The Sims iFokus

The Sims

Etikettspelhjälp
Läst 1100 ggr
Ixectrona
0

Vem är chefen?!

Jag har ett litet kvarter med få simmar, hittills bara mina två hushåll, och de få "townies" jag låter vara där.😛

Mitt första hushåll består av ett par (med deras krypbarn) som jobbar inom journalism och affärer, och de flesta townies är deras chefer eller arbetskamrater.

Nu har jag ett nytt hushåll, där de jobbar som polis och brottsling.😃
Det lustiga är, att jag bara tänkte kolla vem mammans (brottslingens) chef är, och då är det hennes man!😮Som ju jobbar som "bete" i poliskåren!

Det finns nu alltså två versioner av hennes man, två i relationsmenyn, en som är hennes man som jobbar som bete inom polisen, och en som är hennes chef som jobbar som inkasserare inom brottslighet.

W T F?

Jag antar att det behövs fler townies för att ta upp alla roller, men hur får jag bort hennes "man" som kriminell chef? X(

stinabest
2

Haha ingen aning! Låter som om pappan lever ett dubbelliv. :o

Bara Anna
0

Om jag fattat det rätt är det så EA's Story Progression fungerar, de "lånar" avbilder av simmar från ditt bibliotek lite då och då för att fylla ut olika NPC. Det är därför även vanligt att det finns onda tvillingar av din sim också :-) Smidigaste sättet att ändra är väl kanske att installera modden Master Controller och via den gå in på din indentitetstjuv och ändra utseendet…

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se