Krav
Hej! Kan någon här som orkar räkna på det skriva vilka krav alla Sims 3 sammanlagt ställer på en dator? Jag ska alltså ha grundspelet (såklart), alla expansioner och alla prylpaket som finns (minne då antar jag) plus resten av kraven som ställs för att kunna spela allt. Jag orkar inte riktigt sätta in mig i det, för det kommer bara bli felräknat. Jag är sängliggandes med värktabletter och trött som tusan! Haha! Men det skulle som sagt vara jättegulligt om någon kunde posta det här :)
Hjälper dig gärna med det. Men allt har med din dator att göra. Så vet jag dina delar så kan jag ta reda på vad det krävs. Det är nämligen så att det varierar från dator till dator och vad man har för grafikkort, processor, ram minne, operativ system.
Tex har man windows xp som operativ system så kräver sims bara 1gb i ram. Men har du windows 8 så kräver sims 4 i ram. Så allt har med vad man har för dator :).
Ju sämre dator du har desto mer krävande blir spelet
Ojsan, glömde nog nämna att jag ska köpa en ny stationär dator! (Egentligen helst en bärbar, men det vet jag skulle bli för dyrt om den skulle klara alla spel). Och absolut INTE Apple, sen kvittar annars vad det är för dator. Jag har Windows 7 nu, så det vill jag fortsätta med. Sen ska den ju inte heller vara för dyr! Dock har jag ingen aning om vad en dator kostar efter alla mina krav :P Men ja, det kanske är lättare att hitta rätt när jag vet vad som krävs. Hoppas det ger en bättre bild, jag är inte så kunnig i detta ^^
Ska du ha en bra dator ligger den mellan 8000 och 10 000kr. Tyvärr är datorer inte jätte billiga. Men ska du klarar av att spela alla Bör du lägga typ dom pengarna på en dator. Nya datorer har windows 8 från början. I så fall måste du ominstallera datorn för att köra win 7
Jo, kunde gissa att den skulle ligga på något sånt. Jag trivs inte med apparna i windows 8, så jag kommer nog göra som du säger och ominstallera. Men för en ny windowsdator helt enkelt då. Vad kommer jag att behöva i den? (Allt det där med ram, minne osv)
Det beror ju på om du ska köpa en komplett dator som redan är färdig byggd eller om du ska låta någon bygga i hop den åt dig. Jag länkar gärna några datorer om du vill :)
Jag vill ha en helt och hållet färdig dator, så jag slipper tänka på det! Jag är superdålig på datorer, vill helst inte lämna bort den då vi haft dåliga erfarenheter av det med annat hemma, och min bror (som faktiskt kan en hel del) har aldrig någonsin tid. Så den ska som sagt vara färdig och klar! :) Det vore jättebra! :D
På komplett kan man välja Windows 7 om man vill :) där kan du även bygga din egna dator :)
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
#7 Jag har ju ingen som helst kunskap om datorer mer än att spela Sims och gå in på nätet :/ Så att bygga ihop själv är inte ett alternativ tyvärr! Men finns det färdiga datorer där också?
Och som sagt innan, men hjälp av en liten lista med krav för en dator jag skulle vilja ha, så kommer jag noga kunna leta dator själv med ^^
#8 du kan ringa till komplett och berätta dina krav på datorn så kan dem hjälpa dej. Eller om du har en vän/släkting som kan hjälpa dej att bygga en dator :)
#9 Jo, precis, jag kan ju ringa och höra. Men som det ser ut nu vet jag ju inte riktigt mina krav, och det var det jag behövde hjälp med här ^^ Jag vet ju att jag vill ha windows 7, men sen vet jag inte vilka krav som ställs på datorn på grund av spelen, så det är väl mitt största dilemma just nu.
Jag såg att det finns någon lista på baksidan av spelen (eller någonstans) men sen förstod jag inte riktigt hur jag skulle räkna på det när det gäller alla spelen sammanlagt. Så det är väl just där skon klämmer.
#7 om du har tur kand e säkert hjälpa dej med the Sims kraven. Alternativet är att hoppas att någon medlem eller rent av någon av medarbetarna som kanske kan hjälpa