Anna
0

#15 Finns ju spel-minne och sparminne… Men det låter oneklingen konstigt med en ny dator?! Har hört att Win8 spökar för många. Kan det vara det? Varifrån är dina spel? Kanske en tanke att kontakta EA / Origin för lite pepp och support?

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

alvawik
1

#17 mina spel är från game stop. Ja tror också att det kan ha med windows 8 o göra… Det med att det är för lite minne är ganska omöjligt så får jag inget hjälpande svar från EA ska jag gå tillbaka med datorn och be dom fixa det. Det kan ju vara nåt programeringsfel med datorn :/

KastKatt
1

kanske fungerar om du byter kompatibalitetsläge?
Jag har windows 8 och det fungerar bra.

Greetings.

Legacy Mwari.

jjjosa
0

Har du lust att länka va du har för dator? För om du nu har en speldator som är dyr. En super bra speldator ligger på 10 000kr ungefär och dom är lite för bra för att klara sims. Som 19 skriver så bör du testa att byta kompatibilitet. Men för att komma till sak så är det ditt ram minne som dom menar. The sims 3 är ett spel som oftast beter sig konstigt om man har ram minne över 4 då sims 3 bara stödjer 4gb i ram. Men testa dig fram. Det är absolut inte fel på din datorn, bara för att sims inte funkar. Testa andra spel och se om dom funkar.

Tyvärr så rekomenderar inte jag win 8 till någon. Då det är ett väldigt buggat operativ sytem.

KastKatt
0

#20 Jag har 8 i ram och sims brukar fungera bra för mig? (Förutom när jag fick installera om men nu verkar det fungera, även om jag fortfarande inte varit inne i skapar läget.)

Greetings.

Legacy Mwari.

jjjosa
0

#21 Jag har med mer i ram. Men det kan vara ett problem. Har man tex 16 i ram kanske man bör sänka till närmare vad spelet är gjort till. Det är många som rekommenderar att sänka ram minnet till 4gb då spelet inte kräver mer och blir belastat på fel sätt om man har mer.

alvawik
0

Jag får hoppas att jag hittar till allt detta som ska ändras då :D Ska bli kul att testa det och se om det fungerar! Tack så mycket ni hjälper ju oerhört mycket! Detta är min dator: http://www.komplett.se/lenovo-ideapad-y510p-156-full-hd/805076 Hoppas jag hittar på google om hur man ändrar med detta då windows 8 är väldigt främmande för mig :)

jjjosa
0

Men först tycker jag du ska testa att ändra kompatibilitets läget till windows 7 :)

jjjosa
0

http://games4theworld.bestgoo.com/t857-the-sims-3-crashes-freezes-to-desktop-fix-updated-on-7-01-2014

Annars ger den här sidan olika bra tips om vad som kan vara problemet :). 

Förslag 3 är det jag snackar om med ram minnet. Har själv inte testat några utav dom här sakerna då jag vet hur jag ska få mitt spel att funka varje gång det slutar att fungera eller krångla.

alvawik
0

Läste igenom sidan men vet inte riktigt hur jag ska fixa allt då windows 8 är hemskt… Hur ändrar jag kompatibilitets läget till windows 7? Hittar inte någonstans :/ Känns otroligt jobbigt att detta kanske kan få det att funka men att jag inte har någon aning om hur man gör det :)

alvawik
0

Ändrade RAM minnet rätt tror jag i alla fall så gick det att spela ett tag nu men sen la det ner igen :/ åh jag som trodde att det hade funkat…

KastKatt
1

Man högerklickar på speliconen, väljer egenskaper, så kommer det upp en ruta. Välj flicken som heter kompabilitet, och där finns en slags ruta där det står "Kompabilitetsläge".

Där kan du klicka i en ruta som det står  "Kör det här programet i kompabilitetsläge". Sedan väljer du i rullmenyn vilket läge. (ex. windows 7) och sedan trycker du på okej.

Greetings.

Legacy Mwari.

alvawik
0

Tack så himla mycket!!

jjjosa
0

Funkade det? Att ändra kompabilitets läget? :)

KastKatt
0

#29 det var min sambo som beskrev hur man gjorde då han nyss gjort samma sak :) Alltid kul att hjälpa till.

Greetings.

Legacy Mwari.

alvawik
0

#30 jag ska testa alldeles snart! Lite orolig bara att det ska funka i nån timme så blir man överlycklig så stängs det ner sen :/

alvawik
1

Jag tror det funkar nu! Det kan ju vara så att det stängs ner nästa gång jag spelar men nu har det funkat fint!!! Överlycklig så länge det varar :D Tack alla som hjälpte!