The Sims iFokus

The Sims

Etikettnybörjarfrågor
Läst 1153 ggr
[ElinTjej]
0

Sims 3 i dator

Hej! Jag har fått The Sims 3 + 2 prylpaket + 3 expansionspaket. Prylpaketen är: 70, 80 och 90 tal och lyx och design. Expansionspaketen är: Husdjur, In i framtiden och kvällsnöjen. Jag har dock bara installerat original spelet, husdjur och in i framtiden. Riktigt roligt spel. Men jag undrar om datorn kan bli seg om man har för många expansion/prylpaket? Svar snart tack ;)

Cherryfall
4

Det kan den men det beror mycket på hur bra dator du har! Med en vanlig laptop bör man väl inte ha alla expansioner som finns installerade, men tre stycken expansioner brukar sådana klara av :) Men det är svårt att veta när man inte vet vilken sorts dator du spelar sims 3 med.

Simsblogg: http://chesims.blogspot.se/

Tumblr:  http://simaricia.tumblr.com/

Calcifer
0

Beror helt på vad för slags dator du har. Sen kräver prylpaketen mycket mindre än vad expansionerna gör också. 

Nu vet jag inte vad den heter på svenska, men expansionen "World Adventures" är det spel som har för vana att lagga och hacka rätt rejält oavsett vad du har för slags dator. Det är tydligen en bugg med det spelet som inte alltid går att ordna. Jag har t:ex alla expansioner och prylpaket samt typ 5 GB grejer från Sims Store installerat på min dator. Och det går fint, inga problem, för jag har en bra spellaptop. Däremot, även om jag bara har grundspelet och sen World Adventures så går det inte att spela mer än 10 minuter i andra världen innan allt hackar ihop och det tar typ tio minuter att ta sig igenom en Sims minut.

Så allt är relativt.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

M_a_r_i_a
0

ja som sagt de beror nästan helt och hållet på vilken sorts dator du har. Jag har själv en laptop som är gjord för spel så ja har nästan alla spel installerade förutom några prylpaket, men alla expension packs har jag och de funkar utmärkt :)

M_A_R_I_A 🌺

nathaliejill
0

Det beror på ditt utrymme i datorn och lite vilken vasion du har, dom 2 senaste funkar bäst! (8 och 7)

[ElinTjej]
0

Okej! Tack för bra svar! Mitt spel funkar bra. Förutom ibland när jag åker till framtiden. Då blir det ibland lite problem..