The Sims iFokus

The Sims

Etikettteknisk-hjälp
Läst 4973 ggr
Cissin84
0

The sims 3 frågor

Hej.. Ja har precis skaffat the sims 3…"igen" :) Å när ja har spelat det tidigare så har ja haft det på svenska… Men denna gången när ja har installerat det så är allt på engelska..finns det på något vis som man kan ändra till svenska..???? Ja har en Mac dator.. Fråga 2 är..går det att förstora texten på något vis?? Min text är verkligen jätte liten i spelet..ja har provat allt möjligt men den blir inte större..??? Vore tacksam för svar på mina frågor :)

Bara Anna
0

1) Varifrån har du fått ditt spel? Är det samma skiva eller installation som tidigare? Det jag TROR du skall kunna göra är att välja svenska som "spel-språk" när du installerar ditt spel. Kräver dock att du nu installerar om spelet. Vet inte om det är skillnad mellan Mac och PC. 2) Har du testat att ändra skärmupplösningen för ditt spel? Det är det enda sätt jag kan komma på som kan ändra typsnitts storlek.

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Cissin84
0

ja köpte ett helt nytt sims 3 "startpaketet" från cdon tror ja det var.. ja har installerat och om installerat men de blir på engelska ändå.. ja har använt pc förut så det är ingen skillnad.. bara att texten blir mindre,det är enda skillnaden.. har ändrat skrämupplösning å testat allt möjligt..det är typ bara texten ja skulle vilja ha lite större..

Calcifer
0

#2 Låter väldigt skumt. När du installerar spelet ska det dyka upp att du ska välja språk att installera på. Mina spel vill t:ex automatiskt installera på svenska men jag vägrar spela något annat än engelska så jag väljer det bara.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Bara Anna
0

Fast det har iofs förekommit tillfällen (Tror det var Island Paradise expansionen) då människor som förbeställdeexpansionen fick DANSKA exemplar och alltså aldrig kunde få spelet på svenska…. Svårt med grundspelet kanske att veta, för Sims 3 heter ju Sims 3 på både engelska och svenska, men kan du utläsa någonstans om det är en svensk version eller en engelsk du har köpt? När det inte verkar finnas några enkla lösningar på sådana här problem så är mitt standard-svar att ta kontakt med EA's support. De är liksom experter på det hela och kan säkert hjälpa. Och det lär finnas svensk support dessutom. Så rpåkförbistringar behöver du inte oroa dig för!

Me. Myself & My Sims

jjjosa
1

Du har troligtvis den engelska versionen av grundspelet. Alltså kan du inte få det på svenska. Det är nämligen så att grund spelet är det som är språk baserat. Tex jag har grund spelet på svenska men resten på danska och norska. För att dom var mycket billigare.

Cissin84
1

på spelet står det att det ska va svenska..och ja har installerat om det 2 gånger nu..och andra gången ja installerade spelet så tryckte ja på svenska..men de blir ändå på engelska..

har googlat lite..och de är fler som har frågat samma fråga…

håller just nu på att uppdatera spelet..

tack för er svar..får försöka å kolla vidare :)

Cissin84
0

The sims 3 startpaket är på svenska,men tydligen inte prylpakets m,m.. Så tydligen när ja installerar mina prylpaket så ändras språket till engelska,kan det va så tro??

Bara Anna
0

#7 Finns ett väldigt lätt sätt att testa: Avinstallera --> Installera bara grundspelet (som du säger skall vara på svenska) och kör spelet!

Me. Myself & My Sims